Bra hörlurar som går att använda under körning?

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Knepet om man vill använda sina iPhonelurar är att rikta pinnen rakt fram, dvs vågrätt ist för lodrätt som de eg ska vara. Då slipper man klämmet.
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Kan du ladda upp en bild hur den ser ut monterad i hjälmen?

Jag har modifierat min G4 fäste så att jag kan plugga in in-ear i den, men skulle vilja se hur det ser ut hos dig eftersom in-ear funkar inte alltid för mig

Det syns inte inne i hjälmen då högtalarelementet är platta som fan. Jag har monterat in dem i dom färdiga fickor som finns för hörlurar i dom flesta hjälmar. Kör själv med Icon Variant.

Kan inte med ord beskriva hur mycket bättre ljudet blir än med originalelementen.
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
A-Jays Four verkar ju vettigt om man inte har blåtandsheadset med kontroller på.

Lutar nog åt att det blir att prova dessa. Platt sladd verkar ju jävligt praktiskt måste jag få lov att säga, det är ju oftast allt trassel som till slut pajar lurarna liksom. Får lita på en likasinnad ljudbög helt enkelt! :)

Återkommer med en uppdatering när jag har provat dom! :musik
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kör med SONYMDR-NC13, hittade dem på

http://www.amazon.com/Sony-MDRNC13-Noise-Canceling-Headphones/dp/B004P7O26W

Finessen är att det är brusreducering i lurarna, dvs de spelar in statiska ljudvågor såsom brus och fasvänder detta så att det störs ut. Funkar kanon i bilen eller på flyget också. Nu kan jag sitta precis bredvid motorerna på en MD83:a och lyssna på musik, riktigt kanon!:)

Det finns ju många modeller från olika tillverkare men sonylurarna fick bra recessioner och jag gillar dem:)
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Jag kör med SONYMDR-NC13, hittade dem på

http://www.amazon.com/Sony-MDRNC13-Noise-Canceling-Headphones/dp/B004P7O26W

Finessen är att det är brusreducering i lurarna, dvs de spelar in statiska ljudvågor såsom brus och fasvänder detta så att det störs ut. Funkar kanon i bilen eller på flyget också. Nu kan jag sitta precis bredvid motorerna på en MD83:a och lyssna på musik, riktigt kanon!:)

Det finns ju många modeller från olika tillverkare men sonylurarna fick bra recessioner och jag gillar dem:)

Det låter verkligen intressant! Tycker dock dom ser ut att vara lite stora för att sitta bekvämt i hjälmen?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det låter verkligen intressant! Tycker dock dom ser ut att vara lite stora för att sitta bekvämt i hjälmen?

Köpte dem på vinst och förlust, mest för att ha i bilen och på flyget. Testade att ha dem i hjälmen också och det enda problemet var att dra hjälmen över öronen. De sticker ut lite grann och det fastnar i nederkant på hjälmen. När pottan väl är på plats så funkar det bra. Det är ju ändå uttag vid öronen så det var inga problem.
Det viktiga med de här är att få dem att passa, det medföljer tre olika storlekar på "kuddar" så man måste se till att det blir riktigt tätt, då blir det också väldigt tyst. Lurarna funkar som öronproppar även med noise cancelling avstängd men det är en frän effekt när man slår på funktionen, det är som att kliva in i en musikstudion, som att det slår lock... :)
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Ett tips:
1. Köp en Scala Rider G4 eller G9.
2. Köp ett par Koss PortaPro
3. Löd fast högtalarelementen från Kossen på Scalan.
4. Montera i hjälmen och njut av att kunna lyssna på musik med bra ljud, prata i telefon och lyssna på radio. Du kan ju dessutom samtala med andra Scala-ägare vilket inte är helt fel.

Är du smart så köper du ett tvåpack av Scalan och delar med en polare.

Du byter låt/svarar i telefon/höjer volym etc på enheten på hjälmen. Bekvämt som satan.

Gjorde modden på min Scala Rider G9 i helgen och kan säga att det är sjukt stor skillnad. Koss Porta Pro går på 239:- på Ullared dessutom. Mycket högre volym, bas och mycket klarare ljud.
Bra spets på lödkolven så är detta mycket lätt att göra. Koss elementen passar till och med bättre in i Shoeis XR1100 än vad original elementen gör i G9!
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Gjorde modden på min Scala Rider G9 i helgen och kan säga att det är sjukt stor skillnad. Koss Porta Pro går på 239:- på Ullared dessutom. Mycket högre volym, bas och mycket klarare ljud.
Bra spets på lödkolven så är detta mycket lätt att göra. Koss elementen passar till och med bättre in i Shoeis XR1100 än vad original elementen gör i G9!

Spännande. Kanske borde göra detta i min G4 med (om det är möjligt). De inbyggda högtalarna är redigt skit när det kommer till musik. I och för sig så kör jag med öronproppar med så jag måste ha högre volym. :3freak
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Spännande. Kanske borde göra detta i min G4 med (om det är möjligt). De inbyggda högtalarna är redigt skit när det kommer till musik. I och för sig så kör jag med öronproppar med så jag måste ha högre volym. :3freak

Som jag skrivit tidigare i denna tråd går det utmärkt på G4:an.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Ett tips:
1. Köp en Scala Rider G4 eller G9.
2. Köp ett par Koss PortaPro
3. Löd fast högtalarelementen från Kossen på Scalan.
4. Montera i hjälmen och njut av att kunna lyssna på musik med bra ljud, prata i telefon och lyssna på radio. Du kan ju dessutom samtala med andra Scala-ägare vilket inte är helt fel.

Är du smart så köper du ett tvåpack av Scalan och delar med en polare.

Du byter låt/svarar i telefon/höjer volym etc på enheten på hjälmen. Bekvämt som satan.

Jag har nolans egna system till min hjälm (n85) med blåtand och allt. Übernice samt att jag slipper klumpen som eftermarknadsgrejer "skapar".

Däremot är ljudet inte det bästa. Jag behöver mer bas och volym. Kör med proppar i öronen och över 100km/h behövs mer volym (inte skadligt då jag har testad max volym stillastående utan problem).

Har du måtten på elementen som sitter på portapro?
Hur högt går elementen ljudmässigt innan de ger upp?
 

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Ort
Sveriges Hawaii
Hoj
Ingen alls =(
Jag har nolans egna system till min hjälm (n85) med blåtand och allt. Übernice samt att jag slipper klumpen som eftermarknadsgrejer "skapar".

Däremot är ljudet inte det bästa. Jag behöver mer bas och volym. Kör med proppar i öronen och över 100km/h behövs mer volym (inte skadligt då jag har testad max volym stillastående utan problem).

Har du måtten på elementen som sitter på portapro?
Hur högt går elementen ljudmässigt innan de ger upp?

Tja. Har inga mått tyvärr, men skulle uppskatta djupet till ungefär 4 mm. Elementens spelar på bra som satan, maxvolym på scalan utan problem. Har öronproppar och tycker att ljudet är för högt emellanåt varpå jag måste sänka lite.
 

Tmy.

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
R6
jag kör med Bose Mie2i.. sitter kvar i örat vid av/påtagning av hjälmen samt har bra tryck vid högre hastigheter
kan prata i telefon oxå beroende på varvtal och hastighet, byta låt, höja sänka etc

De bästa hörlurar jag testat.. dock inte testat flera dyrare hörlurar
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Väldigt bra tråd. Hatar när hörlurarna trillar av när man tar på sig hjälmen. Brukar ta eltejp och tejpa över in ear hörlurarna, funkar faktiskt fint men jobbigt att göra det varje gång man ska ha musik. Förresten några bra tips på mp3 spelare ? är på jakt efter en ny med bra ljud och bra batteritid.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
jag köpte ett par sådana här:
http://www.dikteringsbutiken.se/philips-horlurar-walkman-lfh2236 (obs ej samma modell men ser likadana ut, ej svar, silver)
Skruvade av delen elementen sitter i, och det blev kalas bra! de är extremt platta, satte en tejp bit för de blottade elkablarna som var inuti, sedan har jag en sådan där "sido" sak på varje sida i min hjälm, ett diagonal streck, tror det är för att fukta av eller mer komfort mot öronen, i alla fall, gick utmärkt o peta in en av varje "disk" bakom dom, gömde kablen lite lätt innanför innerfordret i hjälmen och sedan får man ju välja längd som skall ut, hur som helst, sitter väldigt skönt utan att göra ont i min hjälm (Sådana där man stoppar i örat får jag jätte ont av då min hjälm e relavtivt trång, men den sitter bra).

är man lite finurlig så kan man göra mycket, detta till priset av en sådär 40kr.

Lycka till o hitta något skönt.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Väldigt bra tråd. Hatar när hörlurarna trillar av när man tar på sig hjälmen. Brukar ta eltejp och tejpa över in ear hörlurarna, funkar faktiskt fint men jobbigt att göra det varje gång man ska ha musik. Förresten några bra tips på mp3 spelare ? är på jakt efter en ny med bra ljud och bra batteritid.

:rofl
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Du ska bara se hur snyggt det ser ut när man tar av sig hjälmen :tummenupp men det funkar i alla fall. Har ju den svarta eltejpen också så den matchar, Men man får vara snabb med att riva av den när man stannar vid korvkiosken.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top