Bra hundforum

låDan skrev:
sökte på skk efter Shäfern ja hade i lumpen,och fann att han är avliden :(
F*n vad ja saknade han när ja muckade,hade tom planer på o åka upp o stjäla han..
rip lobbe :angel

Just därför jag inte vill göra lumpen som hundförare ifall man får göra lumpen, måste vara rena helvetet att lämna den sen.

japp det var skit som fan o lämna den efter 327dagar,men jag hade gjort om det 100 gånger av 100.
O göra lumpen som hundförare var förbannat kul,man fick även ha med hundarna hem.
Om du skulle få chansen o bli hundförare,tveka inte en sekund!
Mkt slit men du kommer ha härliga minnen resten av livet.
När jag får tid så kommer det garanterat inhandlas en Shäfer.
Dessutom va man stencool :hihi

Bifogat

• b247.jpg
    b247.jpg
    12 KB · Visningar: 51
J-Bone skrev:
Ok, då är det enklast att bara lännka till Ettores (uppfödarens) sajt direkt ;)
www.ettoreskennel.com

Läs om rasen och kolla under "kullar" och sen "r-kullen"... det är en av de små räservalparna vi har tingat. :banana
Häftiga hundar! Grattis! Jag har aldrig hört talas om rasen tidigare, men jag är iofs inte så bevandrad när det gäller hundar. Jag skulle gärna ha en hund men det funkar inte när man bor i en liten tvåa i Stockholms innerstad :(

låDan skrev:
japp det var skit som fan o lämna den efter 327dagar,men jag hade gjort om det 100 gånger av 100.
O göra lumpen som hundförare var förbannat kul,man fick även ha med hundarna hem.
Om du skulle få chansen o bli hundförare,tveka inte en sekund!
Mkt slit men du kommer ha härliga minnen resten av livet.
När jag får tid så kommer det garanterat inhandlas en Shäfer.
Dessutom va man stencool :hihi

Det var en redig schäfer åxå! Han liknar en björn:)
Vart gjorde du lumpen, inte på Berga Örloggskolor?

J-Bone skrev:
Ok, då är det enklast att bara lännka till Ettores (uppfödarens) sajt direkt ;)
www.ettoreskennel.com

Läs om rasen och kolla under "kullar" och sen "r-kullen"... det är en av de små räservalparna vi har tingat. :banana
Uff, vilka hundar! Magnifika :tummenupp

Lägg upp lite bilder när du får hem den.

sgtpepper skrev:
Häftiga hundar! Grattis! Jag har aldrig hört talas om rasen tidigare, men jag är iofs inte så bevandrad när det gäller hundar. Jag skulle gärna ha en hund men det funkar inte när man bor i en liten tvåa i Stockholms innerstad :(

Tack. Så tänkte jag också förut men det behöver inte alls vara ett problem att du bor där du gör, med rätt ras ... en som har bra av/på knapp. Alltså en hund som kan slappna av inomhus och få utlopp för sin energi när du aktiverar hunden. Om du verkligen har tid och lust så tycker jag inte att du ska låta boendet hindra dig. :) Finns massor av lyckliga hundar som bor i lägenhet.

Bingo skrev:
Uff, vilka hundar! Magnifika :tummenupp

Lägg upp lite bilder när du får hem den.

Japp, det ska jag göra... det blir en tik eftersom vi har många hanhundar i vår bekantskapskrets. :)

Last edited:
Jbone: :mad: finns inget som heter kamphund det är något som kvällstidningarna hittat på....nä tycker bara det är intressant att höra motivation till varför man skaffar vissa raser. Tex Jack Russel Terrier, Är ju en liten och söt hund som är verkligen lämplig som familjehund med barn och dyligt :3freak

Vet en som bodde på landet jagade mycket hade flera jämthundar, fick ta en tysk jaktterrier av en bekant till honom som födde upp hundar. Den var väl en 10-14 veckor när han kom hem med den första gången släpper ut den på gården och den springer raka vägen mot en av jämtarna som stog ute och gav sig på den. Men åkte på så mycket däng innan dom hann dit att dom var osäker om den skulle klara sig, bar in hunden och den låg typ hela dan och återhämtade sig inne, framåt kvällen skulle dom släppa ut den och *pang* som ett skott flög den på samma jämthund :3freak . Dom hade flera katter på gården och den här terriern tog dom en efter en till slut hade dom bara en "gamm-katt" som bodde upp på logen. En dag när dom skulle släppa ut terriern var katten mitt på gården, hunden gav sig på den direkt och katten stressade iväg med full fart mot ladugårdsfläkten hade tydligen inte varit någon vacker syn....

Edit: Hade jag haft möjlighet hade jag haft en hund själv, älskar dessa djur.

Last edited:
Twosaint skrev:
Jbone: :mad: finns inget som heter kamphund det är något som kvällstidningarna hittat på....nä tycker bara det är intressant att höra motivation till varför man skaffar vissa raser. Tex Jack Russel Terrier, Är ju en liten och söt hund som är verkligen lämplig som familjehund med barn och dyligt :3freak

Vet en som bodde på landet jagade mycket hade flera jämthundar, fick ta en tysk jaktterrier av en bekant till honom som födde upp hundar. Den var väl en 10-14 veckor när han kom hem med den första gången släpper ut den på gården och den springer raka vägen mot en av jämtarna som stog ute och gav sig på den. Men åkte på så mycket däng innan dom hann dit att dom var osäker om den skulle klara sig, bar in hunden och den låg typ hela dan och återhämtade sig inne, framåt kvällen skulle dom släppa ut den och *pang* som ett skott flög den på samma jämthund :3freak . Dom hade flera katter på gården och den här terriern tog dom en efter en till slut hade dom bara en "gamm-katt" som bodde upp på logen. En dag när dom skulle släppa ut terriern var katten mitt på gården, hunden gav sig på den direkt och katten stressade iväg med full fart mot ladugårdsfläkten hade tydligen inte varit någon vacker syn....

Edit: Hade jag haft möjlighet hade jag haft en hund själv, älskar dessa djur.

Möjligt att kamphund är en tveksam term, men jag skrev så för att folk då lättare vet vilken typ av hund detta INTE är... är du med?

I och för sig så finns det hundraser som har avlats på kamp/fight genom århundraden, den japanska Tosan t ex... vad skall man kalla den om inte kamphund? Eller Bhullykuttan... också en ras som endast avlas på "game". Vet inte om du känner till dessa raser men kamphund är nog så passande det kan bli på dessa.
:va

Lite märkligt är det ju att de Hundraserna som nämns i Kamphundslexikonet från SKK är Amstaff, Staff, APB och Bullterrier, det finns ju betydligt fler hundraser som figurerat och fötts upp till organiserad hundkamp, än dessa raser.
Kan det bero på att de här bull-typerna används flitigast i pressen?

SKK kamphundslexikon
http://www.skk.se/pdf/fragebank/lex_kamphund.pdf

*ps* Jag VET att ämnet har diskuterats förr*ds*

Twosaint skrev:
Jbone: :mad: finns inget som heter kamphund det är något som kvällstidningarna hittat på....
Vad skall man annars kalla de raser som avlats för organiserade hundslagsmål? Eller finns det inga sådana?

ok, jag inser att jag har fel och formulerar om mig, men kvällspressen frossar i "mördarhundar" och dyligt...

Benet: Tosan har jag läst om, men Bhullykuttan är en helt ny ras för mig, posta gärna nån länk.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show