Butik som köper mc, ej inbyte.

sacka med oseriösa spekulanter och nya "bästa" vänner. Går darför med större glädje in i en affär och blir av med hojjen för en betydligt mindre summa än vad som skulle fås om man sålde hojjen själv.

Sälja billigt är ju något seriösa spekulanter också triggar på. Jag har brukar sälja billigt just för att slippa ha en lång och seg försäljning med massa snackare. Tror ärligt talat du bör tänka dej sänka betydligt mycket mer är 110 om du vill bli av med den snabbt och enkelt.

Det är ju inte bara skojare på blocket, finns en och annan seriös spekulant också.

Handlarn lär inte ge något bud att hurra för. Han får ju låsa ner kapital i hojen över hela vintern, och sen ska han få vinst på det i vår, då hojen är ytterligare ett år gammal (årsmodellsmässigt).

Kolla vad den kostar dig varje månad som den är osåld (ev lånekostnader, försäkring) och fundera hur länge du vill ha den stående utan att kunna nyttja den.

Jo, den känns lite dyr, 135´ och dax att slänga in på service oxå, några lax till...

Om du inte vill ta förlusten så finns det bara ett sätt att göra, behåll den :tummenupp

Sälja billigt är ju något seriösa spekulanter också triggar på. Jag har brukar sälja billigt just för att slippa ha en lång och seg försäljning med massa snackare. Tror ärligt talat du bör tänka dej sänka betydligt mycket mer är 110 om du vill bli av med den snabbt och enkelt.

Det är ju inte bara skojare på blocket, finns en och annan seriös spekulant också.

Klart att priset alltid är det avgörande.
Men varför jag startade tråden är just för tips med affärer som då köper in hojjar/bilar utan något i utbyte. jag känner inte äns något intresse av att ta en affär med privatperson och därmed få ett par härliga mail kompisar bl a "M****s" som vi har här i forumet :banana

Är inte ute efter att hålla den ståendes i garaget över vintern utan i nuläget så handlar det mer om att hitta en handlare som känner sig intresserad och gör det till en snabb affär:brinnerup

Klart att priset alltid är det avgörande.
Men varför jag startade tråden är just för tips med affärer som då köper in hojjar/bilar utan något i utbyte. jag känner inte äns något intresse av att ta en affär med privatperson och därmed få ett par härliga mail kompisar bl a "M****s" som vi har här i forumet :banana

Är inte ute efter att hålla den ståendes i garaget över vintern utan i nuläget så handlar det mer om att hitta en handlare som känner sig intresserad och gör det till en snabb affär:brinnerup

:lol
"Mail kompis" är väl att överdriva, så här såg vår (numera lyckligtvis avslutade) konversation ut:

Markus skrev:
Inget av det faktiskt.
Skriv inget igen är du snäll, tack.
SGF skrev:
Är du intresserad av att köpa eller bara en mail kompis?

Markus skrev:
Det tror jag blir svårt men lycka till.

SGF skrev:
Markus skrev:
Ska du sälja en K9?
MIl o pris?

630mil ska in på vinter service nästa vecka är tanken.
Priset går runt tankarna vid 135.000kr då hojjen har helsystem(yoshi-usa) bänkad,mappad etc hos Avamc med kvitton på allt för 30.732kr.

http://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_gsx_r_1000_Powerkit_29574070.htm?ca=11&w=1

Jag tänkte att du kanske ville ha en rimlig slant för den och då hade jag kanske köpt den, men eftersom du tror att en begagnad motorcykel har högre värde än en ny några dagar innan frosten kommer så får vi nog svårt med det där.

Det har legat 2009:or <1000 mil ute för 75.000 nyligen, en fingervisning om vad du kanske kan få om du har tur.

Lycka till. :tummenupp

100k får du inte om du säljer den privat. I alla fall av normalt funtade. Kanske som handlare får du ut 100k.
Tänk 95k så har du en suck vart fall. Jag tror att du får 90k personligen.

Gå ut med MAX 105 om du vill få sålt den. Mina 5 cent men gör som du vill.

139.900:-
Önsketankar går vi alla i att kunna få tillbaka något gött belopp.
Men wow känns som en blick på blocket innan en annons lades ut hade nog varit jävligt bra :huvet
Dock att få 80k känns allt för lite:va
Min tanke är väl snarare 110k borde man kunna få släppa iväg den för:banana

Drar mig för att snacka med oseriösa spekulanter och nya "bästa" vänner. Går darför med större glädje in i en affär och blir av med hojjen för en betydligt mindre summa än vad som skulle fås om man sålde hojjen själv.

Sätt dit originalsystemet så kan du sänka priset på hojen och sälja det dyra avgassystemet separat istället. Ingen är beredd att betala nånting extra för sånt när dom köper hoj. Däremot är det nog säkert många som redan har hoj som vill köpa såna grejer.

En kul grej då jag fick mailsvar från en bilhandlare,
Säljer hojjen för 110k till bilhandlaren vid inbyte mot en bil:tummenupp

Ibland har man tur :tuttar

Ibland är man också något av följande:
a) flexibel med sanningen
b) så jävla tokblåst på sitt senaste bilköp

:D

A tokig bilhandlare som har dålig koll på värdet
B du fick ingen eller dålig prutmån på bilen
C Bilhandlaren själv eller hans son ville just ha den hojjen av någon anledning och kunde ta en dålig förtjänst.
D något av historien undanhålls

:lol

Inget av det faktiskt.
Skriv inget igen är du snäll, tack.

Haha, ord och inga visor :D

Nåja, jag hoppas åtminstone att TS blir av med hojen utan att bli alltför fattig så klart. Men det är ju en rolig tråd likförbannat :D

Jag köper din hoj om priset är tillräckligt bra. PMa

Spelar väl ingen roll om du får 80k eller 140k för hojen i inbyte, frågan är ju vad du får köpa bilen för och hur mycket den är värd.

Jag gick in med min hoj till en säljare och blev bjuden långt över det jag skulle få om jag själv satte ut den på blocket. Det var om jag köpte en annan hoj hos dom, och jag kan säga att det var ingen bra deal ändå.

Detta är ju något firmor använder sig av numera. Du får mycket för ditt inbyte och då tror alla att man gör en bra affär. Det som spelar roll är ju om det är en bra affär í slutändan, inte vad du får i inbyte.

Vad fick du för bil i inbyte?

Ford fiesta-86? Kul o veta.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP