Bult över efter motorrenovering?

Var ka några här som klöv en motor och sen satte ihop den.
I lådan låg en grej kvar - dom klöv den igen men hitta fan inget skumt.

Sen kom den andre killen på att den grejen låg där innan dom börja:hihi

Jävla kul tråd. Tack TS!:D

Nu är SH som bäst. Massor av genomtänkta bra inlägg med massor av ironi. Utan ett enda surt inlägg om att någon förnedrar någon annan.

Mer sådant nu när det är vinter.

Var jobbar du........var används dessa.................varför har du en hemma i ditt garage ??? och tillslut vad VÄGER den ? (gissar jag fel om jag slår till med 15 kg inkl mutter)

Jag jobbar som urmakare och måste fått med mig skruven till garaget av misstag. Näää, allvarligt talat så är jag djupt imponerad av din gissning. Hade den hållt dom måtten som jag innan uppskattade den till hade du kommit ruggigt nära. Nu har jag mätt den och längden är 330 mm och diametern 60 mm. Den väger 11,15 kg.
Den kommer från ett transportband i ett grustag och du har rätt, varför har jag den i garaget? Nu har jag tagit hem den och har den i köket:)

Finns det någon som ligger sömnlös på nätterna och undrar vad det är för skillnad på skruv och bult kan ni läsa mer här:

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikfragan/article3489360.ece

Vad har man för nycklar när man drar den? 230? Eller måste man ha en halvtons ångdriven momentknackare?

Någon kanske tutlurade in buten i hans garage?

Kan man få köpa den?

Finns det någon som ligger sömnlös på nätterna och undrar vad det är för skillnad på skruv och bult kan ni läsa mer här:

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikfragan/article3489360.ece

Som Gert Fylking säger - äntligen...!

Annars är "delar över tricket" en populär invigningsrit då en ny mekaniker börjar i teamet. Då han river isär / monterar ihop sin första motor så lägger man - vid ett obevakat ögonblick - till en extra skruv eller ett extra knaster, vilket alltid resulterar i en massa huvudkliande och två-tre-fyra rivningar till av samma motor...

Nja, jag gillar den så mkt så jag har svårt att skiljas från den men du är inte intresserad av en grov spik i ungefär samma längd? Kan posta ett foto i helgen.

Vilken sida av huset ska den sitta på?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...