Hepp..
Såhär när vintern kommer börjar tankarna fara och de mentala förberedelserna för att bearbeta allt man suger på under vintern så att "det bara funkar" sen när våren kommer tar allt större plats.
Efter en diskussion om att bromsa in i böj fick jag undring:
Hur testar/övar/tränar man bäst på att hitta den där magiska gränsen i bromsningen den sista biten in mot apex?
Mitt framdäck var rätt slut sista körningen, och jag liksom kasade in i långsamma kurvor där jag vågade pressa mer. Men hur gör jag för att hitta den gränsen tidigare, och även i snabbare svängar. Och detta utan att behöva förbeställa tid på akuten?
Finns det nån bra metod, några vettiga erfarenheter osv. Eller är det bara att köra och försöka att inte slå sig när man kraschar?
Såhär när vintern kommer börjar tankarna fara och de mentala förberedelserna för att bearbeta allt man suger på under vintern så att "det bara funkar" sen när våren kommer tar allt större plats.
Efter en diskussion om att bromsa in i böj fick jag undring:
Hur testar/övar/tränar man bäst på att hitta den där magiska gränsen i bromsningen den sista biten in mot apex?
Mitt framdäck var rätt slut sista körningen, och jag liksom kasade in i långsamma kurvor där jag vågade pressa mer. Men hur gör jag för att hitta den gränsen tidigare, och även i snabbare svängar. Och detta utan att behöva förbeställa tid på akuten?
Finns det nån bra metod, några vettiga erfarenheter osv. Eller är det bara att köra och försöka att inte slå sig när man kraschar?