Bult över efter motorrenovering?

Ja det är ju dom där små grejjorna som är så svåra att hålla rätt på, jag menar en liten skruv slinker så lätt iväg och glöms bort. Men dom där klena dimensionerna brukar man ju mest finna i amerikansk finmekanik, men nu är ju det en italienska vi pratar om vilka jag har en del erfarnhet av, så min gissning är att den möjligtvis kan höra till den där HD:n som dundrade förbi garaget i sommras.:hihi
 
Hade en liknande incident när jag skulle montera på kåporna efter vintermeket på min K6 och hade en sk infill panel som jävlar inte gick att få dit och efter mkt klurande så kom jag på att den skulle sitta på en R6-05 som jag ägt för 4år sen....

:D
 
Den måste ju sitta skyddat med tanke på hur ren den är, kollat insidan av cuts, under tank, under dyna?
 
Från skoj till allvar.

Var jobbar du........var används dessa.................varför har du en hemma i ditt garage ??? och tillslut vad VÄGER den ? (gissar jag fel om jag slår till med 15 kg inkl mutter)
 
1, Hur fan är bilden tagen? ser ju ut som en flyger?
2, Mått på bulten?
3, Den ser så pass ren ut att den förmodligen sitter väldigt skyddat.
4, Säker på att den kommer ifrån hojen alls?

Jag tycker den ser vädligt grov ut, vilket får mig att gissa på motorfäste/bakramsfäste/fjäderfäste.

Ajdå. Har råkat ut för exakt samma. En fingängad ca 12mm tjock bult över efter att jag satte ihop en V4 till en SAAB..:rodnar

Kunde inte släppa det så jag fick riva den igen bara för att finna att den inte hörde till den motorn. På något vis hade den slunkit ner i fel låda:huvet

En möjlighet kanske??

Den måste ju sitta skyddat med tanke på hur ren den är, kollat insidan av cuts, under tank, under dyna?

picard-facepalm.jpg
 
OBS, det är inte gängor på toppen av bulten, det är någon som har "tuggat bult" och sen ställt den på depåstödet :brynad
 
Om man får smådelar över så bör man lossa tändstiftet och stoppa i de överblivna delarna i hålet.
På så sätt får man med alla delar och kan njuta av ett väl utfört arbete.
 
Det måste vara den där bulten som alla stockholmare pratar om :va
 
Enligt TS är ju skruven försedd med depåstöd samt metrisk. Så det här är en solklar sporthojskruv.

Du har givetvis rätt Jörgen, tänkte inte på det där med depåstödet, för det finns ju inga sådana på marknaden som orkar bära upp en riktig amerikansk järnhäst.:hihi
 
Hm, jaja inte alltid man är med:brinnerup Men vad som sitter i en italiensk historia är ju inte alldeles självklart. Har sett mer mystiska grejor än en m10 med centralstöd i sådana där "medelhavs uppfinningar":7peta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top