Butik som köper mc, ej inbyte.

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Hej har sökt mig igenom google nu och inte hittat någon affär som väljer att köpa in en mc, utan alla vill självklart att man tar något i utbyte osv.
Någon som vet i sthlms området om det finns en bil/mc affär som köper in hojjar utan att man plockar ut något nytt? :va

nja, vanligast är väl att de förmedlar en affär åt säljaren... vet flera som gör det men Ava är väl ett exempel.

Får nog räkna med att få väldigt dåligt betalt om en firma ska köpa in din motorcykel. De måste lämna garantier när de säljer den vidare. Då kan du lika gärna sänka priset rejält och sälja den på egen hand.

Ett alternativ är ju att låta en firma sälja den på försäljningsuppdrag åt dig. Då tar de en del av kakan, men det kan det kanske vara värt om man vill slippa handskas mindre seriösa köpare.

Skriv dock inte över några ägarbevis till firman som får uppdraget. Chansen är rätt överhängande att du blir blåst. Sök på nätet så kommer du att finna många som blivit blåsta av oseriösa firmor som tagit på sig försäljningsuppdrag.

Gå till en handlare och fråga vad dom vill ge i inbyte. Sen slänger du ut hojen på Blocket för samma peng. Den lär bli "billigast på Blocket". Du lär inte få mer i kontanter av en handlare än vad dom vill ge i inbyte.

Kostar dom inte nått sånt nya? :va

Här hade det iofs setts som förbaskat billigt, meneh, prisbilden är ju inte lite skev...

Oj.. det var på riktigt. 135K för en beggad gix hade nog varit svårt även om det var högsommar...

139 900:- är väl vanligt pris på helt nya. Kanske inte list men vanligt som sagt. Det är ju helt utan godis men ptja...

En ny 09 kan man få för 110papp idag hos handlare.

Säljer man en begad till handlare får man nog räkna med att få 80k om man dessutom inte vill ha någon ny på halsen.

Hårda bud men det är vad jag tror. Handlaren slänger ut den för 105k och med lite prut tjänar han 20k. PunGt.

Inte många handlare som värderar lull lull till något. Bättre att sälja sådant löst i så fall.

Kostar dom inte nått sånt nya? :va

Här hade det iofs setts som förbaskat billigt, meneh, prisbilden är ju inte lite skev...

Last edited:
Inte nog med att priset är satt rejält i överkant så skriver man glatt ut att man har haft den skenförsäkrad också. 35K plus att den ska in för service också. Du vet att vintern är här snart va ? Ingen köper en hoj vintertid för sommarpriser ! Sänkt hojen minst 30K så kanske du får den såld.

3 "ägare" Mc-kompaniet i skövde,jag(dyyrt) sedan fick farsan ta över.

Att du inte får den sålt kan man ju räkna ut med en krita i arslet.

Inte nog med att priset är satt rejält i överkant så skriver man glatt ut att man har haft den skenförsäkrad också. 35K plus att den ska in för service också. Du vet att vintern är här snart va ? Ingen köper en hoj vintertid för sommarpriser ! Sänkt hojen minst 30K så kanske du får den såld.

3 "ägare" Mc-kompaniet i skövde,jag(dyyrt) sedan fick farsan ta över.

Att du inte får den sålt kan man ju räkna ut med en krita i arslet.

139.900:-
Önsketankar går vi alla i att kunna få tillbaka något gött belopp.
Men wow känns som en blick på blocket innan en annons lades ut hade nog varit jävligt bra :huvet
Dock att få 80k känns allt för lite:va
Min tanke är väl snarare 110k borde man kunna få släppa iväg den för:banana

Drar mig för att snacka med oseriösa spekulanter och nya "bästa" vänner. Går darför med större glädje in i en affär och blir av med hojjen för en betydligt mindre summa än vad som skulle fås om man sålde hojjen själv.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park