Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Hål i ramen...?


- Coooolt... :)

Har en kompis som byggde på en blade för ett gäng år sen, han gick förbi hela motorn på utsidan, inte så smidigt alltid kanske, men tror även att marklund gör så?
 
Jag trodde du lackade till ordentligt.:) ska du på speedweekend på is?
Daniel som var med på kryssningen ska upp med deras team (för att kika alltså) jag funtar på att hänga på. Man kanske kan grilla korv efter murphy´s sprängning av raggar statoil eller nåt.




När kör dom den?


Föresten, sånt där håål i ramen har ju busan i ORGINAL hehe (suzuki)
 
Jag trodde du lackade till ordentligt.:) ska du på speedweekend på is?
Daniel som var med på kryssningen ska upp med deras team (för att kika alltså) jag funtar på att hänga på. Man kanske kan grilla korv efter murphy´s sprängning av raggar statoil eller nåt.

Ha ha, jag blir sällan sur och aldrig på folk. Det är mest döda ting i verkstaden som får smaka min vrede...:smasha

Det där verkar riktigt intressant, kul att det händer något i närheten och inte jämt 50+ mil söderut! Som det ser ut nu så lär jag åka dit, vi får prata ihop oss när det börjar dra ihop sig.

Anderssonturbo: 26-29 mars i Funäsdalen.
 
I


Han pratade ordentlig skit om HD och jag njöt i fulla drag ,för det finns en kille på vårat företag som pungat ut med 350.000 på en screaming eagle kromsläde, vilken han dömde ut fullkomligt. Moahaha:D
No offens Jörgen..:pannkyss


Tack ryggdunkar kan man inte ha för många!

han va bara avis :)

va har du för cellpaket till ic'n? mått å tjocklek?

skål å gott nytt år!!:öl

/M
 
han va bara avis :)

va har du för cellpaket till ic'n? mått å tjocklek?

skål å gott nytt år!!:öl

/M

Det är ett marklund paket, 50x180x320 tror jag.. Det verkade som om han hade ic paket på löpmeter. Säg bara hur stor ic du behöver så skickar han nog ett lagom paket.
Buell har väl gott om plats:D

Gott nytt alla bakfyllehundar!
 
:huvet

Idag var jag på vargöns mekaniska. Där fanns det en massa balla grejer.
En top doorslammer bil en promod bil, toppar i massor, Top fuel motorer ,iaf ett skjutet block men nå väl.
Att be dom om hjälp att svetsa en futtig mc-ic kändes ungefär som att be Erik marklund jacka kolven på en gammal sachs.
Jag tänkte att nu skulle man haft kameran med sig, men den var ju kvar på jobbet.
Efter tre timmar(!) hade svetsarn svetsat allt utom utgående röret, då säger han -Näe nu tar vi det sista en annan gång, det räcker för idag.
Jävligt snopet tyckte jag iaf.
På vägen hem när jag letar efter mobilen i innerfickan fiskar jag fram kameran..
 
Om man är galet snäll, finns det då chans att få komma på studiebesök? Aldrig sett en turbohoj på nära håll... :(
 
Idag var jag på vargöns mekaniska. Där fanns det en massa balla grejer.
En top doorslammer bil en promod bil, toppar i massor, Top fuel motorer ,iaf ett skjutet block men nå väl.
Att be dom om hjälp att svetsa en futtig mc-ic kändes ungefär som att be Erik marklund jacka kolven på en gammal sachs.
Jag tänkte att nu skulle man haft kameran med sig, men den var ju kvar på jobbet.
Efter tre timmar(!) hade svetsarn svetsat allt utom utgående röret, då säger han -Näe nu tar vi det sista en annan gång, det räcker för idag.
Jävligt snopet tyckte jag iaf.
På vägen hem när jag letar efter mobilen i innerfickan fiskar jag fram kameran..

Ledsamt att han inte hade tid att svetsa klart, när skulle han lägga sista sömmarna?

Nu börjar det bli dags för några helhetskort på hojen!:)
 
riktigt fint bygge

letar varje dag efter uppgradering på bygget o få läsa hur bra som helst
mvh peterpain:tummenupp
 
Ledsamt att han inte hade tid att svetsa klart, när skulle han lägga sista sömmarna?

Nu börjar det bli dags för några helhetskort på hojen!:)

Bågekort är det ju många som vill ha, så det kan man ju bju på:D
Annars var dagen mest 2 fram 1 bak som alltid, bellmouthen jag tillverkade verkar inte passa i plenumet om inte burken blir på 5-6liter siså där.
men däremot alutigandet gick riktigt bra,det har varit fel på fotpedalen samt felaktiga inställningar o ovana som sammantaget gjort att det blivit skit av alltihopa. Så nu är plenumet nästan klart. Jo just det jag gjorde pitotrörstos
version 1.0 och 2.0. Fan i mig om inte 4.0 kan användas till o med!

Om man är galet snäll, finns det då chans att få komma på studiebesök? Aldrig sett en turbohoj på nära håll... :(

Hoj o hoj, än är det bara det som syns på bilderna men när det börjar bli hoj, kan du få kika.:tummenupp
 

Bifogat

  • bellmouth.jpg
    bellmouth.jpg
    28.6 KB · Visningar: 178
  • hojen.jpg
    hojen.jpg
    51.3 KB · Visningar: 270
  • plenum2.0.jpg
    plenum2.0.jpg
    23.9 KB · Visningar: 197
Bågekort är det ju många som vill ha, så det kan man ju bju på:D
Annars var dagen mest 2 fram 1 bak som alltid, bellmouthen jag tillverkade verkar inte passa i plenumet om inte burken blir på 5-6liter siså där.
men däremot alutigandet gick riktigt bra,det har varit fel på fotpedalen samt felaktiga inställningar o ovana som sammantaget gjort att det blivit skit av alltihopa. Så nu är plenumet nästan klart. Jo just det jag gjorde pitotrörstos
version 1.0 och 2.0. Fan i mig om inte 4.0 kan användas till o med!



Hoj o hoj, än är det bara det som syns på bilderna men när det börjar bli hoj, kan du få kika.:tummenupp



Har du pulsfunktion på din tigsvets??

Det är en förnämlig grej


Slipa ner svetsarna jäms med plåten , stryk dom från bägge håll med 180 papper på roterande slipmaskin

sedan kör man med puls och kör över svetsarna en gång till

samtidigt som man är med med tillsats tråden för att lägga i där det fattas

Öva på denna metod och du kommer få grymma resultat


Folk är på tog för rädda att slipa sina alusvetsar ( nått slags tabu )

offta kan man få en del skit i svetsen som gärna lägger sig på ytan

Genom att slipa bort överskottet så får man även bort föroreningarna


Att bara smälta om utan pulsfunktionen är inte bra

Man " bränner ur " materialet , så blir det inte när man pulsar

Gör man det här rätt, ser till att få bra spaltfyllning ,slipar ner , pulsar och sedan polerar så kan man få dom flesta att tro att man inte gör nått annat än att svetsa " fuelcells " i amerika:yoparty
 
letar varje dag efter uppgradering på bygget o få läsa hur bra som helst
mvh peterpain:tummenupp

Vem vet kanske vi kan sticka ut i sommar o "tryck o pysa" tillsammans.
Vi bor ju rätt nära varann i turbohoj sammanhang:)


Angående svetsningen var det ungefär så det gick till. utan eftersmältning var svetsarna ömsom vin ömsom lavemang. Men det tar sig.
 
Enter Turboskägg!

Nu har jag kommit så långt med bygget att jag vågar mkig på att anlägga turboskägg. Ett slags slutspelsskägg som hockey lirarna har, jag ska alltså inte raka mig förrän hojen är bänkad med en air/fuel på strax under 13 igenom hela registret.
Fenomenet turboskägg har mycket gammla anor inom den muslimska världen.
I Ayatollha khomeini´s jihadbusa gick det troll i lobcenterinställningarna och
otursama bin Uberladen kompressormatade royal enfield 350 har till daxs dato inte levererat önskad prestanda. nu blev det visst ör mycke dravel o för lite verkstad igen!
 

Bifogat

  • turboskägg.jpg
    turboskägg.jpg
    26.2 KB · Visningar: 112
Jag har en polare som började bygga chopper för några år sedan. Hans skägg börjar närma sig naveln!
Kan ju va bikerlooken han är ute efter men jag tycker det liknar ett typiskt slutspelsskägg...:D

/Mange
 
Jag har en polare som började bygga chopper för några år sedan. Hans skägg börjar närma sig naveln!
Kan ju va bikerlooken han är ute efter men jag tycker det liknar ett typiskt slutspelsskägg...:D

/Mange

Solklartfall av slutspelskägg, långgaffeltomtarna brukar i regel påbörja nya byggen hela tiden så det är ingen ide att raka sig emellan.

Idag blev plenumet klart, det ska bara kompleteras med x antal luft nipplar.
imorgon måste hojen tas hem så då blir det lite foton på åbäket.
Läste i maximum boost att trycket till wastegate och bränsletrycksregulatorn måste komma från samma ställe i systemet. Jag har inte läst nåt om det här på SH, erfarenheter gubbs, vad gäller?
 
Det är ett marklund paket, 50x180x320 tror jag.. Det verkade som om han hade ic paket på löpmeter. Säg bara hur stor ic du behöver så skickar han nog ett lagom paket.
Buell har väl gott om plats:D

Gott nytt alla bakfyllehundar!

oki.. då vet man hur Tjockt det är.. jag tycker det e dyrt för bara ett cellpaket..

har ett saab T16 paket som jag peta bort plastgavlarna på men jag vet inte hur jag ska få dit de me tanke på den "goda" platsen..
 
oki.. då vet man hur Tjockt det är.. jag tycker det e dyrt för bara ett cellpaket..

har ett saab T16 paket som jag peta bort plastgavlarna på men jag vet inte hur jag ska få dit de me tanke på den "goda" platsen..

Killen som hjälpte mig svetsa ic tyckte att paket var kass jämfört med nå saab paket, 900 paket tror jag han yra om, de skulle vara bättre o svetsa i o mö billigare. skulle oxå gå o kapa o flytta gavlar. själv har jag ingen aning.

såg nu att det verkar vara just ett sånt du hade.
 
Läste i maximum boost att trycket till wastegate och bränsletrycksregulatorn måste komma från samma ställe i systemet. Jag har inte läst nåt om det här på SH, erfarenheter gubbs, vad gäller?

Jag tar tryck till wastegaten från kompressorhuset, och trycket till regulatorn kommer från plenumet. Funkar fint för mig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top