BSB 2009. Mycket nytt.

FP3

1. Sylvain Guintoli (Worx Crescent Suzuki) 1m:31.670s
2. Leon Camier (Airwaves Yamaha) +0.046s
3. Glen Richards (HM Plant Honda) +0.233s
4. Simon Andrews (MSS Colchester Kawasaki) +0.272s
5. James Ellison (Airwaves Yamaha) +0.448s
6. Josh Brookes (HM Plant Honda) +0.492s
7. Stuart Easton (Hydrex Honda) +0.521s
8. Chris Walker (Motorpoint/Henderson Yamaha) +0.577s
9. Karl Harris (Hydrex Honda) +0.827s
10. Ian Lowry (Relentless Suzuki by TAS) +0.968s
 
QP.

1. Leon Camier GBR Airwaves Yamaha 1min 31.047secs
2. Sylvain Guintoli FRA Worx Crescent Suzuki 1min 31.111secs
3. James Ellison GBR Airwaves Yamaha 1min 31.442secs
4. Simon Andrews GBR MSS Colchester Kawasaki 1min 31.585secs
5. Chris Walker GBR Motorpoint/Henderson Yamaha 1min 31.805secs
6. Glen Richards AUS HM Plant Honda 1min 31.863secs
7. Karl Harris GBR Hydrex Honda 1min 31.940secs
8. Stuart Easton GBR Hydrex Honda 1min 32.191secs
9. Julien Da Costa FRA MSS Colchester Kawasaki 1min 32.246secs
10. Ian Lowry GBR Relentless TAS Suzuki 1min 32.891secs

11. Graeme Gowland GBR Motorpoint/Henderson Yamaha 1min 32.771secs
12. Josh Brookes AUS HM Plant Honda 1min 32.776secs
13. Gary Mason GBR Quay Honda 1min 32.838secs Cup
14. John Laverty IRL Buildbase Kawasaki 1min 33.033secs
15. Tristan Palmer GBR Buildbase Kawasaki 1min 33.038secs
16. Jason O'Halloran AUS SMT Honda 1min 33.047secs
17. Jon Kirkham GBR Jentin Yamaha 1min 33.155secs
18. Tom Tunstall GBR Hardinge Doodson Honda 1min 33.668secs Cup
19. Peter Hickman GBR Ultimate Yamaha 1min 33.801secs Cup
20. Martin Jessopp GBR Riders Racing Honda 1min 34.095secs Cup

21. David Johnson AUS Maxxis Adept Yamaha 1min 34.096secs
22. Atsushi Watanabe JPN Relentless TAS Suzuki 1min 34.189secs
23. Aaron Zanotti GBR Red Viper Honda 1min 34.451secs
24. Kenny Gilbertson GBR JX Fuelcard Kawasaki 1min 34.583secs Cup
25. Alastair Fagan GBR Red Viper Honda 1min 34.722secs Cup
26. Victor Cox GBR STP/JHS MV Agusta 1min 34.852secs
27. Brian McCormack GBR MAR Kawasaki 1min 35.574secs Cup
28. Matt Bond GBR MIST Suzuki 1min 36.030secs Cup
29. Malcolm Ashley GBR MAR Kawasaki 1min 36.094secs Cup
 
Okej första race men inte så spännande.

Gillar killen på Kawasakin som saknar TC, AW och LC. Kör som om hojen vore stulen :yoparty
Lite synd att han kraschade...
 
Träning är träning och race är race. ;)
Ser bättre ut men han får fortfarande stryk av Camier och Ellison kommer inte vinna på måndag så tillvida inte Camier kraschar.
Ellison :banana

Om någon har missat det så krokade Guintoli ihop med en annan förare på första racets warm-up lap. Ligger på sjukan nu och opereras med benbrott (vadben och smalben).
 
Last edited:
Ja, Ellison vann ett race, kan man tänka sig.:va



Och Karl "supersopan helt bombad i huvet" Harris borde byta jobb.

Trist på Guintoli.
 
Ellison :banana

Om någon har missat det så krokade Guintoli ihop med en annan förare på första racets warm-up lap. Ligger på sjukan nu och opereras med benbrott (vadben och smalben).
Nu kraschade inte Camier men hans hoj stannade så jag hade rätt. Ellison kunde inte vinna utan att Camier eliminerades av ngt oförutsett. :fakta

Det var Joshua Brookes som körde på Guintoli på WUP till race 1. Han är avstängd under utredningen. Underlig incident, har tyvärr inte sett det ännu.

Taget från Crash.net.
Verkar som om Brookes höll lite väl hög fart in mot Melbourne Hairpin..

Although an announcement soon after the accident and prior to examination of on-board data initially determined a problem in the 'operation of the braking system' as a cause for the accident, further investigations revealed there was 'no evidence of mechanical failure'.

Instead, it was also determined that Brookes was travelling at a pace consistent with a lap at racing speed and that the difference between him and Guintoli was 'incompatible with the end of a sighting lap'.
 
Last edited:
Nu kraschade inte Camier men hans hoj stannade så jag hade rätt. Ellison kunde inte vinna utan att Camier eliminerades av ngt oförutsett. :fakta

[/I]

En hypotes från från din sida som är att betrakta som en ren spekulation.

Dock kan den innehålla en viss del av sanningsmöjlighet.
 
Om någon har missat det så krokade Guintoli ihop med en annan förare på första racets warm-up lap. Ligger på sjukan nu och opereras med benbrott (vadben och smalben).

rookie mistake :rolleyes:

Seriöst, Det var så djävla trist att jag trodde inte mina ögon..
 
En hypotes från från din sida som är att betrakta som en ren spekulation.

Dock kan den innehålla en viss del av sanningsmöjlighet.
Klart det är väl underbyggd spekulation. Vi måste ju driva tråden framåt. :)
Visst kommer Ellison vinna över Camier "fair and square" men Camier kommer vinna fler gånger över Ellison.
 
Ja, Ellison vann ett race, kan man tänka sig.:va



Och Karl "supersopan helt bombad i huvet" Harris borde byta jobb.

Trist på Guintoli.

Jag är heller inte något större Karl Harris-fan, men faktum är att karln var rätt så oslagbar i Supersport för några år sedan så helt röten e han ju itte. Tyvärr har han sedan dess lyckats efterlikna en annan "supertalang", James Haydon, till 110 %...
 
Jag är heller inte något större Karl Harris-fan, men faktum är att karln var rätt så oslagbar i Supersport för några år sedan så helt röten e han ju itte. Tyvärr har han sedan dess lyckats efterlikna en annan "supertalang", James Haydon, till 110 %...

Ja, ordet konsistent tycks ju ha ramlat ur Harris medvetande iaf. Hur det nu har gått till vet han nog inte ens själv.:)

Visst kommer Ellison vinna över Camier "fair and square" men Camier kommer vinna fler gånger över Ellison.

Jag är trots allt benägen att hålla med dig. Som vanligt finns det inte plats för två segrare i den här sporten och det ser onekligen ljust ut för Camier i år. Han är ju ämne att åka ut i WSB/WSS. Han är ju "ung". Ellison har väl mer potential att bli en sådan där BSB mästare som ha passerat 30 sedan länge.

Kul är iaf att se hur Colin Wright tycks ha en magisk förfåga att få förare att blomma ut och prestera bra.
 
Last edited:
Det är antagligen det bästa teamet i BSB, samt att de har mycket goda finanser och alltid lyckas få riktigt fabriksmaterial.

Skulle tro att HM Plant år efter år också sitter inne på rätt bra finanser och material. Samma lär gälla Rizla Suzuki som helt gick åt skogen när Paul Denning försvann till MotoGP. Så teampersonal/manager är nog viktigare än vad iaf jag tidigare trott.
 
Skulle tro att HM Plant år efter år också sitter inne på rätt bra finanser och material. Samma lär gälla Rizla Suzuki som helt gick åt skogen när Paul Denning försvann till MotoGP. Så teampersonal/manager är nog viktigare än vad iaf jag tidigare trott.
Fast HM Plant & Crescent Suzuki har ju bantat sina budgetar rejält i år, HM-Plantförarna har ju bara en hoj var och Crescent Suzuki en förare tex. Men visst är det som du säger att de tre teamen är vassast i klassen.
 
Det är antagligen det bästa teamet i BSB, samt att de har mycket goda finanser och alltid lyckas få riktigt fabriksmaterial.

Ja, Darrel Healy har ju det ganska gott ställt.

Så teampersonal/manager är nog viktigare än vad iaf jag tidigare trott.

Jo, det verkar ju som Rob Mac har tappat skärpan de senaste åren.

Det vore ju skoj om Rutter kunde göra något riktigt bra på Guintolis hoj till helgen.
 
Last edited:
Jag tror inte Rutter kommer vara i närheten av Guintolis fart. Bättre än på Rob Mac Yamahan men inte så mycket mer än runt top 10.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top