Bra mc-verkstäder i sthlm ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Tänkte lämna in bågen och få lite saker fixade som har med div att göra. Är det bara bita i sura äpplet och ringa yamahacenter, eller finns det några billigare alternativ?

Mvh

IronMike skrev:
2128678eller finns det några billigare alternativ?
Japp. Köp en mek-handbok och sätt igång.

Om man inte måste lämna in pga garanti ser jag ingen anledning att
betala ett överpris till någon ackord-snubbe som skiter i min hoj.

/A

Rundningsmärke skrev:
2128704 Japp. Köp en mek-handbok och sätt igång.

Om man inte måste lämna in pga garanti ser jag ingen anledning att
betala ett överpris till någon ackord-snubbe som skiter i min hoj.

/A
Jag e kass på att meka...sist jag meka själv sluta det med låst framhjul ena gången, andra gången en kedja som gick av.

IronMike skrev:
2128757 Jag e kass på att meka...sist jag meka själv sluta det med låst framhjul ena gången, andra gången en kedja som gick av.
Äh, sånt lär man sig! MC-Varuhuset kränger ju också Yamaha!
Annars får du väl hitta nån här som gör det för en rimlig peng! ;)

Hade in min Retta på Mc varuhuset för en liten vårservice, funkade kanon!

Bra service snabbt, bra koll på hojen samt att meken ringde under tiden å frågade lite osv..

Ligger närma mitt jobb så det var smidigt med :tummenupp

IronMike skrev:
2128678 Tänkte lämna in bågen och få lite saker fixade som har med div att göra. Är det bara bita i sura äpplet och ringa yamahacenter, eller finns det några billigare alternativ?

Mvh

Motorhuset i Nyköping gjorde stora servicen och bytte kamkedjesträckarna samt gaffelfjädrarna på min hoj för en vecka sen. Tyckte dom verkade vettiga där och dessutom var dom 2500 kr billigare än lägsta pris jag fått i Stockholm. :tummenupp Nyköping ligger ju några mil bort men du kanske kan spara några slantar på att åka dit.

har också servat på MC-bolaget i järfälla. Kanonservice, trevligt bemötande och bra priser. :tummenupp

fazerfun skrev:
2129121 har också servat på MC-bolaget i järfälla. Kanonservice, trevligt bemötande och bra priser. :tummenupp
Jag ska inte serva.. utan åtgärda lite transmissions-problem :gnissla men dom kanske pysslar me sånt också =)

IronMike skrev:
2129133 Jag ska inte serva.. utan åtgärda lite transmissions-problem :gnissla men dom kanske pysslar me sånt också =)

appselut. Tror det är ett gäng avhoppare från Stockholm MC-varuhus...hursomhelst så kan de sina grejor. Och man får den bestämda känslan att de vill ha nöjda kunder...jävla mysko men så är det :hihi

ceasar skrev:
2129165 För att de inte säljer Yamaha...?
Han ska reparera hojen, inte köpa ny hoj... tror nog dom flesta verkstäder kan fixa dom flesta stora märkena.

Tror snarare att rekommendationerna uteblir av andra skäl. :)

snabbåka skrev:
2129187 Ja eller för att personalen är tokslut i huvudet där.
Hehehe... typ såna skäl ja. :hihi

Last edited:
Det finns ingen hobbymek som e duktig typ "loffe på hörnet i hägersten", som kör utan kvitto å gör bra jobb ?

Precisera vad du vill ha gjort så kanske nån vågar erbjuda sig. Jag, till exempel. I'll go easy när jag provkör, jag lovar.

Mattias skrev:
2129212 Precisera vad du vill ha gjort så kanske nån vågar erbjuda sig. Jag, till exempel. I'll go easy när jag provkör, jag lovar.

Han vill bara få kedjan sträkt, men vågar inte erkänna att han inte klarar av det själv... :hihi

Mattias skrev:
2129212 Precisera vad du vill ha gjort så kanske nån vågar erbjuda sig. Jag, till exempel. I'll go easy när jag provkör, jag lovar.
Transmissonen hoppar på 2an vid 5000 varv ...är väl "bara" byta 2ans kugg eller vad man nu kallar det. Hm hmm. Det märks knappt på bulten, då brassar man mestadels ur 3an å 4an, men i stan vill man gärna powerwhela å va lite tuff ;)

:hihi

ceasar skrev:
2129222 Han vill bara få kedjan sträkt, men vågar inte erkänna att han inte klarar av det själv... :hihi
Jag kan meka kedjor... Men kan å vill är skillnad, sist jag bytte drev å fixa me sånt, så gick kedjan av ju :4skrika :gnissla

KalleNorton skrev:
2129215 MC-proffsen i Hägersten! :tummenupp

Edit: http://www.mcproffsen.se/
Ahh så de fanns en firma i hägersten trots allt :rofl ..får höra runt lite. Tack för tipset.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back