Bra hundforum

DiscoDuck IV

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Tjena!

Undrar om någon kan tipsa om ett bra hundforum på nätet, där man bla. kan få tips och hjälp.

Det finns ett ställe som är suvä, kan inte adressen men sök på Google: Västerviks brukshundsklubb, leta rätt på forumet - klockrent!

Är så nyfiken på hur din hund ser ut... :va :confused:
DiscoDuck IV skrev:
:tummenupp

En blandras mellan schäfer och jack russel terrier.
Liknar en schäfer med korta ben :) .

Ska se om jag kan lyckas lägga in en bild.

Last edited:
A-star skrev:
Är så nyfiken på hur din hund ser ut... :va :confused:

Så här :

attachment.php

Bifogat

• ollie.jpg
    ollie.jpg
    29.1 KB · Visningar: 140
sökte på skk efter Shäfern ja hade i lumpen,och fann att han är avliden :(
F*n vad ja saknade han när ja muckade,hade tom planer på o åka upp o stjäla han..
rip lobbe :angel

Bifogat

• 6381.jpg
    6381.jpg
    9.2 KB · Visningar: 51
sgtpepper skrev:
Kan du inte lägga upp en bild på nytillskottet här istället, man måste registrera sig för att läsa tråden du länkat till.

Ok, då är det enklast att bara lännka till Ettores (uppfödarens) sajt direkt ;)
www.ettoreskennel.com

Läs om rasen och kolla under "kullar" och sen "r-kullen"... det är en av de små räservalparna vi har tingat. :banana

Va häftig den ser ut.....*L*.Va konstiga hundar kan se ut när man mixar olika raser.....fast oftas blir valparna rätt fräna.Själv så har jag en senildement Labrador på 12 år. :hej
DiscoDuck IV skrev:

J-Bone skrev:
Ja du... det är ju väldigt många aspekter att ta upp, nåt speciellt du tänkte på?

jag vet inte ska jag vara ärlig har jag ingen erfarenhet av rasen bara träffat en hund en gång, vacker hund men beror ju på vad man ska ha den till. Det är det jag undrar alltså vad du ska ha den till. Som familjehund anser jag tex labrador mer lämplig.

Last edited:
Twosaint skrev:
jag vet inte ska jag vara ärlig har jag ingen erfarenhet av rasen bara träffat en hund en gång, vacker hund men beror ju på vad man ska ha den till. Det är det jag undrar alltså vad du ska ha den till. Som familjehund anser jag tex labrador mer lämplig.

Vi har alltid haft en förkärlek för mastiffer och andra molosser hundar, Corson är den mastiff som är mest atletisk och uthållig och därför passar utmärkt till bruks om man VILL, däremot MÅSTE den inte ha "ett jobb" som rena bruksraser (rottis, schäfer...) utan passar även utmärkt "endast" som familjehund. De är mycket intelligenta och lättlärda med mycket "will to please" och tycker om att jobba med hjärna och nos. Passar utmärkt att träna lydnad och spår med. De passar även utmärkt för skydd och räddning men det är ingenting som jag personligen kan (vill dock lära mig mer om det).
De tycker generellt mycket om vatten vilket passar mig som gillar fiske och annat .... De älskar barn och är oömma för barns ibland bryska behandling.

De är oerhört signalstarka, samt relativt förarveka och "läser" dig därför hela tiden... det är du som tar besluten om vem som är välkommen osv...
De är naturliga och helt orädda beskyddare av hem och familj, men det tar de endast fram när det verkligen behövs, det är ingen aggresiv hund som tar initiativ till bråk utan mer en "passiv" beskyddare, egenskaper som jag tycker att en hund ska ha. Den har inget större intresse av andra personer än sin egen familj och personerna närmast familjen men accepterar andra personer utan problem om du visar att personen är välkommen.

De är estetiskt mycket tilltalande i mina ögon och pälsen är korthårig och lättskött men de har en underull som gör att de är mycket tåliga för väder och vind.

Kort sagt en trevlig och oerhört allround hund med mycket pondus, vilket jag gillar. En del uppfattar dem som "kamphundar" pga av kroppsmassan och att man av tradition kuperar öron och svans i andra länder, men detta är helt fel, det är ingen sk kamphundsras om det nu var någon som trodde det.

Läs mer på:

http://www.canecorso.org/

http://www.racc.nu/

Nyheter
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...