Bra mc-verkstäder i sthlm ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Hoztic skrev:
2131031 Som sagt, hitta nån som gör det svart! :tummenupp
Kollat i Uppsala? :va
Jag känner ingen som mekar hoj.. å vad skaj ag kolla i uppsala, en firma ? :confused: :gråta

ena verkstan idag som fick höra att jag ev behövde byta skiftgaffel sa "häv köpet, kontakta en konsumentsombudsman"

*suck*

E ju onsdag imorrn.... Kan man dra ut å puttra lite försiktigt ? eller bör man tare lugnt å inte skada grejjorna mer ??

:4skrika :va :confused:

Kanske löser sig utan firma, förhoppningsvis. Men tack för alla förslag...

Vad som är anmärkningsvärt är ju alla firmor som inte ens åtar sig jobbet, som enl deras hemsidor - utför alla typer av jobb, men bara vill tjäna så mkt som möjligt på servicar, som tar kort tid, men mkt betalt för.

:huvet

IronMike skrev:
2132851 Kanske löser sig utan firma, förhoppningsvis. Men tack för alla förslag...

Vad som är anmärkningsvärt är ju alla firmor som inte ens åtar sig jobbet, som enl deras hemsidor - utför alla typer av jobb, men bara vill tjäna så mkt som möjligt på servicar, som tar kort tid, men mkt betalt för.

:huvet

Pinsamma firmor, hoppas det löser sig ändå!

War-psycho skrev:
2129265 Tror jag heller inte är några större problem.

Om t.o.m. privatpersoner klarar av att beställa delar, så ska nog en verkstad också klara av det, auktoriserade eller inte.

Vilka privatpersoner får handla från Yamaha Sverige???

Nicke_K skrev:
2133387 Vilka privatpersoner får handla från Yamaha Sverige???
Om jag behöver en del till min hoj, så är det bara att beställa via en firma som tillhandahåller sånt. (Har aldrig haft problem oavsett vilket märke jag behövt delar till.)

Och om jag som privatperson klarar av detta, så ska det väl inte vara omöjligt för en firma/verkstad att göra samma sak ?

Det är väl inte så svårt att lista ut vad jag menade ?

War-psycho skrev:
2133492 Om jag behöver en del till min hoj, så är det bara att beställa via en firma som tillhandahåller sånt. (Har aldrig haft problem oavsett vilket märke jag behövt delar till.)

Och om jag som privatperson klarar av detta, så ska det väl inte vara omöjligt för en firma/verkstad att göra samma sak ?

Det är väl inte så svårt att lista ut vad jag menade ?

Så du menar att Ava ska gå till MC Varuhuset och köpa eventuella reservdelar och sen repa hojen hos sig? :dummer

Polka skrev:
2128803 Motorhuset i Nyköping gjorde stora servicen och bytte kamkedjesträckarna samt gaffelfjädrarna på min hoj för en vecka sen. Tyckte dom verkade vettiga där och dessutom var dom 2500 kr billigare än lägsta pris jag fått i Stockholm. :tummenupp Nyköping ligger ju några mil bort men du kanske kan spara några slantar på att åka dit.

Ja jörgen och grabbarna på Motorhuset är kanon att ha att göra med..

Nicke_K skrev:
2133556 Så du menar att Ava ska gå till MC Varuhuset och köpa eventuella reservdelar och sen repa hojen hos sig? :dummer
Jag har t.o.m. beställt japsdelar via en Harleyfirma, och vice versa, varför skulle det vara så omöjligt då ?

Det handlar om vilken service verkstan vill erbjuda.

Och nej, jag lämnar inte in min bil på orginalverkstan heller, tänka sig, det går att få den fixad ändå. :)

Så, visst går det.

Men att endast laga Volvon hos Volvo, eller Suzukin hos Suzuki... DET är :dummer
Man är inte tvingad till det.

Om den auktoriserade firman inte kan erbjuda vettiga priser, så kan man låta nån annan göra jobbet.
(Så länge man inte bryr sig om garantin.)
Och delar har inte de auktoriserade firmorna monopol på.

Edit: Många MC-verkstäder skriver att dom är auktoriserade för vissa märken, men kan fixa även andra märken.
Tror du dom tillverkar delarna själva ?

Last edited:
War-psycho skrev:
2133590 Jag har t.o.m. beställt japsdelar via en Harleyfirma, och vice versa, varför skulle det vara så omöjligt då ?

Det handlar om vilken service verkstan vill erbjuda.

Och nej, jag lämnar inte in min bil på orginalverkstan heller, tänka sig, det går att få den fixad ändå. :)

Så, visst går det.

Men att endast laga Volvon hos Volvo, eller Suzukin hos Suzuki... DET är :dummer
Man är inte tvingad till det.

Om den auktoriserade firman inte kan erbjuda vettiga priser, så kan man låta nån annan göra jobbet.
(Så länge man inte bryr sig om garantin.)
Och delar har inte de auktoriserade firmorna monopol på.

Edit: Många MC-verkstäder skriver att dom är auktoriserade för vissa märken, men kan fixa även andra märken.
Tror du dom tillverkar delarna själva ?

Jag får nog ge mig du har ju järn koll :rolleyes:

Nicke_K skrev:
2133771 Jag får nog ge mig du har ju järn koll :rolleyes:
Nä, lämna in till endast auktoriserade firmor du, för inga andra kan ju fixa hojar. :rolleyes:
(Och ju dyrare det är, desto bättre är det, eller hur ?)

Du gör som DU vill, jag berättar bara om att det finns andra alternativ.
Sen får alla själva bestämma vilket som passar bäst just för dom.

Men att påstå att det endast är auktoriserade firmor som kan fixa motorcyklarna, p.g.a. det endast är dom som klarar av att beställa delar, det är rent nonsens.

Last edited:
War-psycho skrev:
2133905 Nä, lämna in till endast auktoriserade firmor du, för inga andra kan ju fixa hojar. :rolleyes:
(Och ju dyrare det är, desto bättre är det, eller hur ?)

Du gör som DU vill, jag berättar bara om att det finns andra alternativ.
Sen får alla själva bestämma vilket som passar bäst just för dom.

Men att påstå att det endast är auktoriserade firmor som kan fixa motorcyklarna, p.g.a. det endast är dom som klarar av att beställa delar, det är rent nonsens.

Du sa att han skulle ringa Ava och Ava är väl för fan en auktoriserad verkstad men INTE för Yamaha så varför i hela friden ska han lämna in den där??? Sluta posta mer nu innan du nyktrar till du gör bara bort dig.

Nicke_K skrev:
2134013 Du sa att han skulle ringa Ava och Ava är väl för fan en auktoriserad verkstad men INTE för Yamaha så varför i hela friden ska han lämna in den där??? Sluta posta mer nu innan du nyktrar till du gör bara bort dig.
Och VAR har jag sagt att han ska ringa AVA då ???

Ta och nyktra till själv, fyllgubbe !! :fatta!

Bara för att du har fel, så behöver du inte börja ljuga för det. :dummer

(Och du ska snacka om att göra bort sig, snacka om att kasta sten i glashus. :klappar)

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back