Buell is back!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jao, idag kom första bilderna på Buells nya produktionshoj, ser rätt fräsig ut om jag får säga det själv.
Buell heter ju inte Buell längre dock eftersom det ägs av HD som lagt ner namnet så numera heter det "EBR" (Eric Buell Racing).

för ca $40000 får man en 1190cc Vtvin med 185 bakhjushästar på 164Kg.

ser rätt fräck ut och framför allt kompakt!:yoparty

Bifogat

• 5455144972_147775c612.jpg
    5455144972_147775c612.jpg
    63.9 KB · Visningar: 935
  • 1190rr-bike.jpg
    1190rr-bike.jpg
    33.7 KB · Visningar: 757
Känns precis som en del gamla hårdrock-band som som har "reunion" men som alltid misslyckas kapitalt att återbringa det ös dom hade på guldåldern! Detta hade stämt perfekt om buell faktiskt haft någon guldålder bakom sig...

HD skulle tömt papperskorgen istället för att leta efter något!

tja 250000:- är ju vad Vyrus moto2 hoj kostar ungefär.. är ju många av 1000CC sporthojarna som varit uppe på 200K gränsen och nosat dom senaste åren också så helt brutaldyrt för en såpass exklusiv hoj tycker jag inte det är..:confused:

Lägg på det till frakt, tull, moms, inregistrering, besiktning, osv. Kommer kosta bra över 300000kr i slutändan. :död

För dom pengarna får du lätt en one-off ram byggd av Harris Performance eller någon annan stor firma och en vråltrimmad V-twin samt alla värsta komponenter du kan tänka dig och ha pengar över. Och ballast av allt: du har byggt den själv! :)

Last edited:
Känns precis som en del gamla hårdrock-band som som har "reunion" men som alltid misslyckas kapitalt att återbringa det ös dom hade på guldåldern! Detta hade stämt perfekt om buell faktiskt haft någon guldålder bakom sig...

Ha ha dagens garv! Vilken fullträff! :)

/Fredde

Ser riktigt schysst ut men priset kommer nog vara ett problem :gnissla Men men Buell kanske blir som Bimota, ännu mer för entusiaster.

Man kanske kan spekulera i om de eventuellt kommer komma ut med fler modeller när de fått igång produktionen ordentligt. Då kan man kanske även tänka sig att pris och liknande kommer justeras. Är ju ofta så att prototyper kostar en hel del mer än serietillverkade produkter. (Även om det är överdrivet att kalla detta för en prototyp, så förstår ni kanske hur jag tänker.)

Personligen tycker jag att den ser rätt bra ut. Det som skulle kunna få den att se "lättare" ut vore väl om de byggde någon typ av rörram ala Ducati. Men det är förstås svårt om man envisas med att ha bensinen i ramen.
Kör de fortfarande med HD-motorer eller är det Rotax som i 1125an, eller något annat?

Man kanske kan spekulera i om de eventuellt kommer komma ut med fler modeller när de fått igång produktionen ordentligt. Då kan man kanske även tänka sig att pris och liknande kommer justeras. Är ju ofta så att prototyper kostar en hel del mer än serietillverkade produkter. (Även om det är överdrivet att kalla detta för en prototyp, så förstår ni kanske hur jag tänker.)

Personligen tycker jag att den ser rätt bra ut. Det som skulle kunna få den att se "lättare" ut vore väl om de byggde någon typ av rörram ala Ducati. Men det är förstås svårt om man envisas med att ha bensinen i ramen.
Kör de fortfarande med HD-motorer eller är det Rotax som i 1125an, eller något annat?
Med tanke på 185 bakhjulshästar så sätter jag en slant på att det inte är HD-motor iaf :rolleyes:

Med tanke på 185 bakhjulshästar så sätter jag en slant på att det inte är HD-motor iaf :rolleyes:

Nae, brukar ju vara lite krångligt att få ur de krafterna ur en gammal järnspis. Men det skulle ju iofs förklara priset. HD-trimmning brukar ju kosta en del.:D
Sen talar väl vikten också för att de sett sig om efter andra samarbetspartners. Kan nog tänka mig att Eric kan hålla lite grudge mot HD också, kändes inte som om det slutade på bästa sätt dem emellan.

Jag är också positivt överraskad. Ser nätt ut och det uppskattas från mitt håll. Sedan skulle jag hellre köpt något annat för de pengarna. Ser fin ut hur som.

För att komma från tackjärnets och grovsmedernas förlovade land så ser det väldigt bra ut.

Tycker givetvis att det är kul med fler tillverkare och "egna lösningar" även om hojen och prislappen inte faller mej i smaken.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back