Bromsbelägg för racing

Brisse

www.TB.Racing.dk
Gick med
6 Jan 2004
Ort
Bornholm - Danmark
Hoj
R1-05. NR 71 DK Superbike
Broms belägg för racing

Hvilke bremseklodser(pads), bruger i racere på jeres hojar?
Jeg er lidt i tvivl om:

SBS Dual Carbon
Performance Friction 95
Carbone Lorraine SBK 3

Eller andre gode alternativer.

IKKE ebc hh, de stinker :4skrika
 
Jag har själv skaffat PFC's (sponsor på SH som du får rabatt genom), och de har lovordats om att vara bra och hålla längre än vanliga bromsbelägg.
 
Jag har kört med lite olika, och SBS Dual Carbon är klart bäst. I allafall innan de blir för slitna, på min förra R1:a var de helt kass när de slitits ner 3 mm (av 8mm). Men vem har sagt att racing skall vara billigt :D
 
Är det inte pudelrockaren som har gått den dyra vägen o provat igenom allt som finns!? Kolla med honom vad han säger, annars har det säkert diskuterats tidigare!
 
Swedie skrev:
Jag har själv skaffat PFC's (sponsor på SH som du får rabatt genom), och de har lovordats om att vara bra och hålla längre än vanliga bromsbelägg.


Hey swedie, har du "testet" dem endnu?
Hvad har de kostet med rabat?
Jeg har hørt på R1-forummet at de er gode :tummenupp
 
Nix, har inte fått testa dem ännu! Men som sagt, jag vet flera som kör med dessa på sin racehoj och de presterar bättre och håller längre (viagra?).

Gå till förstasidan av SH.. eller klicka här:
http://www.peansweden.com/

Nämn Sporthoj.com när du ringer så får du 15% rabatt.
 
SBS Dual Carbon fungerar väldigt bra enligt mitt tycke.

Fick rekomendationen av Cralle, Det var de han använde på sin R6.

Har iof inte testat runt på så många andra fabrikat, men de är hästlängder bättre än orginal.
 
Jag kör med Vesrah stålsintrade belägg, bra bett och håller ett helt 6-timmars ERF. Kan ta reda på vad modellen heter om intresse finns. Jag har även testat SBS dual Carbon och Carbon Lorraine men tyckte att dom inte var speciellt prisvärda. Carbon Lorraine tog slut efter 4,5 timmar av ett ERF, tråkigt att byta belägg mitt i racet.
 
Nr:18 skrev:
Jag kör med Vesrah stålsintrade belägg, bra bett och håller ett helt 6-timmars ERF. Kan ta reda på vad modellen heter om intresse finns. Jag har även testat SBS dual Carbon och Carbon Lorraine men tyckte att dom inte var speciellt prisvärda. Carbon Lorraine tog slut efter 4,5 timmar av ett ERF, tråkigt att byta belägg mitt i racet.


Testar gärna om du kan skaffa fram kontakt tel-nr. osv. Funkar på orig ok till R1 98??

:hej
 
Nr:18
Der finnes sikkert forskellige Vesrah-modeller, jeg har kørt med vesrah sintered på min gade R1, og de var IKKE gode!
Det kan ikke have været de samme.
 
orginal är svinbra till de flesta hojar.
SBS dual har funkar bra för mig oxå.
 
KickAss_Prod´s skrev:
Testar gärna om du kan skaffa fram kontakt tel-nr. osv. Funkar på orig ok till R1 98??

:hej
035-49493, Marcussen MC. Där köper jag, vet ej var han får dom ifrån. Tror att det finns till alla vanliga hojmodeller.
 
Da Weasel skrev:
SBS Dual Carbon fungerar väldigt bra enligt mitt tycke.

Fick rekomendationen av Cralle, Det var de han använde på sin R6.

Har iof inte testat runt på så många andra fabrikat, men de är hästlängder bättre än orginal.


cralle skulle säkert oxå rekomendera att du körde kawwa på dunlop däck
med akrapovic blås, öhlins dämp, isr skivor & rk kedja.

iförd arlenness ställ med oxtar stövlar :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


jag kör med Carbone Lorraine c43 & är mycket nöjd med dom.

dom håller desutom för 6h ERF inkl morgon träningen á 40 min :tummenupp

dom är lite dyra dock..
/m
 
slowmotion skrev:
cralle skulle säkert oxå rekomendera att du körde kawwa på dunlop däck
med akrapovic blås, öhlins dämp, isr skivor & rk kedja.

iförd arlenness ställ med oxtar stövlar :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:


jag kör med Carbone Lorraine c43 & är mycket nöjd med dom.

dom håller desutom för 6h ERF inkl morgon träningen á 40 min :tummenupp

dom är lite dyra dock..
/m


Stämmer säkert :lol Tror iof inte att han skulle köra på skräpgrejor.

Har inte hört om de håller ett helt 6h ERF. Skulle vara intressant om någon har någon erfarenhet av det. Snälla svara om nån vet.

Vad kostar en uppsättning Carbone Lorraine c43 ? (SBS Dual Carbon ligger runt 800:- har jag för mig.)
 
Da Weasel skrev:
Stämmer säkert :lol Tror iof inte att han skulle köra på skräpgrejor.

Har inte hört om de håller ett helt 6h ERF. Skulle vara intressant om någon har någon erfarenhet av det. Snälla svara om nån vet.

Vad kostar en uppsättning Carbone Lorraine c43 ? (SBS Dual Carbon ligger runt 800:- har jag för mig.)


jag har ju det sa jag ju :fatta!
 
Da Weasel skrev:
Jag var något otydlig i min fråga märker jag.

Jag menade om SBS Dual Carbon håller ett helt 6h ERF?

sorry bjØrne bryg & lauder`s försvagar ett redan svagt sinne :confused:

CL kostar 1400 kr/båda sidor enl www.boove.se

sbs vet jag inget om.

ska du köra erf i år??
/m
 
Da Weasel skrev:
Jag var något otydlig i min fråga märker jag.

Jag menade om SBS Dual Carbon håller ett helt 6h ERF?
Dom höll 6 timmars på knudan för ett år sedan iaf. Dock var dom så tunna att det knappt tog på slutet. BF Goodridge lär ha väldigt bra belägg för endurance, NRT Classic kör med dom och dom håller lätt ett ERF.
 
Nr:18 skrev:
Dom höll 6 timmars på knudan för ett år sedan iaf. Dock var dom så tunna att det knappt tog på slutet. BF Goodridge lär ha väldigt bra belägg för endurance, NRT Classic kör med dom och dom håller lätt ett ERF.

NRT körde de sista rejsen -03 med Performance Friction PFC 95. Enl teamet bättre bromsprestanda än BF Goodridge. De körde Knutstorp och Falkenberg på samma uppsättning belägg. :tummenupp

MVH
Per Stacke
www.peansweden.com
 
Last edited:
Med reservation för att olika hojar har lite olika egenskaper så skulle jag rekommendera Vesrah eller PFC till vem som helst som ska köra hårt. De är båda betydligt bättre än:
-EBC HH som är okänsliga och tungjobbade. Varar iofs i en evighet och bromsar ganska bra...
-SBS Dual Carbon som är alldeles för dyra. Bromsar bra men försvinner i ett moln av damm och så står man där.

Det är väl värt att testa riktiga race-belägg för det gör skillnad. Vesrah och PFC erbjuder båda god livslängd och jäkligt fina bromsar. Skillnaderna är mycket små och det enda jag är säker på är att PFC'n behöver lite mer inkörning för att komma igång men det är frågan om lite eller jättelite. För PFC talar väl att det inte är sinter och upplevs som snälla mot skivan. Jag har en favorit av de här två men ligger inte sömnlös om jag måste välja den andra.

Edit/Sen är det ett inte en nackdel att Per på PEAN är en trevlig prick som levererar snabbt och smidigt.

Ska man tävla är det en STOR fördel att hålla sig med pålitliga leverantörer för emellanåt är det bråttom...
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top