Abrakadabra
Sporthojsnörd
- Gick med
- 1 Apr 2005
- Hoj
- WR, TLR
Köp ett färdigt skåpsläp. Jag har ett Reko med lastramp, det är skitsmidigt när man ska lasta hojar å allt annat skräp.
Visst verkar det bra men 60K?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Köp ett färdigt skåpsläp. Jag har ett Reko med lastramp, det är skitsmidigt när man ska lasta hojar å allt annat skräp.
För ett nytt, men kolla efter begagnat.Visst verkar det bra men 60K?
Skåpbil e BÄST
En Transporter i bra bruksskick kan du få för 25-30 papp, inga jättepengar, kostar heller inte mkt att skatta o försäkra samt drar relativt lite, typ 1 L/milen..
Det bästa om man kör längre sträckor, kör utomlands o liknande.
Oj, den där bilden är nostalgi. Tänk så många gånger man tutandes swischat förbi den kombinationen på väg till tisdagsträningarnaAllt är relativt. Allas behov är olika och du ska givetvis välja det som passar dina behov bäst. För mina behov passade släpvagn modell minimal bäst.
Allt är relativt. Allas behov är olika och du ska givetvis välja det som passar dina behov bäst. För mina behov passade släpvagn modell minimal bäst.
Billigt is the shit.Beror på vad du har för dragbil och hur mycket prylar du har med dig.
Vettig dragbil + inte för mycket prylar = bil+släp
80km/h + moms = 110km/h (annars somnar man), man tjänar väldigt lite tid med buss. Komfort i en bra dragbil är klart bättre än i en billig buss.
Men det viktigaste argumentet för mig är ändå att slippa allt underhåll på en billig buss! Jag avskyr att meka bil i allmänhet, och svetsa rost på en buss, nejtack.
Och mina släpkostnader är väldigt trevliga, stöldförsäkring och skatt på ca 400kr/år. Värdeminskningen är minimal. Däcken har ännu inget synbart slitage efter nästan 3 säsonger (500 mil/år). Eftersom jag har beställde med dubbfria vinterdäck (som jag kör med året runt) behöver jag inte ens byta hjul 2 ggr/år (eller förvara dem). Dessutom är släpet är stor tillgång för mig som villaägare.
Förstå mig rätt, en schysst buss är kanon. Fast då behöver ju budgeten vara rejäl....
/Stefan M
Den perfekta vagnen.
Finns arbetsbänk med skruvstäd och hyllor. du får lätt plats med allt vad man behöver.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33833
Din vagn var ju hur bra som helst tyckte jag när jag såg den på gelleråsen.
Måste ju vara ett kanonköp![]()
volkswagen transporter,..drar 1 liter milen, rostar pålitligt, lätt 140km/h, köpte min för 30 för 3 år sen![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |