Bromsa med bakbromsen?

Det är inte för att du har avvikande åsikt, det är för att du (avsiktligt eller inte) har en besservisserattidtyd. För övrigt så håller jag faktiskt med dig i trådens grundfråga: Det är dumt att plocka bort bakbromsen. Och det får jag intrycket att de flesta håller med om, det är hur man anväder den som diskusionen gått lite het om.

Nix, då känner du mej inte...
När jag skrev mina tidigare inlägg så var det lite med glimten i ögat, inte nåt annat. Så om du tolkade dessa inlägg som besserwisser-aktiga, så kanske vi inte delar samma humor. :)
Jag lever och lär och tar gärna en diskussion, la fram min åsikt, inget mer.
Jag är öppen för att lära mej nya saker och läser/tar del av alla tips på SH, speciellt om de handlar om mjäll och hjälmanvändning:D
:tummenupp

Bettskena: Kan du inte bara lägga ned, du tillför verkligen ingenting någonstans vad jag kan se. Bara ett jäkla forumsutfyllnande.

Utan bettskena hade jag aldrig haft den insikt i mjäll jag har idag, det måste sägas.

Jag för min del lägger foten en aning på bromsen bak. Fick lära mig det på körskolan och har inte märkt nått negativt med o göra det heller....

Jag skjutsar oftast min tjej och tycker att det påverkar bromssträckan rätt mycke när man vill/behöver stanna snabbt om man trycker till en del med bakbromsen med. Kör jag själva är det mest jag använder den för att hålla den vid liv.

Nu glömmer du flera saker samtidigt:

För att kunna skämta utan att vara rolig och att utan någon förstår måste du uppfylla några grundkrav:

1. Vara reggad sedan tidigt -03
2. Vara en kändis här på sporthoj
3. Ha den den finkalibrerade känslan som gör vad som helst kul.

Då du failerar på samtliga punkter ovan ( och troligen fler, icke listade här ) så går det/du bort. Jag bannar dig för evigt inom fem minuter, OBS jag känner Mattias.

Ovan angivna kravspec matchar i princip mig. Bara den lilla detaljen att jag inte varit reggad på SH sedan 2003 som jag gör att jag inte är 100 :D .
Sen vad mitt inlägg har med bakbroms att göra kan man fråga sig.

Jag är bäst, lite dum ibland men ändå på något sätt bäst! Ingen protest! Häst!

Seså, inte slösa dyrbar tid. Har du något du vill delge oss såhär under din allra sista minut här på sporthoj.com?

Vafan, nu får du snacka allvar med Mattias. Bettskena är ju fortfarande kvar. :mad:
Jag ifrågasätter din auktoritet här på SH:D

Ps Jag är lika bäst som jag var för 1 minut sedan. Bäst, bäst, ingen protest....reflexväst! Ds

Utan bettskena hade jag aldrig haft den insikt i mjäll jag har idag, det måste sägas.

Det må vara hänt men jag är lika mjällig som förut så hans mjälltråd var onödig. Har den inte gagnat mig så är den onödig av den enkla anledningen att jag är bäst! Ingen protest. Strumpläst!

Vadå, ska du föda?

Last edited:
Vem är du? :confused:

Allanrop: Seriousellement så börjar det bli lite mycket dravel utanför OT-delen. Shape up!

jag skulle snarare ställa frågan: vem är DET?

'DET' är möjligtvis mänskligt. tvista de lärde, som ordspråket (dvs jag) lyder.

vad gäller bakbroms - använd det. men inte för mycket. eller för ofta. du har handbroms.

Har ju spårat ur rätt ordentligt här, men...

Jag använder mer eller mindre alltid bakbromsen vid inbromsningar.

Panikbromsar jag, då har jag nog inte tid att först börja med den där bak för att jämna ut viktfördelningen, eller vad tusan man nu gör. Istället trycker jag lite lättare på bakbromsen än i vanliga fall i och med det kommer mer vikt fram och bakhjulet därmed låser sig lättare.

Och har jag passagerare, eller packning, så går det ju att trampa ned den där bakbromsen ganska hårt, så det gör jag också då det behövs.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT