Bromsa med bakbromsen?

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag använder min bakbroms och skulle inte råda nån att ta bort bakbromsen och den finns ju där av en anlening och jag liksom andra använder denna.:mattias :fakta
Så kör du som en :1pajas och oroa dej inte gubben för mej :pannkyss
Nåväl, Fröken Allvetande Orakel. Jag har några frågor:
  • Hur kan du använda din bakbroms när du inte ens har en egen hoj? :va Kanske därför den inte orsakar några problem, för att din bakbroms inte sitter monterad på en motorcykel?
  • Hur sitter du när du bromsar? Iaf jag har svårt att vara speciellt finmotorisk i fötterna när jag kniper allt jag kan om tanken.
  • Hur mycket, hur och på vilken typ av hojar har du kört sen du tog kortet?
  • När du bromsar i ingången till en kurva, eller mitt i en kurva, har du samma fördelning på bromsen då, 90/10?
  • När anser du att man ska sluta bromsa och börja gasa, vid apex eller svängpunkten?

Det blir nog bra flicka lilla

Inskickat av dunderhonung
"Jag kan allt för jag har läst hela teoriboken."

:mad: jag har aldrig skrivit det där! Det vet du! :gnissla
Orka manipulera mina citat och sen hoppa på dessa fejakade citat!
Brukar du jaga din egen svans oxå? :D

Last edited:
Swedie, kan man byta hennes nick till Dunderklumpen istället?

Nåväl, Fröken Allvetande Orakel. Jag har några frågor:
  • Hur kan du använda din bakbroms när du inte ens har en egen hoj? :va Kanske därför den inte orsakar några problem, för att din bakbroms inte sitter monterad på en motorcykel?
  • Hur sitter du när du bromsar? Iaf jag har svårt att vara speciellt finmotorisk i fötterna när jag kniper allt jag kan om tanken.
  • Hur mycket, hur och på vilken typ av hojar har du kört sen du tog kortet?
  • När du bromsar i ingången till en kurva, eller mitt i en kurva, har du samma fördelning på bromsen då, 90/10?
  • När anser du att man ska sluta bromsa och börja gasa, vid apex eller svängpunkten?

mjaa, huvudfrågan har dock glömts bort käre mc broder, men den kan jag ställa likväl. sålunda lyder frågan:

• vad anser du om mjäll kontra hjälmbärandet?

Nåväl, Fröken Allvetande Orakel.

Men varför mobbar alla mej?! :confused: :( :(
Jag har ALDRIG sagt att jag vet allt, så sluta tjata om detta.. !
Jag la fram min åsikt om att bakbromsen är bra att behålla då jag har haft användning av den. Nej, jag har ingen hoj just nu, så du kan vara hur skadeglad som helst och trampa på den som ligger. :skrattaåt
Men de ggr jag har lånat/hyrt hoj och åkt har jag i alla fall använt mej av bakbromsen och när jag köper en egen hoj skulle jag inte komma på tanken att ta bort bakbromsen.
Du har säkert åkt fler/mer ggr än mej, men är detta en tävling? :va
Jag trodde det var ett diskussionsforum där man lade fram sin åsikt.
SÅÅÅ jäkla tröttsamt att bli påhoppad och bara för att man har en annan åsikt och bli trakkad och kallad pussy :näsblod :3freak :(
Så onödigt och himla tråkigt...
Nu tänker jag inte skriva mer i denna tråd, så ni får hitta ett annat offer..:cdevil
:glömdet

Jag har ALDRIG sagt att jag vet allt, så sluta tjata om detta.. !
Jag la fram min åsikt om att bakbromsen är bra att behålla då jag har haft användning av den. Nej, jag har ingen hoj just nu, så du kan vara hur skadeglad som helst och trampa på den som ligger. :skrattaåt
Men de ggr jag har lånat/hyrt hoj och åkt har jag i alla fall använt mej av bakbromsen och när jag köper en egen hoj skulle jag inte komma på tanken att ta bort bakbromsen.
SÅÅÅ jäkla tröttsamt att bli påhoppad och bara för att man har en annan åsikt och bli trakkad och kallad pussy :näsblod :3freak :(
Så onödigt och himla tråkigt...
Nu tänker jag inte skriva mer i denna tråd, så ni får hitta ett annat offer..:cdevil
:glömdet

men mjället då...?

Om nån frågar hur han ska ta bort oljepluggen å jag säger att han ska vara lite cool å ta en yxa å hugga bort den så är det min åsikt, även om det är förbannat fel att göra så... :rolleyes:

Nej, du har säket åkt hoj mycket mer än mig, men jag är fullkomligt övertygad om att jag har kört hoj mycket mer än dig! ;) Jag är lite av den åsikten att jag ska bestämma, inte hojen, när vi är ute å åker tillsammans... :rolleyes:

men mjället då...?

Nu glömmer du flera saker samtidigt:

För att kunna skämta utan att vara rolig och att utan någon förstår måste du uppfylla några grundkrav:

1. Vara reggad sedan tidigt -03
2. Vara en kändis här på sporthoj
3. Ha den den finkalibrerade känslan som gör vad som helst kul.

Då du failerar på samtliga punkter ovan ( och troligen fler, icke listade här ) så går det/du bort. Jag bannar dig för evigt inom fem minuter, OBS jag känner Mattias.

...

Det är inte för att du har avvikande åsikt, det är för att du (avsiktligt eller inte) har en besservisserattidtyd. Se dialogen med Trineo tidigare i tråden.
För övrigt så håller jag faktiskt med dig i trådens grundfråga: Det är dumt att plocka bort bakbromsen. Och det får jag intrycket att de flesta håller med om, det är hur man anväder den som diskusionen gått lite het om.

Nu glömmer du flera saker samtidigt:

För att kunna skämta utan att vara rolig och att utan någon förstår måste du uppfylla några grundkrav:

1. Vara reggad sedan tidigt -03
2. Vara en kändis här på sporthoj
3. Ha den den finkalibrerade känslan som gör vad som helst kul.

Då du failerar på samtliga punkter ovan ( och troligen fler, icke listade här ) så går det/du bort. Jag bannar dig för evigt inom fem minuter, OBS jag känner Mattias.

mjaa, å andra sidan verkar du ha avancerad mjällproblem dock...

Nej, du har säket åkt hoj mycket mer än mig, men jag är fullkomligt övertygad om att jag har kört hoj mycket mer än dig! ;) Jag är lite av den åsikten att jag ska bestämma, inte hojen, när vi är ute å åker tillsammans... :rolleyes:

..men orka vara ordvitsig.. :arsele :D
Jag tycker inte om att åka bakpå, kör själv tack! :)

Nu blev jag lite mindre surare.

Seså, inte slösa dyrbar tid. Har du något du vill delge oss såhär under din allra sista minut här på sporthoj.com?

mjaa, ditt aggressiva förhållningssätt gentemot gemenskapen här på sh är både oroväckande men framförallt tragisk. du måste, likt en liknelse vid att se bortom horisonten, kunna se inuti dig och på så sätt konfronteras med demonerna dina. hjälp finns så ha förtröstan.

blablablablablablabla.

Stäng denna tråd, tror att allt har blivit sagt samt mer därtill...

//MH

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...