Brutales omväg till Rookie 600

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nej, nu börjar det krypa i kroppen så dags med en lägesrapport kanske !!

I morgon är det på pricken 3 månader sedan jag gjorde en felbedömning på Anderstorp och som många nu vet fick jag en mysig krosskada i höger sida av bäckenet som fläkte sig likt en plyfaskiva, och en finare spricka över hela höften och som bonus uppe på det 3st frakturer i vänster fot. Lite senor i tummen och andra ställen blev överansträngda, samt div inflamationer.

Bike Week kalkylerades bort ganska snabbt, men Falkenberg i augisti har funnits med rätt länge, för det är en av mina favoritbanor.
Kanske för att det var första banan jag åkte MC på?
Kanske för att i Nyhemskurvan var första stället jag råkade dutta i knät, varv efter varv?
Kanske för att det är nog den bana jag åkt flest varv på, dock inte så många som man vill.
Kanske för att man fyller år den helgen?

Förra måndagen var jag på återbesök på Mölndals lasarett och läkare tittade förvånat efter kryckorna då han klev in i rummet, jag svarade lite försiktigt att jag inte använt dom speciellt mycket sista 4v och det kanske var dumt av mig.
Nej då, men han var förvånad över att jag kunde gå så bra och bäckenbenet såg ju fint ut på röntgen, dock skulle nog smärtan i foten var kvar ett tag till, och Alvedon vart ju mesigt, jag skulle gå på tyngre grejor, igen.
Enda gången han tidigare sett någon inte hoppa på kryckor i 3 månader efter liknande skada, vilket är ungefär normalt, var en elit Triathlonutövare som gjort samma sak då han kraschat på trampcykel. Jag hoppades på att det var den goda fysiken som var orsaken till återhämtningen, men det var det inte enligt läkaren. Utan det enda som spelade in var hur mycket man ville komma tillbaka ! Fanns inte muskler i världen som kunde hjälpa till, utan vara pannbenet. Rätt skönt att få höra nått positivt i det hela.
MEN, alltid detta men, om jag vurpar igen och smashar upp benbrottet nu, så är det troligt träben som gäller, och detta fick mig nog att skjuta på en ev. tävlingsdebut framåt i tiden, nästa år kanske ?

Men på söndag, och måndag, och tisdag och... jag 3 dagar lär nog räcka mera än nog för att ta ut mig, så ska jag snurra runt på Kinnekulle Ring. Inte den bästa bana att sladda av på, men nu ska jag ju inte göra det, utan bara hitta självförtroende, förtroende för däck och allt det där andra som snurrar runt i skallen så fort jag ser en kurva.
Barnvagnar, möta en timmerbil med stockar som flyger av, spannmålssträngar, jord från en traktor, mera barnvagnar, varför har barnen rosa cykelhjälmar och vart är deras föräldrar, har jag rätt däckstryck, vart är timmerbilen, hur bra fäste är det i R10 typ 2 på en dålig landsväg, har jag slängt ut katterna, var blir det för middag ikväll ??

Hjärnan vill inte släppa alla risker som finns på vägen och någon sa att det är ett friskhetstecken att känna så här och istället vilja åka bana.

Styrka och kondition är väldigt långt från där den var, men sakta sakta kommer den tillbaka så nästa vår är den nog OK igen, men innan dess vill och måste jag få åka lite fint runt på en bana. Annars blir jag tokig ! Tokigare.... TOKIGASTE !
Men jag kommer iaf att åke med ner till Falkenberg och supporta min lokala SST600 förare på fredag och lördag, för söndagen skall ägnas år att bli ett år äldre, på hemmaplan i år.

Så i år kanske det inte blir nått tävlande, men nästa år... då, då jävlar ska jag gå i mål !

Nu ska jag gå ut och kolla kalltrycket för 50-11e ggn idag....


En före och efter vild är ju alltid kul eller ?
13240732_10153495974792353_4786207067233295522_n (1).jpg13716219_10153632684867353_2704771447963633186_n.jpg
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
NNej, om man skulle sammanställa dom 3 dagarna då..

Söndagen vart det ju premiär på bana med Racingworld, och vist vart man lite bekymrad över att verkligen åka igen, då orden från ortopeden fanns i färskt minne hela tiden.
INGA KRAFTIGA SLAG ELLER SMÄLLAR mot höften första 6 månaderna !
Så även en oskyldig lowsider i kvarnkurvan eller varsom skulle kunna resultera i ett nytt brott och då kanske man inte kan återsälla rörligheten.

Planen var att köra alla pass, utom kanske det efter lunch då jag alltid får matkoma och tappar focus, så sagt och gjort, ut första och vart skitnervös !
Kramphöll i styret, vågade inte något alls, bromsa hårt var helt omöjligt då kraften i benen är borta.
Efter ca 5-6 varv fick jag åka in och parkera, med vibrerande knän som var över ansträngda, kramp i armar och händer pga en hjärna som inte vill slappna av.
Sen fortsatte det så hela dagen, men för varje 10min som jag ungefär höll mig ute så lossnade det lite mera.

Lastade och sov gott hemma med vaknade måndag morgon helt slut i kroppen.
I väg till Kinnekulle igen och skulle åka 2 dagar med Rapido MCK som släppt in mig,
och det var mindre med hojar och mer plats på banan helt enkelt.
Måndagen fortsatte i samma anda men jag var långt ifrån lika stel och spänd.
Tisdagen vaknade jag efter en blåsig natt och var faktiskt rätt taggad att börja öka på lite in i böj.
Hade ju inte klockat några tider, men 4e passet filmade jag lite iaf.
https://youtu.be/SotMpI61Mjs

Jag orkade max 10min men tog ett par drive-by´s och ett par varv till sista passen och det kändes helt OK. Inte samma fart som tidigare, men safe och mysigt utan incidenter. Fick till och med så pass fart så knät råkade släpa i några ggr men har 5mm fegisrand kvar på däcken då jag inte vågar eller orkar vika ner mera.
Men på det hela så avslutades dagen med mysig känsla och åkte runt och svängde lite skönt utan attack eller hög puls, blicken som alltid är flummig började hitta hem igen likaså

Väl hemma började jag leta bandagar och det måste ju vara ett friskhetstecken om något.
Nått Falkenberg blir det inte då det känns hopplöst att tävla utan konditionen eller styrkan, fast SMC Steg 6 ska jag åka i September, så nån form av målgång sk jag väl få till i år, och där åker ju dom snabbaste numera =)
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Sagt och gjort !

31e Augusti på Gelleråsen, och i lugnt och fint tempo, bara svänga omkring och ha det mysigt. :hej
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Härligt, tillbaka på banan :yoparty Efter bara 3 månader, det är bra jobbat :tummenupp
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Härligt, tillbaka på banan :yoparty Efter bara 3 månader, det är bra jobbat :tummenupp

TACK !!
Är trots allt jävligt nöjd, iaf om man ska lyssna på läkarna som säger att jag inte borde vart det :tungan
Klämde 30 mil på landsväg igår med och mkt osäkerhet har försvunnit, så nu ser jag verkligen fram emot 31 aug på Gelleråsen, och fortsätta rehaben på bana, och på gymmet.
Styrkan i benen är ju borta, och smärtan i högerfot som känns mest då man växlar ner är jobbigast.
Men bara att jobba vidare... Koffein & Morfin :tummenupp en RR åkares frukost !

Ska nog försöka åka STEG 6 2 dagar med .... om jag mäktar med det.

Men först är det Falkenberg och lite gött häng i depån !
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
TACK !!
Är trots allt jävligt nöjd, iaf om man ska lyssna på läkarna som säger att jag inte borde vart det :tungan
Klämde 30 mil på landsväg igår med och mkt osäkerhet har försvunnit, så nu ser jag verkligen fram emot 31 aug på Gelleråsen, och fortsätta rehaben på bana, och på gymmet.
Styrkan i benen är ju borta, och smärtan i högerfot som känns mest då man växlar ner är jobbigast.
Men bara att jobba vidare... Koffein & Morfin :tummenupp en RR åkares frukost !

Ska nog försöka åka STEG 6 2 dagar med .... om jag mäktar med det.

Men först är det Falkenberg och lite gött häng i depån !

:tummenupp

Ja, läkarna är ju mer vana vid folk som inte är tjurskalliga och vägrar ge upp. Man ska inte lyssna för noga på dem. :hihi
Det är skapligt jobbigt att vara vek som en bäbis i benen, fy faen vad jobbigt det är att inte kunna hänga av ordentligt. Men, du verkar ju ha god fart på återkomsten. :banana
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
:tummenupp

Ja, läkarna är ju mer vana vid folk som inte är tjurskalliga och vägrar ge upp. Man ska inte lyssna för noga på dem. :hihi
Det är skapligt jobbigt att vara vek som en bäbis i benen, fy faen vad jobbigt det är att inte kunna hänga av ordentligt. Men, du verkar ju ha god fart på återkomsten. :banana

Det är som du vet lite mentalt jobbigt att känna av att man inte kan så mycket som man vill... men du som jag kämpar vidare!!
2017 ska vi visa landstinget vart skåpet ska stå !
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Förbered er på ännu ett långt, dravlande inlägg...

Nej nu jävlar, ska jag skriva en RACERAPPORT, för jag har faktiskt gått i mål 2 ggr, dock inte i Rookie600, men i SMC SPORT KM, och dom som startar i första ledet där har ju till och med klassat upp eller kommer göra till SST600. Dom är så grymma en del så man fattar inte hur det kan vara möjligt att utvecklas så in i hel... på ett år. Men svaret är nog egentligen ganska enkelt, kör mycket, träna, träna och träna... man bli aldrig snabbare genom att ligga i soffan och fundera.
Det är lite som allt i livet, kämpa framåt.

Det jag inte skrivit om är att jag den 31e Aug var på Gelleråsen och körde med Jari och 32 Racing. Hade inga mål uppsatta då, utan ville bara nöta på.
Efter 3-4 pass kom jag ju fram till att jag pga svag i benen spänner mig gigantiskt mkt i överkroppen, och då det blir dags att falla in i böjen och gå på gas så är jag fortfarande en pinne, men efter lite peptalk med FORDON efter lunchen så tänkte jag, va fan, sista passet ska jag slappna av och bara åka mjukt. Så efter en dag med massa 1,22-25 tider så råkade jag absolut sista varvet på dagen åka 1,19,6 vilket gjorde mig först väldigt förvånade, men lika glad.
Tider va ju inte målet för dagen, utan bara köra utan nån rädsla, men goa marginaler och inga incidenter.

Så till helgens övningar, och dom som följt min ”resa” vet att jag ju ursprungligen i våras var sjukskriven för det idiotiska utmattningssyndromet, eller ”gått i väggen”, utbränndhet eller kalla det vad man vill, men ju mera frakturerna läker, desto mera kommer dom symptomerna tillbaka, vilket min läkare tycker är spännande då hjärnan fungerander bra då kroppen hade viktigare saker att sköta om. Jag är bara irriterad, för från slutet på Juli har jag fått tinitus som vägrar släppa, och en sömn som liknar skit, pga av detta åkte jag upp i god tid på fredagen, efter att ha vänt 2 ggr på E20 då jag glömt saker ( minnet är kaos), men lastade ut och plockade i ordning allt i lugn och ro.
Hälsade på trevligt folk och till slut gick jag och la mig för att vila, precis då man började slappna av så kom min vänner som vart försenade flera timmar och väckte liv i mig.
Lördag morgon va jag rätt pigg och hade lyckats sova en 4-5tim iaf och målet var att ta vid där jag avslutade med Jari den 31e.
Så första passet ut åkte jag faktiskt 1,19,6 och efter 5 varv gick jag i depå då jag kände på mig att om jag ska orka hela dagen ska jag inte ta ut mig direkt, men var grymt nöjd med att ta åka i det tempot igen.
Andra passet blev det nytt PB på 1.17.2 och jag visste fan inte vart jag skulle ta vägen av lycka, jag vet att det behöver kapas massa tid för att köra Rookie600 och ta ev poäng, men med dom förutsättningarna jag har så var jag grymt nöjd och glad !
Jag rannsakade mig själv och sa att nu ska jag INTE ladda mera, jag måste ha i minnet att jag inte får lägga mig pga klantiga misstag eller ett focus som försvinner efter 5-6 varv då konditionen försvinner och smärtan kommer. Men passet efter åkte 1,17,6 och några 1,18, vilket kändes bra det med. Passet efter åkte jag 1 varv, kroppen ville inte alls vara med, ont och trött.
Sen efter lunchen hoppade jag över ett pass för att orka med ev KM finalen, där jag hade satt som mål att försöka stå i första ledet i B-Final, och det lyckades jag ju INTE med...
Fick starta sist i A-Finalen, och agera bromskloss för Safetybiken.
Gjorde väll ett försök att hänga på första och andra varvet, men sen gav jag upp, orken va slut och jag intalade mig att ta sig i mål är gott nog. Dom 5 sista varven va iaf alla mellan 1,19,0 o 1,19,6.

Kväll med mat och på banan tillverkade Äpplepaj som många missade, förutom Fordon som är en grymt trevlig individ som sprider positiv energi, och vi har lite utbyte ang smärtstillande ;)

Den kommande natten sov jag max 1.5 tim, ok att musklerna vilar då man ligger stilla, men hjärnan behöver vila mera än så. Kl 7 intog man sin cocktail som denna morgon bestod av 2 koffein, 1 Omperazol, 90mg Arcoxia och 10mg Targiniq.
Frukost och sen funderade jag på att lasta in hojen och åka hem !
Va helt jävla slut, mentalt och ont, inte träningsvärk direkt, mest svullen fot och som jag brukar beskriva känslan i bäckenet, ta en grankotte som en ekorre rensat på frö och stoppa in den i kalsongerna i ljumsken och ha den där. Inte för jag har provat detta, men kan tänka att det är lite samma.
Första passet närmade sig efter förarmötet, och jag tänkte väll att 3-4 varv kan jag ju åka, om jag köra en massa 1,25 varv så är det bättre än det dära att ligga i soffan modellen.
Så första passet blev 9 varv, hur tänkte jag då ? Eller var det bara kul ?
Alla säger ju gämt att man ska ha roligt, men sen är det ändå tiderna som är det som räknas, alltså, låga tider är kul ?!
Åkte 1,19,4 första passet trots detta. Andra passet 17,8 och jag skulle ju ta det lugnare ?
När tredje passet kom var jag totalt slut och ONT som fan i ljumsken då jag framför allt svänger vänster, så hårnålen åkte jag verkligen sakta igenom, och följande snabbvänster gjorde jag så många fel i så det är ren tur att jag inte for ut i gräset, inkonsekvent varje gång. Plogade igenom ett par ggr så jag vet i fan hur jag klarade det, blicken for åt alla håll då focus var helt borta.
Tog lunch, vila och en Oxynorm 5mg, så värsta smärtan försvann faktiskt, men orken kom ju inte tillbaka för det.
Åkte 5 varv och råkade köra 1,17,4 och några 1,18 igen men sen gick jag i depå.
Istället för att skriva upp min 1,17,8 som kvaltid så gjorde jag som jag vet att många gjorde, mörkade och skrev 1,18,5 som kvaltid och hoppade på att detta inte skulle var nån jäkla A-final, och nej, det blev startruta 8 i B-Final. Toppen
Starten gick och jag tror jag höll min plats in i Trösen, och jag hade ingen fighting spirit all, utan tänkte att jag hänger med här och är nöjd, så gjorde jag med till några varv in en av mina kamrater på literklubba bromsa om mig på vänster nätt och jämt in i Trösen, då kom pyttesmå horn ut och jag tänkte att nu jävlar ska jag göra samma manöver in i Ejes, och sagt och gjort, bättre ingång i snabbhögern och jag bromsade allt om men orkade inte svänga in snabbt nog så det blev en lång omväg och han smet om på innern. Där ifrån låg jag bakom och bara åkte med, nöjd med att komma i mål, kanske. Racetiderna vart faktiskt snabbare i B finalen än dagen innan i A... troligtvis för att man hade lite att jaga.

Nu idag, dagen efter så är smärtan rätt kraftig, både i ljumsken och foten, men jag tror att imorgon är jag fit 4 fight igen, och igår ville jag INTE åka till Gåsen den 26e med Jari igen, men imorgon vill jag nog det... inte åka fortare, utan bara öva och bli mera avslappnad.
För det är bara att konstatera att konditionen får jag jobba upp i vinter, och när den kommer så borde fokuset komma tillbaka, samma med smärtan, när den avtar så stör den mindre.

Jag är iaf jävligt nöjd med att jag åkt dessa 2 dagar och inte krascha, inte vart av, även om jag hade några klantiga spårval som jag skyller på dålig kondition osv.. så har jag gått i mål 2 ggr.
Ca 100 dagar efter livshotande bäckenbensbrott, frakturer i foten, pekfinger och tumme.
Läkarna sa att om jag har tur och kämpar kanske jag kunde åka MC sommaren 2017.
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
Fantastisk fremgang med tanke på skadene du har.
Må ha en del viljestyrke.Uten at det innenfor pannebenet er bra,så kommer man ingen steder uansett hvor mye "talent" man har.
Men også litt deprimerende for meg,da du kjører bedre nå enn jeg noen gang vil:hihi.
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Härlig läsning, förstår att du blev glad av tiderna :tummenupp

Läkarna menade nog att om du kämpar på så får du klassa upp dig till 2017 :hihi
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Härlig läsning, förstår att du blev glad av tiderna :tummenupp

Läkarna menade nog att om du kämpar på så får du klassa upp dig till 2017 :hihi

Haha.... det tror jag INTE :D men stort tack ändå !
Målet jag hade i år... var att förhoppningsvis ta poäng alla race, så det får det vara 2017 istället.
+ att jag insett att enda sättet att bli snabbare är att åka mkt bana, inget annat hjälper !
Enligt mina noteringar :va har jag åkte på bana som följer:
2015
Smc steg 1+2 på Falkenberg
Smc steg 3 på Rudskogen (2 pass strukna pga kraftigt regn)
Gotland Ring 2.5 dag
Kinnekulle Ring med Racingworld
Smc Steg 4 på Kinnekulle Ring
Gelleråsen med Syndicate i oktober

2016
Smc steg 5+6 på Gelleråsen (totalt 12 varv pga snö, is och hagel)
Rookie 600 på Anderstorp, träning 1 dag och 5.2 kvalvarv :huvet
3 dagar på Kinnekullering som rehab
Gelleråsen 1 dag med 32 Racing
och nu sist 2 dagar med SMC Sport :D

thats my racing erafarnehet....+ca 1400mil på gata så klart :7peta
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

Blev en film från söndagens B Final... där jag va lite otaggad och vart nöjd med att åka med i tempot och inte klanta mig ...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nån form av rapport...

Vet inte vad jag kalla det för, men vill iaf dela med mig av det för säsongen sista äventyret på bana, som inte blev så långt som önskvärt.

Det börjar med att jag förra året vid samma tid hade min första dag på Gelleråsen, i oktober ! Då med is och minusgrader då vi anlände.
I år såg det ju ut som att vara en mycket trevligare höst så jag bokade in mig tidigt och hoppades på kanske 5-10 grader på plus sidan och få en minst 30 sköna varv till, och då ha kommit upp i ca 200 varv totalt på Gelleråsen.
Kanske återigen kunna kapa 1s på mitt PB och närma mig 1.15 som någon jag inte vill nämna, sagt att dit kommer alla ganska lätt.
Men med min historia i bagaget så känns alla varv som en liten liten seger ändå just ui
(mao är jag positivt lagd idag)
Men när det närmade sig bandag så blev prognosen sämre och sämre för vädret och väl upp kl 8.30 så duggregnade det så klart ! Stod över 1-2 pass och började meka dit regnhjulen i slowmotion, då jag hade mera smärta än vanligt i höften/ljumsken.
Det var oxå lite självvalt då jag på morgonen hade hoppat över alla smärtstillande för att vara lite mera alert i skallen, hade tom skippat sömntabletten för att inte ha den liggande och sega ner ev. kroppsfunktioner, så sömnen natten innan var katastrof den med.
Åkte väl ut till sist, på en ganska öde bana, och det kändes bra att inte jaga eller bli jagade direkt.
Redan under första varvet så kände jag hur vänster sida på bäckenet protesterade kraftigt när jag försökte leka vig och ha hojen så upprätt som gick !
Sen börja visirhelvetet imma igen, så jag bara tröttna på allt !
Gick in i depå efter så där 3 varv och allt kändes hopplöst, i stil med, vad gör jag här ?
Greja lite med visiret efter jag kollat däcktrycket mm, slog på värmarna och tog mig en snickers och kaffe, pratade med folk och var social med Tobbe, Odén mfl som var i boxen.

Ut igen efter ca 20 min och tänkte det var väll fan då, samma idiot bryt i bäckenet och ingen känsla, superfeg in i alla böjar, tyckte bakhjulet svaja över allt. Vågade inte bromsa hårt då jag såg gummirester från bilarna dagen innan mm så 6 mediokra varv och in i depån för att sen gå att käka lasagne och prata mera skit.
Bör nu nämnas med att det fanns några som stöp lite här och var som det brukar vara då det är blött, och kanske riktigt kallt i asfalten.

Jag tänkte att lite smärtstillande kanske skulle sitta fint, så det pilla jag i mig och lät det gå en stund till innan jag gav mig ut igen, och nu droppade det inte från himmelen längre så lite trevligare var det, och då jag sakta rullade ut övertala jag mig själv om att det är inget konstigt det här, KÖR BARA FÖR HELVETE GUBBJÄVEL !

Nu var det lite gathojar med på ”normala” gatdäck så trafik fanns det, utvarvet blev som det blir men sen försökte jag hitta lite fart.
Blev iaf 1.27.9 och varvet efter tyckte jag ha än mera fart och gassa än mera ur böj... men så kom snabbvänstern, POFF ! SÅ försvann framhjulet !
Jag vara svor och blev grymt jävla irriterad innan jag börja rulla runt som en elvisp och funderade och väntade på att höften skulle knacka till.
Blev liggande på mage och va fortfarande jävligt irriterad på mig själv.
VARFÖR ?
Vart lite nervös innan jag kravla mig upp och stod på knä, skulle det göra jävligt ont ?
Nej, inte det minsta.
Ställde mig upp och belasta höger ben, inga problems !
Så jävla gött, klantigt, ja, men jag klarade mig utan problem.
Som min flickvän iskallt konstaterade strax efter när jag ringt:
-”Du kan krascha och du höll, det va väl bra”
Ja det va det ! För läkarna har ju vart väldigt tydliga i sina uttalande om att inte åka MC

Inne i depån så kände jag att ljumsken smärtade, som efter en go sträckning, men jag klämde lite starkare piller (som jag hade packat ner ifall jag skulle krascha)

Idag dagen efter mår jag minst lika bra som dagen innan, men är irriterade som fan på att nu kan man inte plasta ihop kåporna och ut igen om 14 dagar för att mala vidare.
Det var nästan lite bra att få gå omkull igen, utan att skada sig, utan få bevis på att det går att kana omkull och det är ingen fara på taket.
Det mentala har inte blivit sämre som det känns nu, iaf inte efter att jag kollade tillverkningsdatum på regndäcken som jag handlade av en bekant förra året, och han hade ”bara” åkt 1 sommar på dom. Glad i hågen handlade man dom och åkte 1 SMC dag och i våras hade jag nya Bridgestone liggande som jag idiotiskt nog sålde för jag räknade kallt med att inte åka mera i år, och definitivt inte i regn.


Så, 2 omkullkörningar i år, och jag skyller båda på däcken !

Nu gör vi vinter och nästa vår har vi glömt alltihopa och laddar om !
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu blev jag irriterad på mig själv !

Hittade bevis på att jag är feg och rädd som en hare, fortfarande !

För i våras, i slutet på April för att vara exakt, då jag körde upp för licensen med SMC på Gelleråsen så regnade, haglade det och jag vet inte allt, eller det var alla väder på en gång.
Då körde jag medvetet försiktigt för att inte lägga mig och stå utan båge till Anderstorp och Rookie premiären.
DÅ, då körde jag på tider som va 2s snabbare..... så i vinter krävs det nog att reboota skallen, inte bara fysiken.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nu blev jag irriterad på mig själv !

Hittade bevis på att jag är feg och rädd som en hare, fortfarande !

För i våras, i slutet på April för att vara exakt, då jag körde upp för licensen med SMC på Gelleråsen så regnade, haglade det och jag vet inte allt, eller det var alla väder på en gång.
Då körde jag medvetet försiktigt för att inte lägga mig och stå utan båge till Anderstorp och Rookie premiären.
DÅ, då körde jag på tider som va 2s snabbare..... så i vinter krävs det nog att reboota skallen, inte bara fysiken.

Ge dig själv bantid och kör för att det är roligt och känns bra, och mät inte varvtiderna. Jobba på de moment som inte känns helt okej istället. Du behöver bygga upp förtroende, när det finns på plats kommer tiderna lättare.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ge dig själv bantid och kör för att det är roligt och känns bra, och mät inte varvtiderna. Jobba på de moment som inte känns helt okej istället. Du behöver bygga upp förtroende, när det finns på plats kommer tiderna lättare.


This.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
:krama

Jag vet.... är bara lite lite VILL NU mode nu :dummer
Jag borde va lugn och fin om några veckor igen.
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04

Blev en film från söndagens B Final... där jag va lite otaggad och vart nöjd med att åka med i tempot och inte klanta mig ...

Såg inte den här filmen förrän nu.
Kul att se - det är jag som passerar till höger om dig i starten efter 7-8 sek :tungan
Bådar gott för starterna inför nästa år:hihi
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Såg inte den här filmen förrän nu.
Kul att se - det är jag som passerar till höger om dig i starten efter 7-8 sek :tungan
Bådar gott för starterna inför nästa år:hihi

Den lilla 600an är lite trött som föraren ;) skylle stenhårt på det :D
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top