Maestro
Ny medlem
75-90% av alla intagna på svenska anstalter prata svenska me brytning/eller pratar inte svenska alls.. , e mörkhyade mm ...
mvh.T
Hur vet du detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
75-90% av alla intagna på svenska anstalter prata svenska me brytning/eller pratar inte svenska alls.. , e mörkhyade mm ...
mvh.T
Hur vet du detta?
Hur vet du detta?
Hur vet du detta?
Det är en sån där som upplever verkligheten. Istället för att läsa om den, dvs exfånge ...
Tyvärr är det till viss del som SD säger, vissa grupper är överrepresenterade i dessa typer av brott. Eftersom ens tanken på att antyda detta gör en till en fullfjädrad nazist i Sverige idag så kommer Reinfeldt inte röra den frågan med tång...
Det vet han inte, det är så klart taget ur luften!!! När jag jobbade som fångvårdare på kirsebergs fängelset i Malmö så var ca 75% intagna svenskar! En till intressant fakta var att sexualbrottslingar var till 90% svenskar! Dom som satt längst (mord, knarksmuggling) var dock utlandsfödda i majoriteten!
Det vet han inte, det är så klart taget ur luften!!! När jag jobbade som fångvårdare på kirsebergs fängelset i Malmö så var ca 75% intagna svenskar! En till intressant fakta var att sexualbrottslingar var till 90% svenskar! Dom som satt längst (mord, knarksmuggling) var dock utlandsfödda i majoriteten!
Om 90% av alla som sitter för sexualbrott är ju det en perfekt bild av samhället. I just den typen av brott är alltså ingen folkgrupp överrepresenterad.
ok...sen vad som klassas som en "svensk" kan man ju orda om...
fast visst... ALLA seriemördare i ex. USA e ju vita män.!
kan väl dock ge lite exempel på hur det såg ut på de anstalter jag suttit på:
KVA Salberga (B-klass): 1.a avdelningen 20 st intagna , 2 svenskar inklusive mig , resten ryssar , serber , somalier/afrikaner , Iranier, mm 50% kunde prata svenska.,
2.a avdelningen: 18-20st intagna , 3-4 svenskar , resten Colombianer , Iranier/Irakier , Afrikaner mm.
KVA Kumla (A-klass) satt bara en kort stund på "ISOL" där men rösterna man hörde o de man såg genom fönstret på rtastgården var ju INTE svenskar iallafall..
KVA Tidaholm: (B-klass) satt några mån. där på SKI-bunkern 3-4 pers. inklusive mig , jag var ensam svensk resten Eritrean/afrikan , Chilenare , Albanier..
KVA Fosie (C-klass) SRI-avdelning: 6 intagna 3 svenskar resten Iranier/Irakier , somalier mm
för övrigt så ska ju KVA Kirseberg läggas ner då det e så pass gammalt o slitet.
mvh.T
Jag vill inte betala till Bruno.K.Röijer hellerSom svar på frågeställningen av TS:
Jag tycker man ska sträva efter att de intagna ska få betala så mycket av sin vistelse som möjligt. Detta genom arbete. Kalla det straffarbete om du vill.
Jag tycker man ska sträva efter att de intagna ska få betala så mycket av sin vistelse som möjligt. Detta genom arbete. Kalla det straffarbete om du vill.?
Skillnad på de som sitter i fängelse=fällda och antal anmälningar. Svensson våldtäkt är väll någon som sker på fyllan en
midsommarafton= enkel fällande dom. Medans de utlandsfödda tar med hela kompisgänget och gängknullar någon stackars blondin i en tunnel i Södertälje =svårt att fälla någon för tjejen har lite svårt att precisera vilken kuk som var vart när!
.
pengar/ersättning:
på häktet så får man 90kr/veckan...
på anstalt så får man 200-400kr/veckan beroende på om du jobbar/deltar i nån utbildning mm..
detta ska räcka till cigg/snus , dagstidningar , godis mm... blabl bla
Tja...hörde på en dokumentär att det var samhällsklasser det var frågan om, inte ursprung. Folk utan gymnasieutbildning är överrepresenterade.
Men visst, tro du blint på vad SD säger.
Varför ska man ha någonting alls tycker du?pengar/ersättning:
på häktet så får man 90kr/veckan...
på anstalt så får man 200-400kr/veckan beroende på om du jobbar/deltar i nån utbildning mm..
detta ska räcka till cigg/snus , dagstidningar , godis mm...
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |
Honda lanserar elmotorcykeln WN7
Honda har presenterat eldri... |
|
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |