Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Dorfmeister

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
West gothia
Hoj
Buell 1125 R 2008
Buell ägare sedan idag...

Hej!
Ville bara säga att jag kikat lite på denna tråden en tid, och fick tummen ur idag och köpte mig en Buell.
En 1125R 2008.

Skulle vara tacksam för lite hjälp till en nybliven Buellägare då jag upptäckte något anskrämligt när jag kom hem idag: Nummerplåtshållaren!

Fy F*n vad den är ful.
Det bara MÅSTE finnas schysstare alternativ?
Har ni några tips om vart?

Mvh Dorfmeister!
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Hej!
Ville bara säga att jag kikat lite på denna tråden en tid, och fick tummen ur idag och köpte mig en Buell.
En 1125R 2008.

Skulle vara tacksam för lite hjälp till en nybliven Buellägare då jag upptäckte något anskrämligt när jag kom hem idag: Nummerplåtshållaren!

Fy F*n vad den är ful.
Det bara MÅSTE finnas schysstare alternativ?
Har ni några tips om vart?

Mvh Dorfmeister!

http://www.trojan-horse.co.uk/prods/282.html
http://www.evotech-performance.com/cgi-bin/ss000001.pl?page=search&SS=buell&PR=-1&TB=A
 

Biiren

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Öckerö
Hoj
-05 Buell xb12s
hallå, e det någon som har förslag på vart man kan köpa kellermann micro 1000 billigt?

MVH
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Hej!
Ville bara säga att jag kikat lite på denna tråden en tid, och fick tummen ur idag och köpte mig en Buell.
En 1125R 2008.

Skulle vara tacksam för lite hjälp till en nybliven Buellägare då jag upptäckte något anskrämligt när jag kom hem idag: Nummerplåtshållaren!

Fy F*n vad den är ful.
Det bara MÅSTE finnas schysstare alternativ?
Har ni några tips om vart?

Mvh Dorfmeister!

Tänk på att du måste lägga på engelsk moms på priset om du handlar från Trojan-Horse
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
HD kommer att sköta eftermarknad, reservdelshållning och garantier.

Priserna på reserv delar i Sverige är redan över 3 gånger så mycket i jämförelse med USA och HD firmorna har aldrig varit s'ärskilt intresserade av Buell eller att fördjupa sig i de...tror inte det här kommer att hjälpa
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Priserna på reserv delar i Sverige är redan över 3 gånger så mycket i jämförelse med USA och HD firmorna har aldrig varit s'ärskilt intresserade av Buell eller att fördjupa sig i de...tror inte det här kommer att hjälpa

Jag brukar inte köpa så mycket från HD-Sverige. Jag köper på ebay, från firmor i EU och direkt från USA. När jag köper ngt från HD-sverige så är det mest trängande och prisvärda originaldelar som shims, gaswirar, packningar och sådant.
Ska jag tex ha ett par cylindrar så är det att beställa utomlands eller från Mectec, Tassen och såna firmor som gäller.
 

Dorfmeister

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2009
Ort
West gothia
Hoj
Buell 1125 R 2008
I 4 år har ajg funderat på att köpa en MC, kikade på otalet Ducati, var 2000:- ifrån att köpa en -09 1100cc Monster i september.

Fick en köpattack och impulsköpte en Buell 1125R för jag tyckte; "Coolt, annorlunda ingen dussin hoj" för 3 veckor sedan...
För att uttrycka mig i klartext:
DET ÄR DÅ SJÄLVA FAAAAN!

Kan man vara mer "på fel sida" tidsmässigt än så här?

Kommer man kunna byta in en Buell 1125R om 2 år hos en HD handlare??
Kommer den överhuvudtaget att gå att sälja, eller har man köpt sig en "kompis för livet"?

Plötsligt förstår jag varför man kör japanskt, det är inte kul, men det är tryggt...
 

zx11

Knutte
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Jakan
Hoj
TE300, ZX11, XB12R, DR-Z400S, KX125, ZZR1400
I 4 år har ajg funderat på att köpa en MC, kikade på otalet Ducati, var 2000:- ifrån att köpa en -09 1100cc Monster i september.

Fick en köpattack och impulsköpte en Buell 1125R för jag tyckte; "Coolt, annorlunda ingen dussin hoj" för 3 veckor sedan...
För att uttrycka mig i klartext:
DET ÄR DÅ SJÄLVA FAAAAN!

Kan man vara mer "på fel sida" tidsmässigt än så här?

Kommer man kunna byta in en Buell 1125R om 2 år hos en HD handlare??
Kommer den överhuvudtaget att gå att sälja, eller har man köpt sig en "kompis för livet"?

Plötsligt förstår jag varför man kör japanskt, det är inte kul, men det är tryggt...
Man kan kanske säga att det är du som bär ansvaret alltså??:)
Det är ju inte ett jättestort märke, och HD butikerna är väl inte direkt nischade på sport.... så jag tror ju att det blir lite svårare att sälja, men om ett antal år:gnissla kanske det blir en raritet
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Man kan kanske säga att det är du som bär ansvaret alltså??:)
Det är ju inte ett jättestort märke, och HD butikerna är väl inte direkt nischade på sport.... så jag tror ju att det blir lite svårare att sälja, men om ett antal år:gnissla kanske det blir en raritet

tubeframe modelerna med sportstermotor kommer bli raritet....allt annat är tyvärr amerikanskt shit som bara går sönder vilket gör de till oönskade raritet redan nu!!

Sälj 1125 innan nyheterna nå sverige!!
 

Bifogat

  • hp-promo.JPG
    hp-promo.JPG
    8.6 KB · Visningar: 764
Last edited:

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
tubeframe modelerna med sportstermotor kommer bli raritet....allt annat är tyvärr amerikanskt shit som bara går sönder vilket gör de till oönskade raritet redan nu!!

Sälj 1125 innan nyheterna nå sverige!!

Vilken tur att man har en österrikiskt byggd motor på Buellen då, o inte den amerikanska skiten som bara "går sönder"
 

nihas

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
Oxelösund
Hoj
Buell xb9s 2003
begagnatmarknaden

hur tror ni begagnatmarknaden kommer påverkas av att BUELL lägg ner??? priser etc..
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
hur tror ni begagnatmarknaden kommer påverkas av att BUELL lägg ner??? priser etc..

tror att de tidigare modellerna kommer att öka i värde (samlar-objekt)medans XB modellerna kommer att sjunka, det borde ju bli så för att firmorna kommer göra allt för bli av med de nya som står och begagnat marknaden kan inte ha 07´r som kostar mer än de säljer nya för?!?!

...men det är ju bara spekulation
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tror att värdet kommer sjunka en tid framöver till att sedan återgå till ett mer normalt andrahandsvärde. Om du funderar på att byta cykel så gör det nu eller om ett antal år. Därimellan tror jag andrahandsvärdet på en Buell kommer ligga ganska lågt. Men detta är ren spekulation. Antalet Bueller i Sverige är ju relativt få så det kanske inte kommer bli så stor skillnad mot innan.

//Andreas
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
om man fundera på köpa skall man importera från usa, med dollarn så låg som den är nu, och priserna som de är på buell där, kan man tjena riktiga pengar!!
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top