Busa - moddar för banhoj?

amullo skrev:
Nu börjar vi komma någonvart..

- 25 kg "enkla" lättningar = 225 KG och 180 Hk(?) = 0.8Hk/Kg (Inte för att det spelar så stor roll på bana.. men vi snackar ju Hk i tråden så..)

Det måste ju gå att få ut mycket mer körbar effekt än 185 bakhjushästar ur en 1400cc buse, Schneiders buggde ju en (förvisso 1600cc) som gav 235 på bakhjulet?
 
Hightuned skrev:
Det måste ju gå att få ut mycket mer körbar effekt än 185 bakhjushästar ur en 1400cc buse, Schneiders buggde ju en (förvisso 1600cc) som gav 235 på bakhjulet?
Vikten är viktigare än effekten, vem kan tygla 235 pållar på en svensk bana?
 
Hightuned skrev:
Det måste ju gå att få ut mycket mer körbar effekt än 185 bakhjushästar ur en 1400cc buse, Schneiders buggde ju en (förvisso 1600cc) som gav 235 på bakhjulet?
Skiten kör inte sej själv, man kan ha 500 hk, men det har ingen betydelse om man inte kan använda effekten.
 
Hightuned skrev:
Det måste ju gå att få ut mycket mer körbar effekt än 185 bakhjushästar ur en 1400cc buse, Schneiders buggde ju en (förvisso 1600cc) som gav 235 på bakhjulet?

Förvisso, men vi pratar väll om en lättare modifiering av hojen va? Typ kraschkåpor, ta bort lampor, fixa lite bättre fjädring och kanske avgas o motsv. dynojet/chip/luftfilter. :)

Skall man jämföra trimmat så kan man ju ta med måååånga hojar som väger extremt lite men med hyfsad effekt också... Det var väl körbarheten i motorn som V-gurra var så lyrisk över, vill jag minnas.. :va
Sen kan vi ju bjuda in No.1 med sin busa... Då börjar vi prata trimmat :yoparty

Eller? :va :pannkyss
 
GSXR1100R skrev:
Vikten är viktigare än effekten, vem kan tygla 235 pållar på en svensk bana?

Erik Marklund, MC Xpress, Turbogixxer 1000 med sjukt gungig originalfjädring och mycket tråkiga bromsar...och sjukt mycket drag i motorn (tro mej, jag har kört den)
Han körde 1.16 på Kemora i Finland med den hojen i somras, och alla som varit på Kemora vet att det är en väldigt respektabel tid...

Jo jag vet att det inte är en Busa men som fjädringen var inställd så var det ett under att cykeln inte gjorde en Mollbergare i Pik varje gång han gasade ut på långrakan...
:D
 
Min Hayabusa veier 208 kg med Carbon kåpor och 2-3 liter bensin.
Det er ingen problem å få en Hayabusa under 200kg i kjørbar vekt.

Men igjen finnes det bedre sykler å ha på en Bane... men neppe på E4...:)
 
Yngve skrev:
Min Hayabusa veier 208 kg med Carbon kåpor och 2-3 liter bensin.
Det er ingen problem å få en Hayabusa under 200kg i kjørbar vekt.

Men igjen finnes det bedre sykler å ha på en Bane... men neppe på E4...:)
Yngve, berätta mera!
Vad har du gjort för moddar???
 
V-Gurra skrev:
Se där ja!!
Detta borde väl få tyst på några av tvivlarna i alla fall.
Inte alla, för en del varken kan eller vill fatta.
Lägger man 846.000 dollar på att ändra 1 hoj så borde den väl kunna ta sig runt banan rätt hyfsat :hihi
Eller så kunde man ha köpt en hoj som är gjord för att köra bana med och sparat 835.000 dollar :rolleyes:
 
V-Gurra skrev:
Se där ja!!
Detta borde väl få tyst på några av tvivlarna i alla fall.
Inte alla, för en del varken kan eller vill fatta.

Tack för inspirationen!
Nu ska det tas nya tag, bara gipset kommer av!

//VG
Busatalibanen slår till igen, visst går det att få snurr på en busa men titta på prislappen, busan är inte konstruerad för att smiska bana mot 250R, busan är en gathoj med en jättemotor i ett gatchassie.

Man får byta nästan allt för att göra den till en räcer.
 
V-Gurra skrev:
Se där ja!!
Detta borde väl få tyst på några av tvivlarna i alla fall.
Inte alla, för en del varken kan eller vill fatta.

Tack för inspirationen!
Nu ska det tas nya tag, bara gipset kommer av!

//VG

En film med tidiga inbromsningar, posörskrap och låg kurvhastighet?

Ok.
 
Back
Top