Hej !
oh yes, finns många läckra byggen på bmw.
men de bra objekten är så dyra. iaf vad jag kan se.
kanske ngn har ngn vettig ide på prisvärd bumse modell som
går att komma över till bra pengar. jag är dålig på bmw.
mvh
BMWs boxermodeller har väldigt gott rykte, vilket gör dem ganska högt prissatta.
Det kan avskräcka att de ofta har många mil på mätaren, men man bör tänka mer i biltermer än jämföra med andra motorcyklar.
En BMW körs ofta långa sträckor utan överdrivna påfrestningar, samt sköts väl av sina ägare.
Mest prisvärd är R80 modellerna, men det är en 1000kubikare man vill ha.
Som vanligt skall man undvika de första exemplaren av nya modeller.
Efter några årsmodeller är barnsjukdommarna botade.
Det som gör det lite vanskligt att bygga om en bumse är att de är välbalanserade trots att delarna var för sig inte imponerar.
Till exempel så bör man undvika styv fjädring (trots att det känns som om det behövs) ety ramen inte tål det utan att flexa.
Samma med motorerna - De har ett fantastiskt mellanvarvsuppförande och håller länge.
60 kusar från en literklubba uppmanar till trimning.
Möjligen kan man byta tändsystem och förgasare och tjäna någon enstaka ponny, men seriös trimning kostar mer än det smakar.
Och originaleffekten räcker längre än man tror.
Dessvärre så är jag barnsligt förtjust i gammelbumsar (nya också) så jag skulle helre se en originalrenoverad R100 (även RSmodellen tilltalar mig med sin Blixt Gordon-kåpa).
http://www.blocket.se/dalarna/Bmw_r100rs_r100_rs_19845512.htm?ca=17&w=3
Gamla polisbumsar är ofta slutkörda.
Men denna tyckte jag var skitball:
Det finns ju annars en uppsjö rysshojjar i öststaterna som inte är bra på något utom att se gamla ut.
Delarna är billiga och lättåtkomliga.
"Bobbern" på denna sida gillar jag.
Sidventilare på sisådär 20 hästar.
http://www.henriksson.ee/?p=28