Bryta sönder tändlås samt skrot-frågor

Råkade låsa in nyckeln på en gammal 745:a, for till Volvoverkstan och sa vad jag hade för reg.nr, 5min senare så fick jag en ny nyckel. Behövde inte på något sätt visa att jag ägde bilen...? Vilket jag iofs inte gjorde heller.

Fast såhär 15 år senare är det inte lika lätt hoppas jag...
 
Är styrlåset i är det kört, bara o borra igenom kolven.. Möjligtvis att man skulle kunna slå sönder det med slägga men det är nog stor risk att annat far med. Låsen är steeenhårda.
Hade en zxr750 idag med kass tändninslås och på den satt låset runt styrkronan så där går inte banka. Tror knappast nyare kawor är mildare!
 
Last edited:
Är styrlåset låst?

Annars är det bara att släppa kontaktstycket mellan kabelmattan och låset och brygga kablarna som tidigare beskrevs med en en strömbrytare...det löser du utan problem! :tummenupp

En följdfråga till raceputtarna:

Hur går ni till väga med immo??
Låter ni chipet sitta monterat i antennringen, eller går det lösa så att man kan ta bort antennringen?
 
En följdfråga till raceputtarna:

Hur går ni till väga med immo??
Låter ni chipet sitta monterat i antennringen, eller går det lösa så att man kan ta bort antennringen?

de tjackar väl en helt ny kabelstam.(med ny dator) (satan mycket vikt i blinkersreläer och sånt ju)
(chansar bara då jag inte kör rejs)
 
Hur går ni till väga med immo??
Låter ni chipet sitta monterat i antennringen, eller går det lösa så att man kan ta bort antennringen?

Antingen så kör man med nyckel eller så tar man antennringen och tejpar ihop med nyckeln och lägger under sadeln och hör med strömbrytare.

Lyxvarianten är att köpa kittkabelstam och kittECU så slipper man allt onödigt.
 
Antingen så kör man med nyckel eller så tar man antennringen och tejpar ihop med nyckeln och lägger under sadeln och hör med strömbrytare.

Mao går det inte att bygla antennringen på något sätt...vilken typ av signal skickar den till ECU:n?

Har USA marknad immo på sina hojar?

Nu har jag nyckel tejpad. Hade vart gott att bli av med antennringen!
 
ta vinkel sliper og kapp en rift foran så banker du bort det øverste av låsen med meisel, så ser du dn vite plata nedi låsen vrir du på dn så får du tenning...
 
Mao går det inte att bygla antennringen på något sätt...vilken typ av signal skickar den till ECU:n?

Har USA marknad immo på sina hojar?

Nu har jag nyckel tejpad. Hade vart gott att bli av med antennringen!

Jänkarna har inte immo men då krävs det att man kör med både deras ECU och kabelstam, den kan iof kan inhandlas billigt på EBAY. Men 1500kr får man nog ändå räkna med för ECU+stam

Vet faktiskt inte hur signalen ser ut men det är inte som på de tidiga immocyklarna där man kunde lura den med ett motstånd. Osciloskop någon?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top