Bygga som en Suzuki GSXR750 -96

T-edde

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2012
Hoj
Letar
Hejsan..

Jag tog MC kort i sommar och tänkte inte skaffa någon hojj förrens nästa år, men en polare blev sugen på min cross och undrade om vi skulle byta.. Vilket jag gjorde, då jag inte kunde hålla mig ifrån att gasa lite! :kär

Så hojjen i fråga är en Suzuki GSXR750 -96a

Jag ska köpa mig en ny R1a till nästa sommar och tänkte då behålla sukkan och bygga om den till en ren stuntbåge, då jag är nybörjare på både forum och hoj.. Så tänkte jag kolla efter lite tips, länkar, ideér och annat som kan vara vettigt för mig att tänka på!

Det jag har redan planerat är så klart en krash bur, 12 platta.. Men läste lite snabbt på andra forum o online och där stod det massa som behövs göras,

Så som att Oljemodda den? Vad innebär det och vad ska göras? Sedan något man behövde göra med Bakbromsen?

Vore tacksam för svar och hjälp!

Rock on på vägarna så ses vi! :yoparty

Info finns det bland annat på:
www.stuntride.com
www.stuntlife.se
www.stuntlife.com (tror det kan finnas mest info om äldre gixxrar där, inte säker..)

Bur är grymt bra att ha, skyddar motorn när du lägger omkull den.
Ett stort bakdrev och eventuellt lite mindre fram gör det lättare att få upp den, sänker farten med så du inte behöver slanga i 100 knyck..
Se till att det går att höja tomgången, då går den jämnare och blir lättare att köra sakta.
Vänd på cliponen om du ska köra med såna, blir mycket skönare när dom pekar lite uppåt än ner i marken som original.. Annars släng på ett cross styre

Oljemodda: Är att man vänder på olje pickupen så den suger olja i bakkant av oljetråget istället för framkant/sidan. Vet inte om det behövs på den eller ifall de räcker med att hälla i 0,5-1l extra olja.

Bakbromsen behöver du inte göra nåt med, eventuellt ställa ner pedalen så det blir skönare att bromsa när du ligger högt, handbroms behöver du inte förens du är bra med fotbromsen och kan åka sakta, coastra och sånt :tummenupp

Kanske hjälper lite iaf! :) Har garanterat glömt nåt nu å..:näsblod

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...