Suzuki GSX 400 F tracker/brat

Viktortee

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2017
Ort
Örebro
Hoj
-83 Suzuki GSX 400 F
Goddagens!

Helt ny här, och mina kunskaper är då fan inte stora heller ska jag säga!
Men jag köpte mig en suzuki gsx 400 F från -83 i slutet av sommaren som jag körde lite på innan jag i höstas började plocka isär den lite och kasta bort allt onödigt skit. Under vintern har den sen stått där då jag inte orkat hålla på i kylan då det blåser rakt igenom byggnaden.

Nu har jag inte heller direkt tid då jag börjat plugga på distans nu under våren utöver mitt heltidsjobb. Men jag tänkte ändå att jag skulle kasta upp en tråd här då jag säkert kommer behöva en del av era finfina kunskaper :Bugar

Jag har inte lyckats hitta någon bild från när jag köpte den, men identisk med denna förutom att framskärmen var kromad istället för röd.

Tanken är att det ska bli någon form av tracker/brat/scrambler-stuk på den, får se lite vart jag hamnar haha!

MR80RPGSX400F.JPG

Untitled.jpg

Här är lite av de bilderna jag lyckats knäppa på det lilla som hänt hittills (Alla bilder är ju för stora för att klistra in så får helt enkelt dela hela mappen från min dropbox, orkar inte göra om alla filer)

https://www.dropbox.com/sh/hiledky06e3333a/AADToHKfSuREuU7DyDBYw_0Za?dl=0


Har bl.a. nytt styre, grepp, bromsslangar, sadel, framlykta, baklykta (som jag byggde in i sadeln), hastighetsmätare med alla indikator-lampor i, mina-blinkers, ny regulator, nya stötdämpare (lite högre än original, får se hur det blir), nya slutrör. Nästan inget som sitter på hojen än dock haha!

nytt gel-batteri ska införskaffas också. ska försöka få till en liten låda under sadeln för kablar och också få till någon liten box för batteriet, lite beroende på var jag får plats med det snyggast också.

Planen är att sodablästra tanken och bara klarlacka och köra plåtrent. Även däcken ska bytas. Men eftersom jag har dåligt med tid med det så kommer i alla fall dom två sakerna bli lite uppskjutna.

Jag införskaffade även ett rätt enkelt tändningslås i höstas som jag ska placera någonstans kring motorn. problemet är bara att jag har ingen aning om hur jag ska koppla in det eller om det ens går/är lämpligt. får man koppla in flera kablar på samma ställe på det nya? Har försökt finna svar på internet, men har inte hittat någonting. Har ni några bra svar? :va

ser ut precis som denna: http://www.hojstallet.se/elektronik-och-hastighetsmatare/tandning-elstart-och-batteri/tandningslas-2.html

TÄNDNING INSTRUKTION
https://www.dropbox.com/s/zc134j7ylke253h/DSC_1473.JPG?dl=0

ELSCHEMA (som jag färglagt förhand :dummer)
https://www.dropbox.com/s/tm8mwydlrkpbjty/elschema%20copy.jpg?dl=0

vet knappt vart jag är just nu haha, lite rörigt.
 
Last edited:

Viktortee

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2017
Ort
Örebro
Hoj
-83 Suzuki GSX 400 F
Fick ihop min hoj till slut haha. Blev inte asmycket bilder. Premiärturen idag :fyllisar Däck och tank kanske jag tar nästa säsong, vet inte om jag orkar nu haha. 18698974_10209122268236711_1647061895_o.jpg18699040_10209122267916703_770181843_o.jpg18742310_10209122268596720_878393250_o.jpg
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Den ser förjävlig ut och det betyder inte att jag inte respekterar motivationen och beslutsamheten att fullfölja bygget. Det är något med sadeln och bakhjulet som ser lika fel ut på alla liknande byggen. Någon tillämpning av gyllene snittet har missats eller använts fel. Jag inser att bilderna här nedan visar byggen som har genomförts med löjligt annorlunda resurser än Suzukin här ovan, men de visar ändå hur mycket man kan förändra en hoj och ändå bibehålla rätt proportioner mellan hojens olika delar.
 

Bifogat

  • fe8974e3188f783e395f5485b4120346.jpg
    fe8974e3188f783e395f5485b4120346.jpg
    400.8 KB · Visningar: 20
  • Radical_Ducati_Mikaracer_18_d.jpg
    Radical_Ducati_Mikaracer_18_d.jpg
    105.8 KB · Visningar: 19
  • Honda-CB1100-TR-Concept-01-1030x578.jpg
    Honda-CB1100-TR-Concept-01-1030x578.jpg
    113.5 KB · Visningar: 19
Last edited:

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Det här var kul att se, det är jag som äger den idag.
Kul att du nu fått den i din ägo!! Var glad, det är ett av få projekt med tracker/brat/scrambler/bobber osv som fullföljts och inte slutat med att "avstannat projekt säljes" Strunta i åsikter om hur den ser ut, ut i solen och känn glädjen att den drar iväg och sjunger när du gasar på
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
När man inte vet va de är å kallar de för tracker/brat/scrambler/bobber så har jag ett bra namn för de........

Hipstermoppe. ..
 

Stormgast

Ny medlem
Gick med
29 May 2021
Hoj
GSX400F 1982
Kul att du nu fått den i din ägo!! Var glad, det är ett av få projekt med tracker/brat/scrambler/bobber osv som fullföljts och inte slutat med att "avstannat projekt säljes" Strunta i åsikter om hur den ser ut, ut i solen och känn glädjen att den drar iväg och sjunger när du gasar på
Den ser mycket annorlunda ut idag, fult målad tank (med pensel!) och ful kromad stänkskärm bak och en på tok för stor varvräknare slarvigt fastsatt med en bockad och målad plåtbit.
Men jag skaffade den inte för hur den ser ut, utan för att dessa mindre hojar är asroliga att köra.
Sen får man kalla den precis vad man vill. Jag kör för min skull, inte för andras.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Den ser mycket annorlunda ut idag, fult målad tank (med pensel!) och ful kromad stänkskärm bak och en på tok för stor varvräknare slarvigt fastsatt med en bockad och målad plåtbit.
Men jag skaffade den inte för hur den ser ut, utan för att dessa mindre hojar är asroliga att köra.
Sen får man kalla den precis vad man vill. Jag kör för min skull, inte för andras.
Egoist :hihi :tummenupp

Välkommen till SH, inget för de lättkränkta eller PKaktivister men en jävla skön ironisk stämning :hej
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top