Brutales omväg till Rookie 600

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hoppas du repar dig Brutale, läste ikapp på din vurpa och surt att du fortfarande får lida för den.
Strongt att du inte ger dig, fortsätt pusha!


Ska själv upp 22 April för min första kurs(!)

Killen med den röda VTR:en som ni kan åka cirklar runt, kommer även se till att få med min Sporthojs-hoodie så att identifiering utanför banan går lätt.

EDIT:
Blev nyfiken och gick in å kikade på SMC:s sida.
Ni stora grabbar åker gissningsvis Sport steg 6?
Jag kör ju AKK/BKK men vi kanske delar bantid lite ibland med?

AKK/BKK (steg 1-4) och licensträningen (steg 6) är olika bantider. I depån är vi däremot alla vänner, och ljuger om hur fort/sakta vi kör. :hihi

Jorå jag vet, Ulvis och Co brukar diskutera hur långsamt det kommer gå, jag minns diskussionerna i Speedster-tråden. :)

Slut på trådkapning. Carry on.

Haha, förra gången jag var på bana med suzukin så gick det skrämmande långsamt faktiskt. :hihi
Den här gången kommer dock hojen att ha en gaffel som beter sig som folk, rätt däckstryck och en förare som är i bättre skick än då. :fakta
Så, jag får nog ingen "Herrejössesvadlångsamhanär"-väst den här gången iaf. :3freak
Målet är ju ändå att köra så fort man vågar och lite till. :hihi
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
AKK/BKK (steg 1-4) och licensträningen (steg 6) är olika bantider. I depån är vi däremot alla vänner, och ljuger om hur fort/sakta vi kör. :hihi



Haha, förra gången jag var på bana med suzukin så gick det skrämmande långsamt faktiskt. :hihi
Den här gången kommer dock hojen att ha en gaffel som beter sig som folk, rätt däckstryck och en förare som är i bättre skick än då. :fakta
Så, jag får nog ingen "Herrejössesvadlångsamhanär"-väst den här gången iaf. :3freak
Målet är ju ändå att köra så fort man vågar och lite till. :hihi

Låter rimligt, verkar lite farligt med gröngölingar som ska samsas med fartdemoner under samma körpass.
Coooolt, då kan man depåhänga med dom tuffa grabbarna.

Fick ett riktmärke av en vän som körde RR förra årtiondet (och planerar återkomst), han sa att jag nog kan ha 1:25 som riktmärke. Vad tror ni om det?
Vad tror ni?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Låter rimligt, verkar lite farligt med gröngölingar som ska samsas med fartdemoner under samma körpass.
Coooolt, då kan man depåhänga med dom tuffa grabbarna.

Fick ett riktmärke av en vän som körde RR förra årtiondet (och planerar återkomst), han sa att jag nog kan ha 1:25 som riktmärke. Vad tror ni om det?
Vad tror ni?

Det bästa är att inte bry sig om vad du lägger för varvtider, utan försök istället att få en go känsla i magen, och köra snyggt utan att skrämma dig själv. Farten kommer. Speciellt på AKK/BKK som inte handlar om att ta sig runt fortast möjligast, utan att lära sig hantera hojen säkert.
Första gången jag kollade mina varvtider på gåsen var när jag körde licenskursen. :hihi
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Det bästa är att inte bry sig om vad du lägger för varvtider, utan försök istället att få en go känsla i magen, och köra snyggt utan att skrämma dig själv. Farten kommer. Speciellt på AKK/BKK som inte handlar om att ta sig runt fortast möjligast, utan att lära sig hantera hojen säkert.
Första gången jag kollade mina varvtider på gåsen var när jag körde licenskursen. :hihi

Givetvis så börjar jag inte jaga tider utan som du säger få till körningen så att den känns bra, men det är klart att man vill ha en referens.
Mätbar progression är ju alltid att föredra.. :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Givetvis så börjar jag inte jaga tider utan som du säger få till körningen så att den känns bra, men det är klart att man vill ha en referens.
Mätbar progression är ju alltid att föredra.. :D

Tja, vill du ha mätbar progress måste du först se till att få konsekventa varvtider, så du kan se vad en ändring gör för skillnad. Det är fullt möjligt att du kan köra 1:25, det hänger helt på dig. Men, eftersom att det är första kursen på gåsen så kan det vara bra att ha som riktmärke att bli konsekvent snarare än en specifik tid. Se till att få samma ingång, apex och utgång i kurvorna konsekvent.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Givetvis så börjar jag inte jaga tider utan som du säger få till körningen så att den känns bra, men det är klart att man vill ha en referens.
Mätbar progression är ju alltid att föredra.. :D

Om vädret är som det brukar vara i slutet av april på Gelleråsen får man va glad om man tar sig runt på under 2 minuter... Men 1.25 låter väll rimligt om det är torrt och fint.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ser du ett långhårigt mongo med markerad haltning även innan kraschandet börjat så är det jag. :hihi
Hallå !!! Jag är långhårigt mongo med !!
HAHAHAH era sköningar.
Så jävla gött att se grabbar med gott om självförtroende.
Vi vill, och kanske kan....:D
Är själv på plats den 22a, så ser ni någon som råkar köra åt fel håll så är det antagligen jag.
Det där gjorde en killa på Kinnekulle ... va okul att titta på :/
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Om vädret är som det brukar vara i slutet av april på Gelleråsen får man va glad om man tar sig runt på under 2 minuter... Men 1.25 låter väll rimligt om det är torrt och fint.

Nu ska du inta vara sån....:hihi

Har faktiskt varit där sen 2009 i april och förra året var första det inte var hur bra som helst! :)
2009 förstås, då åkte vi hemifrån på hojarna, vågade inte säga att det var 3minus när vi drog för då hade hon nog stannat hemma...men, väl där när man tinat upp framåt lunch så steg tempen till en 15-16 och soligt så då vart det kanon. :tummenupp

Körde förresten pirelli sc2 då 2009, vart lite "kantigt" i kylan men efter några kilometer så började det kännas mjuk igen. :D

SMC i april har blivit något av en tradition! :)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Om vädret är som det brukar vara i slutet av april på Gelleråsen får man va glad om man tar sig runt på under 2 minuter... Men 1.25 låter väll rimligt om det är torrt och fint.
Förra året låg jag på typ 1.25 eller nått... ja du minns vädret kanske
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Okejrå jag är ju från gnällbältet vet ni, it´s in my nature. :)

Vi får hoppas på torrt och fint! Ska bli spännande med nya depåkurvan också.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Okejrå jag är ju från gnällbältet vet ni, it´s in my nature. :)

Vi får hoppas på torrt och fint! Ska bli spännande med nya depåkurvan också.

Är det ristat i sten att man ska köra nya depåkurvan ännu ?

Gärna +10 i luften och varmare asfalt....
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Givetvis så börjar jag inte jaga tider utan som du säger få till körningen så att den känns bra, men det är klart att man vill ha en referens.
Mätbar progression är ju alltid att föredra.. :D

I början finns det så många variabler som ställer till det och kan göra väldigt stor skillnad så tidtagning inte är jätteviktigt. Dock så förstår jag viljan att mäta sin prestation.
I början handlar allt om att bli trygg på hojen och lära sig banan vilket handlar om så mkt mer än själva sträckningen. När du börjar utgå från bromspunkter, apex och utgång så har du en grund att utgå ifrån som du sedan kan laborera med. Det är nu tidtagning verkligen hjälper till och visar dig den snabbaste vägen. Som exempel kände jag att efter 4dagar på Mantorp så hade jag lärt mig den helt för att kunna komma tillbaka och åka nästan samma tider direkt.

För mig var övergången från sportiga gatdäck till riktiga racedäck en verklig aha-upplevelse och gjorde att jag vågade lite mkt mer på hojen och fästet. Det och vettiga bromsbelägg är det som gjort mest för mig tidsmässigt på bana.
Om du aldrig kört Gelleråsen tidigare är 1.25 en väldigt bra tid för en nybörjare i april.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nej det är sant, inget är helt officiellt från Mike än, men det verkar som att den ska användas från start iår.

Den som lever får se :D

Jag har ju bara lagt ca 200varv på den gamla sträckningen så jag är ju inte helt insnöad på den...men den verka lite som att det drar ner farten iaf, vilket kanske kan va bra för ljudet, som väll va orsaken.

BTW... förra april blev det några låga 1.25 i slasket...
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Å ja körde 1.15 enligt mylaps, veckan innan var jag där med Bridgestone, då gick det 1.11, så det går att köra hyggligt fort även i april.
Jag kommer ALDRIG ha så bråttom :D Även om jag vill !! ... ska försöka bättra mitt PB iaf, och det ska väll gå bra om man inte har ont och massa av dom dära trollen i skallen.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
:skrämd
Raka mig? Hemska tanke! Jag får skaffa en såndär orange liten vinpel på en glasfiberpinne istället.

Jag kan tänka mig att ha en med... så folket kan hitta mig i gräs o grus...eller så kan man ju va rundningsmärke på riktigt !
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top