Byggbilder ZX12R Funny Bike

mlracing

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Mora
Hoj
Kawasaki ZX12R Funny Bike
Lite bevis på att något händer i garaget oxå :fyllisar
 

Bifogat

  • DSCN1253liten.jpg
    DSCN1253liten.jpg
    123.2 KB · Visningar: 680
  • DSCN1287liten.jpg
    DSCN1287liten.jpg
    138.4 KB · Visningar: 614
  • DSCN1301liten.jpg
    DSCN1301liten.jpg
    122.3 KB · Visningar: 495
  • DSCN1639liten.jpg
    DSCN1639liten.jpg
    128.4 KB · Visningar: 731
  • DSCN1904liten.jpg
    DSCN1904liten.jpg
    127.1 KB · Visningar: 885
  • DSCN1358liten.JPG
    DSCN1358liten.JPG
    135.6 KB · Visningar: 730
Last edited:
Jajävlar! Fräckt :) :tummenupp Biffig turbo... Några effektmål?
 
Finfin, men berätta lite! Tekniska specifikationer? Produkter/grejer som du använder? Orginal koppling? Hjulbas? Planerat laddtryck? Beräknad effekt? osv....
 
mlracing skrev:
Lite bevis på att något händer i garaget oxå :fyllisar

Snygg, jag gillar grenröret med rakt anfall in i turbinhuset.

Vad fick du tag i kopplingarna till tryckröret??, läste om det i S&S men har tyvärr inte tidningen kvar.
 
Mycket mäktigt! Vilken finish på grejerna med!

AnderssonTurbo, se dig slagen på bling-fronten :hihi
 
Helt klart snygga grejer men jag tycker att Andersson Turbo har grejer i samma finish....

Frågan är ska man ställa ut grejerna eller ska dom användas!!!!


Ps: Ett tips kolla på Anderssonturbo hojjen i IRL så kommer du häpna *Lovar* :yoparty :yoparty


Jonathan skrev:
Mycket mäktigt! Vilken finish på grejerna med!

AnderssonTurbo, se dig slagen på bling-fronten :hihi
 
Crille skrev:
Helt klart snygga grejer men jag tycker att Andersson Turbo har grejer i samma finish....

Frågan är ska man ställa ut grejerna eller ska dom användas!!!!


Ps: Ett tips kolla på Anderssonturbo hojjen i IRL så kommer du häpna *Lovar* :yoparty :yoparty

Ja det var mest menat som ett litet skämt. Ingen pik till Peter ;)
Har inte sett den i verkligheten faktiskt, men det vore nåt!

Vad jag sett här på SH så är det inte illa pinkat, det han knådar ihop iaf :hihi
 
Fan bajk " my as""" ljuga går ju, men inte på SH. Den där kommer att göra bulten på under 4 min....lätt.Uppsala - Venedig på,13 timmar,26 minuter blankt
 
maxximus skrev:
Finfin, men berätta lite! Tekniska specifikationer? Produkter/grejer som du använder? Orginal koppling? Hjulbas? Planerat laddtryck? Beräknad effekt? osv....

Chassi Koenig Low Boy -05, Motor ZX12R -02, Växellådan är en 4växlad tryckluftstyrd, Slider koppling, Haltech E11V2, Tändning från AEM, Turbo switcher SRX 700 NLR modifierad, bränslesystem från Aeromotive, Wastegate och dump från Tial, En grym laddtrycksstyrning från NLR AMS-1000,
Effekt= för att åka 6 sek, Laddtryck= så lite som möjligt.

Mer info om bygget finns i Tidningarna Street & strip. www.streetnstrip.se
 
Last edited:
mlracing skrev:
Chassi Koenig Low Boy -05, Motor ZX12R -02, Växellådan är en 4växlad tryckluftstyrd, Slider koppling, Haltech E11V2, Tändning från AEM, Turbo switcher KX300 NLR modifierad, bränslesystem från Aeromotive, Wastegate och dump från Tial, En grym laddtrycksstyrning från NLR AMS-1000,
Effekt= för att åka 6 sek, Laddtryck= så lite som möjligt.

Mer info om bygget finns i Tidningarna Street & strip. www.streetnstrip.se
Hej Magnus,ser jävla bra ut ditt bygge,ser fram emot o se o höra den live på strippen längre fram i år,cylinder o kolvar jag köpte av dej såg mycket bra ut så nu har vi oxå börjat sätta ihop kawan.. Mvh
 
Turbo-lover skrev:
Hej Magnus,ser jävla bra ut ditt bygge,ser fram emot o se o höra den live på strippen längre fram i år,cylinder o kolvar jag köpte av dej såg mycket bra ut så nu har vi oxå börjat sätta ihop kawan.. Mvh

Bild på en nästa klar billetcylinder som skall förses med foder.
 

Bifogat

  • DSCN1393liten.jpg
    DSCN1393liten.jpg
    106.6 KB · Visningar: 508
  • DSCN1429liten.jpg
    DSCN1429liten.jpg
    113.7 KB · Visningar: 405
  • DSCN1386liten.jpg
    DSCN1386liten.jpg
    59.7 KB · Visningar: 441
Grymt snyggt Magnus , väldigt snygga bitar
synd att allt e så dyrt hehe :D
tänk om man ändå ägde alla dom bitar man själv bygger
men den ekvationen tycks aldrig gå ihop ( pengar och tid nog att bygga till sig själv)

Det ska bli spännande å se vad bitarna presterar på strippen
men jag är övertygande att det kommer att gå som ett skott
Nu får dom se upp grabbarna :tummenupp
 
mlracing skrev:
Chassi Koenig Low Boy -05, Motor ZX12R -02, Växellådan är en 4växlad tryckluftstyrd, Slider koppling, Haltech E11V2, Tändning från AEM, Turbo switcher KX300 NLR modifierad, bränslesystem från Aeromotive, Wastegate och dump från Tial, En grym laddtrycksstyrning från NLR AMS-1000,
Effekt= för att åka 6 sek, Laddtryck= så lite som möjligt.

Mer info om bygget finns i Tidningarna Street & strip. www.streetnstrip.se

Ser lovande ut :tummenupp
Hur har du löst det med det gigansiska oljetråget?
Har du Coby tråg eller kapat orginal?
Är även intresserad av vilka stakar du kör med?

Jag ska nämligen sätta igång med min hoj inför 2006,..(har bara 2 hojar till att fixa först,,) och måste göra nått åt tråget.,,den skrapar i backen vi minsta wheelie...

MVH
 
andersson turbo skrev:
Grymt snyggt Magnus , väldigt snygga bitar
synd att allt e så dyrt hehe :D
tänk om man ändå ägde alla dom bitar man själv bygger
men den ekvationen tycks aldrig gå ihop ( pengar och tid nog att bygga till sig själv)

Det ska bli spännande å se vad bitarna presterar på strippen
men jag är övertygande att det kommer att gå som ett skott
Nu får dom se upp grabbarna :tummenupp

Hej Peter
Det är inte dyrt, bara mycket pengar. För en dyr sak är inte rolig.
Det ligger en Busa cylinder för uppmätning och tillverkning av en billetcylinder med foder. Kan det vara något för dig? Du äter visst såna har jag hört
 
Magnus,

Kan bara hålla med om hur snyggt maskinjobbet ser ut.

Bra också med info från klassen. Jag är kontrakterad som speaker för minst två SM-tävlingar i år och ju mer koll(!) jag har på vad som händer inom klasserna ju bättre för alla.

Den gamla FB-hemsidan ligger i träda men behöver ni hjälp med grejer typ att sammanställa speakerpärm, få igång ett Funny Bike-forum på Webben eller liknande så hör av dig.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
pwillen skrev:
Magnus,

Kan bara hålla med om hur snyggt maskinjobbet ser ut.

Bra också med info från klassen. Jag är kontrakterad som speaker för minst två SM-tävlingar i år och ju mer koll(!) jag har på vad som händer inom klasserna ju bättre för alla.

Den gamla FB-hemsidan ligger i träda men behöver ni hjälp med grejer typ att sammanställa speakerpärm, få igång ett Funny Bike-forum på Webben eller liknande så hör av dig.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Hej och Tack
Jag skall försöka att ordna info från varje team åt dig. Jag har sökt någon som är intresserad att hålla i en sida och sköta uppdateringar. Vem har gjort eran sida?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top