Buell is back!

Ja, Hoss Boss säljer ju som smör, tex.

Jo.. Men dom har ju hittat en helt egen nisch(?) Ser inte riktigt det som är så speciellt med buell om inte tanken då. Den såg bra ut och säkert riktigt trevlig att köra, men det finns ju fler i som man ska trängas med. Hoppas för deras skull att det är många pro-jänkare som får "vill ha och har råd känslor"

hehe
Inte Du iaf...

Bergis har du oxå kört en...

Nej, jag har inte ens provsuttit :)

Att Buell fått sämst resultat i stort sett alla tester bör säga något. Men det är kanske bara jag. Visst, det kanske blivit ändring på det också.

Har svårt för amerikanska prylar. Känns lite som en volvo B230, jättestort och jättetungt.

Nej, jag har inte ens provsuttit :)

Att Buell fått sämst resultat i stort sett alla tester bör säga något. Men det är kanske bara jag. Visst, det kanske blivit ändring på det också.

Har svårt för amerikanska prylar. Känns lite som en volvo B230, jättestort och jättetungt.
Dags att läsa på lite kanske? De tidiga modellerna var tunga men en av Eric Buells mål har hela tiden varit låg vikt. Modellen i den här tråden väger 163 kg med allt utom bensin i tanken. Inte direkt tungt.

Dags att läsa på lite kanske? De tidiga modellerna var tunga men en av Eric Buells mål har hela tiden varit låg vikt. Modellen i den här tråden väger 163 kg med allt utom bensin i tanken. Inte direkt tungt.

Dessutom var väl Eric en av de tidigaste och mest drivande inom masscentrering?
Så lätt som möjligt, och den vikt man inte blir av med så nära centrum som möjligt.
Jag gillade "gamla" bullarna.
Utvecklade som sporthojar.
Inte racehojar.
Jag tycker att det är skillnad.

Jag hoppas att det går vägen, sporttwin kan det inte finnas för mycket av.
Om viktuppgifterna är sanningsenliga är det mycket intressant, lätt med en driftsstabil Rotax. Mums

Skämta inte - du vet du vill ha en! Hålla igen lite i början men dra på fullt ur Torparsvägen, inte behöva bry sig om det är ettan eller tvåans växel som ligger i, och bara steka alla på rakan :D
Ja, slippa växla är skönt :D Dessutom skulle det antagligen bli ett siluettformat hål bakom bergskurvan efter mig å hojen när man inser att dom inte satte på motsvarande bromsar :D

Dags att läsa på lite kanske?
Innan de gick i putten var Buell aldrig varit i närheten av de japanska sporthojarna, Ducati eller KTM.

Och även om smaken är delad, så vann den symmetri som Buell envisades med inte precis massor av internationella designtävlingar.

:mattias

Last edited:
Mer hoj-märken åt folket tycker jag! Bara jag som sitter och hoppas på att se denna i wsbk??

Du tror inte den skulle vara konkurrenskraftig? Den verkar ju hålla att raceas med iaf, i princip samma hoj har ju körts flera år i AMA. Prestanda är såklart svårt att sia om då Buellarna har tävlat mot hojar med drygt halva cylindervolymen i AMA Formula Extreme, men på pappret verkar den relativt konkurrenskraftig.

Innan de gick i putten var Buell aldrig varit i närheten av de japanska sporthojarna, Ducati eller KTM.

Och även om smaken är delad, så vann den symmetri som Buell envisades med inte precis massor av internationella designtävlingar.

1190an tycker jag har frångått den ganska udda Buell-estetiken och har fått ett väldigt nätt och stilrent utseende.

Last edited:
Suck...... Den här tråden fångar Sveriges folksjäl perfekt.
Luther måste ha satt på varannan kärring i Sverige eller nått sånt.

Fan vad synd, ett nytt sporthoj/race märke ! Det måste vi dissa.
Allt nytt är kasst och värdelöst. Inte en chans att den är bra osv.
Lika bra förbjuda innovation och optimister.

För fan, vilken attityd somliga har.

Eric Buell har många ggr sagt att han nu ska försöka bygga de cyklar han alltid velat. Inga kompromisser med HD hängande över sig.
Han är race entusiast och har balls att satsa allt han äger och har på sin dröm.

Hur många duktiga svenska miljonärer gör det ?
Inte många. Finns fan inga pungkulor kvar i det här sorgliga landet.
Får nästan lust att köpa en bara för att trotsa jante lagarna.

Fem :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty för EBR-

Eric Buell har många ggr sagt att han nu ska försöka bygga de cyklar han alltid velat. Inga kompromisser med HD hängande över sig.
Han är race entusiast och har balls att satsa allt han äger och har på sin dröm.

Bra sagt.
Nog att Buell historiskt sett har haft kvalittetsproblem.
Ägt en själv ocj smakat på detta.
Men fan Buell är coolt.
Fram med fler märken som EBR (Buell).

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

...fångar Sveriges folksjäl perfekt...
Luther...
Luther = ”svensk lagomhet” och generell missunnsamhet stämmer lika bra som att Hitler var en typisk vänsterliberal eller att Mandela är fascist.

:7peta

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175802708
http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=43&vid=353 [/QUOT

Buell = ”nytt hojmärke”. Var hämtar du din information ifrån?!

:jisses

”THE JOURNEY ENDS HERE.
On October 30, 2009, Buell Motorcycle Company closed its doors, bringing an end to a 26-year run.”

www.buell.com

Buell har haft 26 säsonger på sig att övertyga marknaden om sin design och teknik – och misslyckats. Fair and square.

:fakta

Last edited:

Kunde inte sagt det bättre själv.

Konigsegg är av samma pondus.

EBR är ju urcool. Lite blandning mellan Ducati och KTM Rc8 tycker jag.

Luther = ”svensk lagomhet” och generell missunnsamhet stämmer lika bra som att Hitler var en typisk vänsterliberal eller att Mandela är fascist.

:7peta

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175802708
http://www.popularhistoria.se/o.o.i.s?id=43&vid=353 [/QUOT

Buell = ”nytt hojmärke”. Var hämtar du din information ifrån?!

:jisses

”THE JOURNEY ENDS HERE.
On October 30, 2009, Buell Motorcycle Company closed its doors, bringing an end to a 26-year run.”

www.buell.com

Buell har haft 26 säsonger på sig att övertyga marknaden om sin design och teknik – och misslyckats. Fair and square.

:fakta

Misslyckats med HD som ägare ja, det betyder ju inte att Eric Buell slutar bygga hojar för det. Nu styr han det så som han vill ha det. Och hojen heter EBR inte Buell. Så nytt hojmärke är det med rötter från buell.

Om man tittar på vikt och siffror så ser det lovande ut.

Last edited:

Om man anser att en motorcykels existenberättigande endast bestäms av testresultat i diverse tidningar så förstår jag att du tycker EBR misslyckats men för mig finns det betydlig mer värden i motorcyklar och motorcykelkörande än så. Det är bara att se vilka motorcyklar jag äger själv - ingen skulle vinna något test öht.
Sedan undrar jag vad det är för internationella designtävlingar du snackar om - finns det sådana och vilka vann senast?

Högt pris och låg produktionskapacitet ger exclusivitet.
Rätt väg.

Mhm visst...om man heter lamborghini. Buell är mer Saabklass...alla tycker det är jättefestligt med nischspelare och kreativa lösningar men ingen köper hojarna....:rolleyes:

Finns en fin linje mellan att ha balls och brist på verklighetsuppfattning. En kille som richard Branson balanserar rätt hyggligt men Eric buell verkar mest tjurig....som om jag skulle gå upp mot Jörgen kruth och tro att jag skulle kunna överraska honom....

Fast verkligheten är ju subjektiv....vad sa man inte om Columbus "lycka till grabben, det var kul att lära känna dig"....äh jag ska inte vara sån....go EBR!!!!!!!:D

Last edited:

Vad ska du med tre till? :confused:

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!