Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, skruva kan dom säkert, det luriga blir att få fram reservdelar till märken dom inte är aktoriserade förWar-psycho skrev:2129195Han ska reparera hojen, inte köpa ny hoj... tror nog dom flesta verkstäder kan fixa dom flesta stora märkena.
OfanMattias skrev:2129241Jag har fixat trasig tvåa på två rettor. Det är hyfsat enkelt, om man bara får av svänghjulet.
IronMike skrev:2129246Ofan..vad är det man gör? byter man "ett kugg" eller kan men repa till gamla grejjorna? Hört att det är hyffsat vanligt... Är det mkt jobb, dyra grejjer ?
ceasar skrev:2129249Det är fjädern! Sök forumet så hittar du säkert nåt.
bara en fjäder ?
Tror jag heller inte är några större problem.Hoztic skrev:2129243Ja, skruva kan dom säkert, det luriga blir att få fram reservdelar till märken dom inte är aktoriserade för![]()
ceasar skrev:2129249Det är fjädern! Sök forumet så hittar du säkert nåt.
Fyfan.. Låter inte lika trevligt som en fjäder.Mattias skrev:2129269Tveksamt, fjäderhoppet gör att alla växlar krånglar. Om tvåan hoppar ur så är det mer och dyrare saker som pajat. Tvåans och sexans drev på utgående axel och kanske skiftgaffeln.
dessutom i norrland... 
Jag är sämst på att meka.. de blir bara värre om jag ska ta av ett lock, de slutar med att jag river ner fel grej å så blir det dyrare på verkstan ändå. Jag e sämst på meck, kan fylla på olja å kolla lufttryck. Knappt det, välte hojjen över mig själv idag när jag skulle fylla på luft i framdäcket. Frambroms-reglaget gick av mot mitt ben när hojjen gick i backen å jag hamna underMattias skrev:2129281Det kanske är en kombination av fjäderbrott och drevpaj då. Fjädern är lätt att kolla, den sitter innanför locket där växelarmen tittar ut. Man ser direkt om den är av. Börja med att byta den (kostar mindre än 50 spänn) om den nu är av och se om det hela lagar sig.

Hur fan lyckades du med detIronMike skrev:2129284välte hojjen över mig själv idag när jag skulle fylla på luft i framdäcket. Frambroms-reglaget gick av mot mitt ben när hojjen gick i backen å jag hamna under![]()

FUBAR skrev:2129335Hur fan lyckades du med det![]()

IronMike skrev:2128678Tänkte lämna in bågen och få lite saker fixade som har med div att göra. Är det bara bita i sura äpplet och ringa yamahacenter, eller finns det några billigare alternativ?
Mvh
IronMike skrev:2129284Jag är sämst på att meka.. de blir bara värre om jag ska ta av ett lock, de slutar med att jag river ner fel grej å så blir det dyrare på verkstan ändå. Jag e sämst på meck, kan fylla på olja å kolla lufttryck. Knappt det, välte hojjen över mig själv idag när jag skulle fylla på luft i framdäcket. Frambroms-reglaget gick av mot mitt ben när hojjen gick i backen å jag hamna under![]()

Dom va ju "schyssta"...såhär sa han som svara: "glöm det, sånt där åtar vi oss inte, det är vinterjobb"KalleNorton skrev:

Du får väl tjöta ihop något med Mattias, han har ju i princip erbjudit hjälp..IronMike skrev:2130292Dom va ju "schyssta"...såhär sa han som svara: "glöm det, sånt där åtar vi oss inte, det är vinterjobb"
![]()
Har du det mattias ?Mattias skrev:2129281Det kanske är en kombination av fjäderbrott och drevpaj då. Fjädern är lätt att kolla, den sitter innanför locket där växelarmen tittar ut. Man ser direkt om den är av. Börja med att byta den (kostar mindre än 50 spänn) om den nu är av och se om det hela lagar sig.

|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |