Byggtråd: Stripphoj Suzuki Gsxr 1100 -90 TURBO

det där med att ta bort tvärstaget. fan kan man inte få plats med det lite längre ner bara eller? tycker det känns så jävla fel att ta bort en förstärkning sådär bara :va kanske just bara för att just effekten och vridet dessutom skall ökas :D

Bara att slå i aluminiumbussningar i motorblocket i stället för dom kassa gummi dito som sitter standard , Då funkar motorn som tvärstagning

Visst går det, krävs lite andra modifieringar för att byta oljefilter bara..kan ju bero på turbostorlek oxo.

Bifogat

• tvarstag.jpg
    tvarstag.jpg
    191.4 KB · Visningar: 241
Vad är det för turbo? Ser rätt stor ut. Hamnar den inte lite långt ner?

En hybrid (KKK26/27)från Christer på NLR. Jo, lite långt ner om man inte har en returpump för oljan.

Topp

Tja Mange! slå mej en pling på 070/6680999 angående Toppen för den vill jag köpa vh uffe c

Nu har man fått :tummenupp ur :arsele och fixat svingförlängarna i alla fall. Kommer att svetsas fast på svingen i veckan.

Bifogat

• Svingförlängare.jpg
    Svingförlängare.jpg
    85.7 KB · Visningar: 149
Det blir 1100:ans sving så tjänar jag 5 cm till :tummenupp . Har sålt den andra svingen.

ok :tummenupp du gjorde dom själv va, kunde du göra ett par på betällning eller ville du helst inte det. var lite sugen själv på ett par.
som du sa så var 1000 svingen 50mm kortare och det tar emot något fördjävligt att byta bort längden. ja jag vet att jag skulle kunna sätta på förlängda ändar där men jag har inte bestämt mig än för vad jag skal göra.

ok :tummenupp du gjorde dom själv va, kunde du göra ett par på betällning eller ville du helst inte det. var lite sugen själv på ett par.
som du sa så var 1000 svingen 50mm kortare och det tar emot något fördjävligt att byta bort längden. ja jag vet att jag skulle kunna sätta på förlängda ändar där men jag har inte bestämt mig än för vad jag skal göra.

Jo jag har kört allt för hand då jag inte bemästrar en CNC-fräs. Bara alla små spåren för hjulinställningen som jag fått hjälp med. Jag har fullt upp med egna projekt på jobbet så jag tar helst inte beställningar tyvärr...

Svingen förlängd och klar!

Bifogat

• Förlängd sving 002.jpg
    Förlängd sving 002.jpg
    97.9 KB · Visningar: 275
Aaah himmla fina märkningar i svingförlängarna!!! bara måla dem i nån porrig rosa färg o sen e de bara slipa väck överflödig färg så ser det ännu bättre ut!!! :D

Jo jag har kört allt för hand då jag inte bemästrar en CNC-fräs. Bara alla små spåren för hjulinställningen som jag fått hjälp med. Jag har fullt upp med egna projekt på jobbet så jag tar helst inte beställningar tyvärr...

jaja va svååår då jäv....nä då jag fårstår dig allt för väl:tummenupp
fan kör du för hand, då kräver det ju lite mera men vad gör man inte för ett fullgott resultat :D det ser bra ut hur mycket blev det plus nu då på svingen :va

jaja va svååår då jäv....nä då jag fårstår dig allt för väl:tummenupp
fan kör du för hand, då kräver det ju lite mera men vad gör man inte för ett fullgott resultat :D det ser bra ut hur mycket blev det plus nu då på svingen :va

Det blir ganska exakt 10 cm förlängt mot original, så det ska nog räcka!

Monterade nya glidlager i svinglänkaget och en liten provmontering av svingen.

Bifogat

• Provmontering sving 001.jpg
    Provmontering sving 001.jpg
    95.2 KB · Visningar: 113
  • Provmontering sving 004.jpg
    Provmontering sving 004.jpg
    99.4 KB · Visningar: 152
Ganska dött med detta projekt för stunden. En liten barnafödsel har hindrat mig från garaget lite. Men jag var sugen så jag sprang ner i garaget och hängde dit gaffel och hjul bara för att kolla lite hur det passade.

Bifogat

• Provmontering.jpg
    Provmontering.jpg
    155 KB · Visningar: 213
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden