Bulten i lokaltidningen Mitt i

När alla andra har skrivit klart om ett ämne så kramar Mitt i alltid ur några droppar till.

Var det inte ett sjukdomsfall som låg bakom 67-åringens olycka, eller minns jag fel?

Mer intressant skulle vara om dom förde lite verklig statistik, inte bara jämföra med vägar där det åker en motorcykel per dag på.

Mer intressant skulle vara om dom förde lite verklig statistik, inte bara jämföra med vägar där det åker en motorcykel per dag på.

Ännu mer intressant vore det ju om statistiken var så tillförlitlig så att det inte räcker med en 30 sekunderskoll i olyckstråden för att se att den inte stämmer.

Eller åtminstone vad det är dom klassar som "olyckor" ..3 olyckor på 257:an 2010? Måste ju vara det 10-dubbla.. om man räknar med alla avåkningar utan personskador.

Bra dock att polisen faktiskt kommenterar att en del av "åtgärderna" kanske t om orsakar fler olyckor.

Last edited:
Tänkte precis jag skulle lägga upp denna, men som vanligt hinner någon före :tummenupp

Den sista kommentaren får ju en att undra lite om vad de håller på med när polisen går ut och säger att sånt här:

"Vägverket har försökt få ner farterna med hjälp av gupp och sänkta hastigheter. På väg 257 har Vägverket också räfflat mittlinjen och ställt ut fartkameror. Men om det hjälper är högst oklart.
– Räfflingen fick inget bra genomslag, frågan är om inte vissa av åtgärderna till och med skapar fler olyckor, säger Anders Rådbjer."

Gick det inte av 5-6 hojar om dagen på bulten vissa helger förra året? :va

Mellan raderna verkar ju polisen tycka att darwinismen må få råda, så länge man inte tar någon annan med sig... Man kan kanske ana att han är ganska luttrad vid det här laget.

"Vägverket har försökt få ner farterna med hjälp av gupp och sänkta hastigheter. På väg 257 har Vägverket också räfflat mittlinjen och ställt ut fartkameror."

Vägverket las ner i mars 2010. Det borde ju tom Mitt i veta om.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph