Byggbilder ZX12R Funny Bike

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
mlracing skrev:
Hej och Tack
Jag skall försöka att ordna info från varje team åt dig. Jag har sökt någon som är intresserad att hålla i en sida och sköta uppdateringar. Vem har gjort eran sida?
HarleyDrags.com och HotRodHarley.com är sidor som jag har byggt från scratch och som jag har kört själv i fyra års tid.

Det finns en del att diskutera, jag tycker att det är viktigt att alla inblandade i årets SM-serie försöker göra ett gemensamt ryck för att få till en vassare marknadsföring än vad som har varit och det ska vi nog inte kapa den här tråden för.

Kan inte du skicka mig ditt telefonnummer? Jag finns på pwillen@swipnet.se

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
pwillen skrev:
Magnus,

Kan bara hålla med om hur snyggt maskinjobbet ser ut.

Bra också med info från klassen. Jag är kontrakterad som speaker för minst två SM-tävlingar i år och ju mer koll(!) jag har på vad som händer inom klasserna ju bättre för alla.

Den gamla FB-hemsidan ligger i träda men behöver ni hjälp med grejer typ att sammanställa speakerpärm, få igång ett Funny Bike-forum på Webben eller liknande så hör av dig.

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Lite OT men:

Pwillen jag är imponerad av ditt arbete som du lägger ner för att föra dragracingen framåt.

Idén med V-twin (läs HD) i PSB är ju inte fel, har du inga ideér om någon annan klass som skulle kunna tillåtas i SPSB den klassen var ju ganska klen i deltagande under förra året?

Vi som håller på med MC dragracing kanske inte ser det men för en utomstående så finns det väl nästan lika (för) många klasser som inom bilarna
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Färnbo skrev:
Pwillen jag är imponerad av ditt arbete som du lägger ner för att föra dragracingen framåt.
Det är det inte alla som är, tack. Jag vill inte sabba Magnus tråd ännu mer än jag har gjort, vi får ta diskussionen vidare på banan (hehe, snacka om att fega ur).

MVH
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 

mlracing

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Mora
Hoj
Kawasaki ZX12R Funny Bike
mrblue9r skrev:
Ser lovande ut :tummenupp
Hur har du löst det med det gigansiska oljetråget?
Har du Coby tråg eller kapat orginal?
Är även intresserad av vilka stakar du kör med?

Jag ska nämligen sätta igång med min hoj inför 2006,..(har bara 2 hojar till att fixa först,,) och måste göra nått åt tråget.,,den skrapar i backen vi minsta wheelie...

MVH

Hej
Jag har byggt om originaltråget, kapat ner det och vidgat det för att få mera oljekapasitet. Det lutar åt carillo stakar. Är det din cylinder jag har lånat alldeles för länge? Här är resultatet av det.
 

Bifogat

  • DSCN2228liten.jpg
    DSCN2228liten.jpg
    77.4 KB · Visningar: 380
  • DSCN2231liten.jpg
    DSCN2231liten.jpg
    73.4 KB · Visningar: 300
  • DSCN2233liten.jpg
    DSCN2233liten.jpg
    72.3 KB · Visningar: 305
  • DSCN2232liten.jpg
    DSCN2232liten.jpg
    99.3 KB · Visningar: 315

Jonathan

Guest
Vilken jäkla genombränning av svetsen närmast org.tråget.
Ska det vara sådär, eller brassades det på lite väl med effekt :confused:



När planerar bygget vara färdigt förresten ?
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jonathan skrev:
Vilken jäkla genombränning av svetsen närmast org.tråget.
Ska det vara sådär, eller brassades det på lite väl med effekt :confused:



När planerar bygget vara färdigt förresten ?

Svetsar du alu?
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Jonathan skrev:
Nix.

Nu känns det som jag kommer bli sågad här. :)


Varför det??? Det är väl det forum är till för...
Tyckte den undre svetsen såg liiite mycket ut, men det är svårt att bedömma när man inte ser godstjocklek. Den övre ser däremot päffäckt ut! :tummenupp
 

Jonathan

Guest
Filip RSR skrev:
Varför det??? Det är väl det forum är till för...
Tyckte den undre svetsen såg liiite mycket ut, men det är svårt att bedömma när man inte ser godstjocklek. Den övre ser däremot päffäckt ut! :tummenupp


Jo självklart. Men det var som upplagt för det med det han skrev :hihi
Mm precis. Men o andra sidan så vill man väl nästan att svetsen ska se likadan ut på andra sidan så fullständig genombränning skett.
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Om ni tittar nog på svetsen så ser ni att personen som har svetsat har lagt till en hel del tillsatsmaterial och därför kan man få uppfattningen som ni har fått...

Jag vill inte leka bror duktig men jag kan lova att svetsa ALU är inte som att svetsa svartstål.....

Jag har svetsat en hel del ALU eftersom jag har jobbat som licenssvetsare men fasiken jag är fortfarande amatör på detta område......
 

mrblue9r

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Kawasaki 1199cc ZX-9/12 Clone Turbo. 1st Marauder. 1st Honda Z50J
mlracing skrev:
Hej
Jag har byggt om originaltråget, kapat ner det och vidgat det för att få mera oljekapasitet. Det lutar åt carillo stakar. Är det din cylinder jag har lånat alldeles för länge? Här är resultatet av det.

Hm det där såg ju kanon ut. :tummenupp
Det får nog bli nått liknande till min moppe....

Jo det är min cylinder du lånat att tag.... :
men det är lungt ..kul att resulltatet blev bra.

mvh
 

Jonathan

Guest
Crille skrev:
Om ni tittar nog på svetsen så ser ni att personen som har svetsat har lagt till en hel del tillsatsmaterial och därför kan man få uppfattningen som ni har fått...

Jag vill inte leka bror duktig men jag kan lova att svetsa ALU är inte som att svetsa svartstål.....

Jag har svetsat en hel del ALU eftersom jag har jobbat som licenssvetsare men fasiken jag är fortfarande amatör på detta område......


Okey. Jag vill absolut inte anmärka på något, utan undrade mest av nyfikenhet varför det såg ut som det gjorde :)

Svetsning är ju som en konst i sig egentligen. Man blir nog aldrig fullärd som du säger.
 

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Neråt sett är väl om inte jag misstar mig även gjutgods, vilket inte är riktigt samma sak o svetsa i, jag tycker det ser ut att vara kanonsvetsat;)

Keep going, snyggt gjort.
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Dirtyjove skrev:
Neråt sett är väl om inte jag misstar mig även gjutgods, vilket inte är riktigt samma sak o svetsa i, jag tycker det ser ut att vara kanonsvetsat;)

Keep going, snyggt gjort.


Mmmm, såg också gjutgodset nu...
 

mlracing

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Mora
Hoj
Kawasaki ZX12R Funny Bike
Ja då var den långa väntan över. Beställde i april och fick den i dag. En fyrväxlad tryckluftstyrd växellåda till ZX12R. :banana
 

Bifogat

  • DSCN2297liten.jpg
    DSCN2297liten.jpg
    79.2 KB · Visningar: 221
  • DSCN2296liten.jpg
    DSCN2296liten.jpg
    74.3 KB · Visningar: 227

Gabor

Guest
mlracing skrev:
Ja då var den långa väntan över. Beställde i april och fick den i dag. En fyrväxlad tryckluftstyrd växellåda till ZX12R. :banana

Underbart, mera bilder på bygget, inspirerande. :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
mlracing skrev:
Ja då var den långa väntan över. Beställde i april och fick den i dag. En fyrväxlad tryckluftstyrd växellåda till ZX12R. :banana

Men men.. medbringare #4 saknas ju och overshift-bushing'en!

:tomten

Hemska tanke, vänta i 10 månader och upptäcka att prylar saknas! :D

Klart intressant låda, ska bli spännande och se hur den gör sig.
 

Jonathan

Guest
mlracing skrev:
Ja då var den långa väntan över. Beställde i april och fick den i dag. En fyrväxlad tryckluftstyrd växellåda till ZX12R. :banana


Ojdå. Vågar inte fråga vad den där går på. Eller ?

Gissar på som en ny VW Golf ungefär :hihi ?
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Riktigt manligt bygge :)
Kommer man få se den på Sundsvall Raceway till sommar kanske?
Kommer gå som ett skott!
 

mlracing

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Mora
Hoj
Kawasaki ZX12R Funny Bike
Hojen Bromsad

Nu har jag varit hos NC- Racing (Ronny Nordgren)och bromsat hojen. Jocke Mellberg från VM Performance var han som stod för mappningen och att ha en kille som kan sin sak underlättar mycket.
Då Haltech-sprutet gav upp så är ett SM-4 Autronic-sprut monterat. Att ha ett Autronic-sprut känns mycket bra då deras support är fantastiskt bra och www.mrm-racing.a.se som säljer sprutet i Sverige har dessutom släppt en svensk manual.

Med vetskapen att 4 st 1600cc spridare inte skulle räcka så långt med metanol i tanken så bromsades hojen för att se att allt funkade. Motorn lämnade 470 Hk och 320 Nm vid 10800 rpm med 1,5 bars laddtryck.

Nu skall ytterligare 4 st 1600cc spridare monteras och en ny bromsning göras med högre laddtryck och mera varv, vi får se var det slutar...........
 

Bifogat

  • DSCN1059.jpg
    DSCN1059.jpg
    57 KB · Visningar: 127
  • DSCN1060.jpg
    DSCN1060.jpg
    81.1 KB · Visningar: 114
  • DSCN1064.jpg
    DSCN1064.jpg
    64.3 KB · Visningar: 113
  • DSCN1065.jpg
    DSCN1065.jpg
    86.3 KB · Visningar: 119
  • DSCN1066.jpg
    DSCN1066.jpg
    33.1 KB · Visningar: 127
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top