Bra hörlurar som går att använda under körning?

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Tja. Har inga mått tyvärr, men skulle uppskatta djupet till ungefär 4 mm. Elementens spelar på bra som satan, maxvolym på scalan utan problem. Har öronproppar och tycker att ljudet är för högt emellanåt varpå jag måste sänka lite.
Köpte ett par porta pro men varken elementen eller kablarna är märkta med plus eller minus, hur gjorde du? Trail and error?

Nolans kablar är i alla fall märkta.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
köp valfria lurar med aktiv brusreducering och formgjut så blir det nog bra :banana Har du inte testat aktiv brusreducering så gör det, inte så kul att behöva höja volymen och skada öronen bara för att man ska höra något
 

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
FZ6-N -08
Gjorde modden på min Scala Rider G9 i helgen och kan säga att det är sjukt stor skillnad. Koss Porta Pro går på 239:- på Ullared dessutom. Mycket högre volym, bas och mycket klarare ljud.
Bra spets på lödkolven så är detta mycket lätt att göra. Koss elementen passar till och med bättre in i Shoeis XR1100 än vad original elementen gör i G9!

Klipper ni kabeln vid högtalaren och lödar där eller pillar ni upp scalan och löder i den?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det måste det väl göra? En är väl jord och en bär på signalen?
Löder man fel så blir ju ljudet kaooos.

Så är det i alla fall på gamla ljudsystem till tvn :)
Testa med ett 1,5 vots batteri .När det är kopplat rätt så ska högtalarelementet bukta utåt
 

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
FZ6-N -08
Det måste det väl göra? En är väl jord och en bär på signalen?
Löder man fel så blir ju ljudet kaooos.

Så är det i alla fall på gamla ljudsystem till tvn :)

Nä, det spelar ingen roll.
Om du vänder fel så spelar elementen "mot" varandra i stället för"med" varandra och det kan man märka av i en hemma-stereo men i hjälmen lär du inte märka det
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Väldigt bra tråd. Hatar när hörlurarna trillar av när man tar på sig hjälmen. Brukar ta eltejp och tejpa över in ear hörlurarna, funkar faktiskt fint men jobbigt att göra det varje gång man ska ha musik. Förresten några bra tips på mp3 spelare ? är på jakt efter en ny med bra ljud och bra batteritid.


Du ska bara se hur snyggt det ser ut när man tar av sig hjälmen :tummenupp men det funkar i alla fall. Har ju den svarta eltejpen också så den matchar, Men man får vara snabb med att riva av den när man stannar vid korvkiosken.
Borde inte silvertejp vara att föredra?

hands-free-head-set.jpg

Angående + och - på kosslurarna ovan känner jag mig ganska säker på att de är likadana och inte konstruerade olika för höger eller vänster. Sätter du + på samma sida på båda så ska det inte vara något problem. Batteritestet är bra, då vet du att det spelar åt rätt håll och inte är fasvänt med 180grader. Men som föregående skrev så märker du nog inte något av det i hjälmen. Tjöör
 
Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
köp valfria lurar med aktiv brusreducering och formgjut så blir det nog bra :banana Har du inte testat aktiv brusreducering så gör det, inte så kul att behöva höja volymen och skada öronen bara för att man ska höra något

Får man såna för under 2500 kr?

Själv kör jag med passiv brusreducering för 25 kr. Hör inge brus alls när jag fått in in-earlurarna i huvve.
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Får jag Tipsa om dessa:

Look at this on eBay:

CUSTOM molded fit! Earphones Motorcycle helmet speakers earbuds Racing earpieces

http://bit.ly/12HyDJY


Har ej sånna själv men ifall det funkar så är det rätt nice!
Osäker men det bör inte kladda så mkt som man först kan tro... :)

Hmm..? ;)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top