Bikerbitch
Stolt mamma
IronMike, ring McBolaget o kolla pris : 08-4456080
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dom svarar ju aldrig.. ska testa igen. Dom är dom enda jag inte kollat med. Tack iaf =)Bikerbitch skrev:2130381IronMike, ring McBolaget o kolla pris : 08-4456080
Dom åtar sig inte ens jobbetBikerbitch skrev:2130381IronMike, ring McBolaget o kolla pris : 08-4456080

Som sagt, hitta nån som gör det svart!IronMike skrev:2131012finns det några fler alternativ ?![]()

Jag känner ingen som mekar hoj.. å vad skaj ag kolla i uppsala, en firma ?Hoztic skrev:2131031Som sagt, hitta nån som gör det svart!
Kollat i Uppsala?![]()

IronMike skrev:2132851Kanske löser sig utan firma, förhoppningsvis. Men tack för alla förslag...
Vad som är anmärkningsvärt är ju alla firmor som inte ens åtar sig jobbet, som enl deras hemsidor - utför alla typer av jobb, men bara vill tjäna så mkt som möjligt på servicar, som tar kort tid, men mkt betalt för.
![]()
War-psycho skrev:2129265Tror jag heller inte är några större problem.
Om t.o.m. privatpersoner klarar av att beställa delar, så ska nog en verkstad också klara av det, auktoriserade eller inte.
Om jag behöver en del till min hoj, så är det bara att beställa via en firma som tillhandahåller sånt. (Har aldrig haft problem oavsett vilket märke jag behövt delar till.)Nicke_K skrev:2133387Vilka privatpersoner får handla från Yamaha Sverige???
War-psycho skrev:2133492Om jag behöver en del till min hoj, så är det bara att beställa via en firma som tillhandahåller sånt. (Har aldrig haft problem oavsett vilket märke jag behövt delar till.)
Och om jag som privatperson klarar av detta, så ska det väl inte vara omöjligt för en firma/verkstad att göra samma sak ?
Det är väl inte så svårt att lista ut vad jag menade ?

Polka skrev:2128803Motorhuset i Nyköping gjorde stora servicen och bytte kamkedjesträckarna samt gaffelfjädrarna på min hoj för en vecka sen. Tyckte dom verkade vettiga där och dessutom var dom 2500 kr billigare än lägsta pris jag fått i Stockholm.Nyköping ligger ju några mil bort men du kanske kan spara några slantar på att åka dit.
Jag har t.o.m. beställt japsdelar via en Harleyfirma, och vice versa, varför skulle det vara så omöjligt då ?Nicke_K skrev:2133556Så du menar att Ava ska gå till MC Varuhuset och köpa eventuella reservdelar och sen repa hojen hos sig?![]()
War-psycho skrev:2133590Jag har t.o.m. beställt japsdelar via en Harleyfirma, och vice versa, varför skulle det vara så omöjligt då ?
Det handlar om vilken service verkstan vill erbjuda.
Och nej, jag lämnar inte in min bil på orginalverkstan heller, tänka sig, det går att få den fixad ändå.![]()
Så, visst går det.
Men att endast laga Volvon hos Volvo, eller Suzukin hos Suzuki... DET är![]()
Man är inte tvingad till det.
Om den auktoriserade firman inte kan erbjuda vettiga priser, så kan man låta nån annan göra jobbet.
(Så länge man inte bryr sig om garantin.)
Och delar har inte de auktoriserade firmorna monopol på.
Edit: Många MC-verkstäder skriver att dom är auktoriserade för vissa märken, men kan fixa även andra märken.
Tror du dom tillverkar delarna själva ?
Nä, lämna in till endast auktoriserade firmor du, för inga andra kan ju fixa hojar.Nicke_K skrev:2133771Jag får nog ge mig du har ju järn koll![]()
War-psycho skrev:2133905Nä, lämna in till endast auktoriserade firmor du, för inga andra kan ju fixa hojar.
(Och ju dyrare det är, desto bättre är det, eller hur ?)
Du gör som DU vill, jag berättar bara om att det finns andra alternativ.
Sen får alla själva bestämma vilket som passar bäst just för dom.
Men att påstå att det endast är auktoriserade firmor som kan fixa motorcyklarna, p.g.a. det endast är dom som klarar av att beställa delar, det är rent nonsens.
Och VAR har jag sagt att han ska ringa AVA då ???Nicke_K skrev:2134013Du sa att han skulle ringa Ava och Ava är väl för fan en auktoriserad verkstad men INTE för Yamaha så varför i hela friden ska han lämna in den där??? Sluta posta mer nu innan du nyktrar till du gör bara bort dig.

)|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |