Bromsbelägg för racing

Hva er det for nogle Vesrah i taler om???
Model:
Pris:
Hvor får i dem fra:

Jeg har som sagt kørt med vanlige Vesrah Sinter på min R1, og man skulle ta
mycket hårdt før de fungerede!!!
 
Brisse skrev:
Hva er det for nogle Vesrah i taler om???
Model:
Pris:
Hvor får i dem fra:

Jeg har som sagt kørt med vanlige Vesrah Sinter på min R1, og man skulle ta
mycket hårdt før de fungerede!!!

Det är Vesrah stålsinter vi kör med men problemet kan ju mycket väl vara att du körde gata. Att de funkar bra under extrem hårdkörning innebär ju ingenting när det kommer till att glida omkring på vanlig gata. Jag köper dom från www.west-bike.se, men de borde finnas där du köper andra Vesrah-produkter.

Att ett belägg funkar bra på gata är ju ingen garanti för att det ska funka på bana eller vice versa.
 
Livslaengden pa SBS Dual Carbon aer enligt mig lite av ett skaemt. Precis som Chrille saeger kan jag med egen erfarenhet intyga att dom blir till en hoeg damm otrevligt kvickt!
 
Chrille skrev:
Det är Vesrah stålsinter vi kör med men problemet kan ju mycket väl vara att du körde gata. Att de funkar bra under extrem hårdkörning innebär ju ingenting när det kommer till att glida omkring på vanlig gata. Jag köper dom från www.west-bike.se, men de borde finnas där du köper andra Vesrah-produkter.

Att ett belägg funkar bra på gata är ju ingen garanti för att det ska funka på bana eller vice versa.

Det kan du jo selfølgelig have ret i :hihi
De bremseklodser jeg har hedder:
Vesrah Sintered metal - 004 HH.
 
Jag har kört med både SBS Dual Carbon och PFC 95 på min GSXR1000. Min klara favorit är utan tvekan PFC. Perfekt känsla och håller länge. Jag har kört ca 6 timmar träning och race på mitt nuvarande set och där är mycket kvar. Sen har jag 2 nya uppsättningar SBS liggande så det blir väl dom som kommer att användas denna säsongen. Sååå mycket bättre är inte PFC.
 
Jag har kört med både SBS värsta och även ganska mycket med Carbone Lorraine SBK-3, även provat ett annat märke (EBC tror jag det var finns det något sådant?) som skulle vara bra enligt en racing firma.

Sedan provade jag Carbone Lorraine c43.
Dessa är de enda belägg som jag kan rekomendera av de jag provat.

Jämfört med c43 så är samtliga belägg jag provat rena skämtet.
Bromsbelägg är ju till för att få stopp på eländet!

c43 är rätt dyra men bromsar å andra sidan dubbelt så bra, enligt min mening.

/Ola
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top