Bryta sönder tändlås samt skrot-frågor

Råkade låsa in nyckeln på en gammal 745:a, for till Volvoverkstan och sa vad jag hade för reg.nr, 5min senare så fick jag en ny nyckel. Behövde inte på något sätt visa att jag ägde bilen...? Vilket jag iofs inte gjorde heller.

Fast såhär 15 år senare är det inte lika lätt hoppas jag...

Är styrlåset i är det kört, bara o borra igenom kolven.. Möjligtvis att man skulle kunna slå sönder det med slägga men det är nog stor risk att annat far med. Låsen är steeenhårda.
Hade en zxr750 idag med kass tändninslås och på den satt låset runt styrkronan så där går inte banka. Tror knappast nyare kawor är mildare!

Last edited:
Är styrlåset låst?

Annars är det bara att släppa kontaktstycket mellan kabelmattan och låset och brygga kablarna som tidigare beskrevs med en en strömbrytare...det löser du utan problem! :tummenupp

En följdfråga till raceputtarna:

Hur går ni till väga med immo??
Låter ni chipet sitta monterat i antennringen, eller går det lösa så att man kan ta bort antennringen?

En följdfråga till raceputtarna:

Låter ni chipet sitta monterat i antennringen, eller går det lösa så att man kan ta bort antennringen?

de tjackar väl en helt ny kabelstam.(med ny dator) (satan mycket vikt i blinkersreläer och sånt ju)
(chansar bara då jag inte kör rejs)

Antingen så kör man med nyckel eller så tar man antennringen och tejpar ihop med nyckeln och lägger under sadeln och hör med strömbrytare.

Lyxvarianten är att köpa kittkabelstam och kittECU så slipper man allt onödigt.

Antingen så kör man med nyckel eller så tar man antennringen och tejpar ihop med nyckeln och lägger under sadeln och hör med strömbrytare.

Mao går det inte att bygla antennringen på något sätt...vilken typ av signal skickar den till ECU:n?

Har USA marknad immo på sina hojar?

Nu har jag nyckel tejpad. Hade vart gott att bli av med antennringen!

ta vinkel sliper og kapp en rift foran så banker du bort det øverste av låsen med meisel, så ser du dn vite plata nedi låsen vrir du på dn så får du tenning...

Mao går det inte att bygla antennringen på något sätt...vilken typ av signal skickar den till ECU:n?

Har USA marknad immo på sina hojar?

Nu har jag nyckel tejpad. Hade vart gott att bli av med antennringen!

Jänkarna har inte immo men då krävs det att man kör med både deras ECU och kabelstam, den kan iof kan inhandlas billigt på EBAY. Men 1500kr får man nog ändå räkna med för ECU+stam

Vet faktiskt inte hur signalen ser ut men det är inte som på de tidiga immocyklarna där man kunde lura den med ett motstånd. Osciloskop någon?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!