Buell 1125 R Turbo?

OK, tack för svaret, även om det inte var vad jag önskade :(

Blir till att riva vidare i motorn & fundera lite till :gnissla

Höger sida var det ja...
 
Last edited:
Det skulle i så fall vara om det går att spegelvända porttiderna i tillverkningen

Jag kan ställa frågan till Micke
 
Jag vore tacksam om du kunde fråga honom eftersom det inte ser så lovande ut att köra pumpen från höger sida som du kan se i bilderna nedan:

IMG_1777.jpgIMG_1778.jpgIMG_1779.jpg

Det ser ut som jag har oljetillförsel genom centrum på vevaxeln på höger sida och det kan vara lite trixigt att få till om man tillverkar en drivaxel som driver returoljepumpen. IOFS så går det ju att borra hål i denna, men jag ör lite osäker på om oljeflödet räcker till vid höga varv. Det verkar vara ett enklare alternativ att driva från höger sida om det går att lösa problemet med rotationsriktningen på returoljepumpen.
mvh Peter
 
fan vilka grejjer du hittar då,jg har andvänt turbobanditens dump på inrådan av andersson som har fungerat bra med lite handpåläggning,anf pumpen så har ju många köpt biltemas pump. så denna kommer säkert att funka fint för dig.

:yoparty
 
Elpump funkar fint, gör en liten burk före som oljan rinner ner ibå samtidigt är avluftad så suger du inte torrt lagren i turbon.
 
Verkar trixigt att få plats med laddtrycksröret på något elegant vis. Vet inte om jag gillar att dra röret som I bilden nedan men jag börjar få slut på ideer...
tryckrör.jpg
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    233.3 KB · Visningar: 154
Last edited:
Kanske det går att få genom röret mellan motor & ram ändå? Dock var jag tvungen att platta till röret rejält för att det skulle få plats....
Trångt om saligheten....jpgTuktat rör.jpg
 
Det går ju att justera röret så det får en något mer jämn oval form, detta var bara ett snabbtest om det var möjligt att komma igenom med ett 2" rör mellan motor & ram :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top