Burka på skolan!!!!

maverick_750rr skrev:
Man ska inte bära sånt skit här. Det kan de göra hemma för sig själva eller i sitt eget land. Man skrattar åt dem eller så vill man gå och spy nånstans när man ser dem.
Det är inte normalt att gå med slöja här i S och jag vill heller inte att det ska bli normalt.

750RR

Vem fan e du att bestämma vad andra ska ha på sig. Du får inte ha på dig din löjliga Top Gun-jacka för jag skrattar åt dig eller så vill jag gå o spy när jag ser dig.

Det är väl upp till var och en om de vill ha slöja eller ej, sen att det kanske inte fungerar i vissa yrken eller liknande får de väl slöjbäraren respektera.

eisbaer skrev:
Jag anar att det inte är tjejerna man ska klanka ner på utan föräldrarna (& bröderna kanske). Har svårt att tänka mig att nån frivilligt går omkring i den där.

Well, som uppväxt i Rinkeby kan jag bara säga att de bär eländet med stolthet. Hjärntvätt är väl en förklaring, kanske.

eisbaer skrev:
Jag anar att det inte är tjejerna man ska klanka ner på utan föräldrarna (& bröderna kanske). Har svårt att tänka mig att nån frivilligt går omkring i den där.
Jag hörde intervjun med dem på radion. De sade att de satt på den frivilligt, för att de inte vill bli dömda efter utseendet...! :kocko :va

Exakt! invandrartjejerna kan nog ganska ofta vilja leva som svenska tjejer. Men deras farsor och bröder, kusiner, farbröder mfl. tvingar dom att bära dom där fula kläderna... undrar förresten hur vanligt könsstympning är? :finger

eisbaer skrev:
Vem fan e du att bestämma vad andra ska ha på sig. Du får inte ha på dig din löjliga Top Gun-jacka för jag skrattar åt dig eller så vill jag gå o spy när jag ser dig.

Det är väl upp till var och en om de vill ha slöja eller ej, sen att det kanske inte fungerar i vissa yrken eller liknande får de väl slöjbäraren respektera.

Min TG-jacka fungerar i vilket yrke som helst och uppskattas även när den ses oftast. Många blir intresserade.
Vem fan blir intresserad av en som bär slöja? :zpy

Ursäkta, det är jasg som e Mavve som bestämmer om de ska ha på sig sånt skit eller ej :slicka

750RR

maverick_750rr skrev:
Jag hade idiotförklarat dem.
Vi hade 2 tjejer som var från iran och betedde sig någorlunda normalt tills de en dag kom i slöja och såklart var man där och trackade dem. Till sist insåg de ju att de var helt fel ute och tog av sig dem.
Man måste mobba mera.
Som rektor hade jag aldrig tillåtit sådant i min skola.

750RR

Som gladh skrev så sätter du nya lågvattenmärken gång efter gång.
Mobba mera? :jisses
Du kan ju inte vara riktigt riktig. :kocko

eisbaer skrev:

Dagens helomvändning?

Goodstuff skrev:
Som gladh skrev så sätter du nya lågvattenmärken gång efter gång.
Mobba mera? :jisses
Du kan ju inte vara riktigt riktig. :kocko

:rofl :rofl

Om det är fel på en person och han/hon inte vet om det så kanske man ska tala om det för henne/honom. Då kan han/hon ändra på sig ju :crash

Hade det kommit in nån i min klass som burit en burk så hade halva klassen skrikit: FY FAN VAD ÄCKLIGT!!!!
... av en anledning såklart.

750RR

pageer skrev:
Exakt! invandrartjejerna kan nog ganska ofta vilja leva som svenska tjejer. Men deras farsor och bröder, kusiner, farbröder mfl. tvingar dom att bära dom där fula kläderna... undrar förresten hur vanligt könsstympning är? :finger

Det är vanligt med könsstympning men inte i samma regioner där de bär slöjor. Könsstympning förekommer mestadels i afrikanska länder medan burkor är vanligare i arabiska länder, även om de förekommer i muslimska länder i Afrika.

maverick_750rr skrev:

Om det är fel på en person och han/hon inte vet om det så kanske man ska tala om det för henne/honom. Då kan han/hon ändra på sig ju :crash

Hade det kommit in nån i min klass som burit en burk så hade halva klassen skrikit: FY FAN VAD ÄCKLIGT!!!!

750RR

Anledningen till att klassen skrikit så? Antagligen för att man gör så när man är omogen, intolerant och rädd för saker som man inte förstår sig på.
Mobbning är verkligen skitkul att skämta om. :rolleyes:

maverick_750rr skrev:

750RR

Äckligt? På vilket sätt skulle det vara äckligt.

Har din mamma lärt dig att man ska förklara för personer som inte är som en själv att det är fel på dem? Härlig syn.

Goodstuff skrev:
Anledningen till att klassen skrikit så? Antagligen för att man gör så när man är omogen, intolerant och rädd för saker som man inte förstår sig på.

Mobbning är helt klart fel.. kan inte hjälpa att jag är lite omogen!

Goodstuff skrev:

Man kan kasta suddgummin på dem med. Det är vidrigt att se på ju. Jävla terrorister, äckliga talibaner......
Du verkar väldigt präktig av dig här, frågan är ju om du är det i verkligheten oxå.

Jag tycker det är vidrigt. Fråga vilken personalchef som helst på ett jobb. De får ju inga jobb när de ser så jävla äckliga ut för att de just ser så jävla äckliga ut.
Det är vidrigt och det kommer du inte ifrån, du vet om det men vill bara spela bror duktig inför de andra här.
Svenska kan de fan inte heller :mad: För hade de kunnat det hade de kunnat läsa lite litteratur och inse att det verkligen ÄR äckligare än äckligast. Sen hade de betett sig som normalt folk kanske...

750RR

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...