Bra däck krängar firmor?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Finns det några bra däck krängar firmor som monterar på/av tex beg ban däck på fälgarna utan att ta för sig av själva lacken/materialet på fälgarna :(

Gärna till summan 100-150 kr (billigare går givetviss oxå bra) per lös fälg från hojen inkl balansering.

Har lite dålig erfarenhet av lokal firma,dock fick dom åtgärda det o tydligen blev det kostsamt för dom :) (så kan det gå om man slarvar),numera aktar dom sig för mc fälgar,har dock alltid funkat klockrent men så var det en annan klåpare som tog sig an jobbet där vid det tillfället.

Hur är det med Hjulhuset (eller vad dom heter) i Staffanstorp?
Vem här är/var det som jobbar där?

R1 racer skrev:
Finns det några bra däck krängar firmor som monterar på/av tex beg ban däck på fälgarna utan att ta för sig av själva lacken/materialet på fälgarna :(

Gärna till summan 100-150 kr (billigare går givetviss oxå bra) per lös fälg från hojen inkl balansering.

Har lite dålig erfarenhet av lokal firma,dock fick dom åtgärda det o tydligen blev det kostsamt för dom :) (så kan det gå om man slarvar),numera aktar dom sig för mc fälgar,har dock alltid funkat klockrent men så var det en annan klåpare som tog sig an jobbet där vid det tillfället.

Hur är det med Hjulhuset (eller vad dom heter) i Staffanstorp?
Vem här är/var det som jobbar där?

mitonga tar 80 spänn/st

Ordnat o fixat :tummenupp

Men av x-antal besökare på tråden tycks det inte vara många som byter däck.Evighets däck kanske eller kör ni som kärringar :va :hihi
Måste finnas fler bra ställen att kränga däck på även om jag blev nöjd med dagens däck byte.

Last edited:
R1 racer skrev:
Ordnat o fixat :tummenupp

Men av x-antal besökare på tråden tycks det inte vara många som byter däck.Evighets däck kanske eller kör ni som kärringar :va :hihi
Måste finnas fler bra ställen att kränga däck på även om jag blev nöjd med dagens däck byte.

Green kan nog göra det. Han finns på Hjulhuset i Staffanstorp. Tror dock dem har fullt upp med vinterdäcksbyten så här års. Vänta till efter (h)jul o nyår. Ventilgummin hade dem iallafall slut på sist jag var där (november).

Inte om det sker på fritid, reklamation eller inom normal rabattsats.
Enligt säkra källor är Nappe en god mönstermedborgare som alltid äter en fiberrik frukost, stjäler inte toapapper från arbetsplatsen och kränger aldrig privata däck under arbetstid.

majtii skrev:
Inte om det sker på fritid, reklamation eller inom normal rabattsats.
Enligt säkra källor är Nappe en god mönstermedborgare som alltid äter en fiberrik frukost, stjäler inte toapapper från arbetsplatsen och kränger aldrig privata däck under arbetstid.

Med andra ord nyttig,pliktsam och förhåller sej till regler.
Okej! Nappe klarar sig dig denna gången från granskning :rofl :rofl

Jag kränger själv med däckjärn, blir feta racemärken på fälgarna.

GSXR1100R skrev:
Jag kränger själv med däckjärn, blir feta racemärken på fälgarna.

Och jag som trodde dina underarmar berodde på flitigt samlags idkande med Lena H. Fett! (?) :rolleyes:

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup