Bromspump - ISR eller Brembo, separat reservoar eller inbyggd?

Jag tror att det nog snarare är problem vid hos acceleration och inbromsning än vid nedlägg, för vid nedlägg har man en kraft som pekar hyffsat längs hojens vertikal, inte känns gravitationen.
Men jag har kört hoj med fast kopp på bana utan några besvär med luft. Dock tycker jag illa om dem för att de gör det svårare att ställa in som jag vill och det tycker jag är värt en separat kopp utan vidare.
 
Dock tycker jag illa om dem för att de gör det svårare att ställa in som jag vill och det tycker jag är värt en separat kopp utan vidare.
Vad för inställning tänker du på? Hur bromshandtaget sitter vridet på styret?
 
Hög kostnad att renovera isr? Jag vill minnas att jag betalade typ 300 spänn för nya packningar.

Ja hade då aldrig lagt 4500kr för den pumpen med inbyggd behållare när du kan få deras värsting för inte mkt mer pengar.

Problemen jag hade var nog kombinationen av inbyggd kopp och placeringen på utloppet från koppen. Inte koppen i sig. Men värt att tänka på menar jag. Extern kopp = inga problem, enklare att lufta och fylla på..

Se till att du byter till nya bromsslangar samtidigt när du skaffar ny pump ? Om du inte redan bytt då.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top