Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
om nippeln är längst ner på oken, skruva loss dom, vänd dom upponer, och lufta
har du provat att suga i luftningsnippeln. fick själv sitta en bra stun efter byte av just slangar och ok. och så fick jag öppna nippeln. suga sedan stänga , och sedan fick jag upprepa detta bra mycket tills det började bli mer vätska än luft. sedan var det bara att lufta på vanligt vis. tog väll en timme eller så . men jävlar vicket bett det är i bromsarna
Rätta mig om jag har fel, men eftersom slangen fylls med bromsvätska så spelar det ingen roll om det är en smal eller tjock....
Det är ju bara volymen i huvudcylindern som skjuter iväg bromsvätskan, borde ju inte spela någon roll om det är en tjock eller smal slang, samma mängd som du skjuter in kommer ju ut i andra ändan.....
Eller tänker jag helt fel?
En större area i bromsslangen kräver mer bromsvätska från bromscylindern. Detta gör att bromsgreppet kommer att färdas en längre sträcka för att kompensera för den större arean i bromsslangen.
I min extremt fina bild har jag visat ett exempel på 2 behållare. Vilken behållare kommer fyllas först, dvs vilken pump från den lilla behållaren kommer stanna först.
En större area i bromsslangen kräver mer bromsvätska från bromscylindern. Detta gör att bromsgreppet kommer att färdas en längre sträcka för att kompensera för den större arean i bromsslangen.
I min extremt fina bild har jag visat ett exempel på 2 behållare. Vilken behållare kommer fyllas först, dvs vilken pump från den lilla behållaren kommer stanna först.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |