Bredaste bakdäcket på Yamaha XT660x?

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
Någon som vet vilken är den största storleken på bakdäck man kan ha på en yamaha xt660X mitt är nu helt slut....sen ska jag besikta den om 2 veckor så jag måste veta nu :va
 
160 är original och det bredaste vettigare på original fälgen. om det går bredare, 180 går säkert in i svingen men bra är det då inte.
 
Som sagt, originaldimension är det bredaste du ska ha.

Varför skulle du vilja köra runt med fel bredd på däcket, som bara resulterar i skumma egenskaper hos hojen? :va
 
Som sagt, originaldimension är det bredaste du ska ha.

Varför skulle du vilja köra runt med fel bredd på däcket, som bara resulterar i skumma egenskaper hos hojen? :va



håller helt med.. ktm kör oxå med 160/60-17" däck och varför ha bredare? det är ingen sporthoj :rolleyes:

motard klarar sig utmärkt me 160! :yoparty
 
Brett är ju fett :yoparty .... fast vettefan på en motard , dom ska lixom vara körvänliga och kan aldrig bli ball :)
 
ktm har väl tom bredare fälg, eller? på en xtx sitter det bara en 4,25 fälg. jag kör själv på 150däck på min x och tycker det kändes bättre. dessutom är det lite lättare också :)
 
Aprilia Sxv 550 180 däck orginal, :yoparty190 inga problem. Ser fet ut.
 
xt660 är väl inte hojen man köper om det är prestanda man är ute efter? Snäppet bredare funkar för det mesta. Är ingen jätteskillnad att gå upp 10 i bredd. På hojar där minsta förändring märks tydligt skulle jag inte vilja ha något annat än originaldimension dock.
 
Jag håller med Fuchs på alla punkter dock väljer jag Dunlop Roadsmart på sommaren och Metzeler Karoo MS hockeypuckar på vintern!
 

Bifogat

  • spike (2).jpg
    spike (2).jpg
    231.9 KB · Visningar: 151
xt660 är väl inte hojen man köper om det är prestanda man är ute efter? Snäppet bredare funkar för det mesta. Är ingen jätteskillnad att gå upp 10 i bredd. På hojar där minsta förändring märks tydligt skulle jag inte vilja ha något annat än originaldimension dock.
Kruxet är ju bara att 10mm är större procentuell förändring på ett 160-däck än på ett 180-däck. Olika däck trivs ju olika bra på fel fälgbredd dessutom.
 
Kruxet är ju bara att 10mm är större procentuell förändring på ett 160-däck än på ett 180-däck. Olika däck trivs ju olika bra på fel fälgbredd dessutom.
Har 100 original bredd på 125:an, var inga som helst problem att köra med 110. Och den procentuella skillnaden är grymt mycket större i mitt fall! Enda jag märkte var en pytteliten höjning av utväxlingen.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top