MangeH
Gudomlig sporthojare
Ebay är ett bra påhittVad fick du ge för gaffeln om man får fråga? Varför byter du förresten? Du har ju usd original. Men gixxer 1000-gaffeln är väl bättre antar jag. Jag är sugen på usd-gaffel och lite fetare bromsar på min, men jag vet inte om jag kan ha en sådan gaffel... Jag kan inte svänga fullt nu eftersom gaffeln tar i intercoolern, och men en tjockare usd-gaffel så blir svängradien ännu mer lidande... fan vad mycket "gaffel" det blev
Byter du kronor också, eller det passar hyfsat?
Fick ge 3150 kr för gaffelbenen inkl frakt från tyskland. Gick miste om en gaffel några dagar innan den. Den gick för 2000 kr
. Ganska olika från gång till gång. Tänkte byta gaffelkronor också så det passar ihop med benen och framfälgen med avstånd och så. Det blir ju enklast. Byter för att spara vikt i första hand. Original vägde ju bly. Sen eftersom jag ska byta fälgar också så passar det ju ihop med gaffeln och mina nya bromsar. Tycker att allt från en 1000 verkar bättre och snyggare förstås...
. När du kommer hem ska du skicka in till vägverket en anmälan om ursprungskontroll. Det dokumentet går att hitta på deras hemsida. Det kostar 500 kr. Tillsammans med det ifyllt ska du skicka det tyska reg.beviset och kvittot på affären påskrivet av både köpare och säljare. Sen efter någon vecka får du ett beslut. Då kan du boka tid för reg.besiktning och kontrollbesiktning. Till besiktningen ska du ha med en vågsedel. Du måste alltså väga hojen och få ett kvitto på detta. Totalt kostade min registrering av hojen 1870 kr. Efter ytterligare några dagar kommer dina nya skyltar. Då är det bara att ställa på, försäkra och gasa
. Har inte räknat av däckslitage, service mm på min gamla vw transporter skåpbil -96. Jag är ledig varannan vecka och räknar den tiden som gratis. I mina ögon har jag fått en besiktigad ram, motor, tank, sving och elsystem för +120 kr.