Bra bostadsområde i Göteborg?

Mark skrev:
jDu ska inte bo på stengatorna, typ briljant, smaragd.
Däremot musik såsom klarinett och mandolin.
Antenngatorna är bra, såsom modulatorsgatan, bildradiogatan.

Hehe!! det var svar det!

Man ska bo på vischan, parkera hojen i vedboden och bilen 2 m från dörren. Har bott i Stockholm, fick gå flera hundra meter till parkering ibland, värdelöst... Får krupp av större städer. :tomten

Mark skrev:
jo, men han/hon som lägger ut lägenheterna jobbar ju inte på nätterna. Jag har märkt att dom tittar fram vid 09-12 snåret. Allra mest vid 10-11. står det <50 anmälda till objektet så sök, annars är det ju nästan så att de kvittar. Ligg på som en igel!!! Tror att lyorna ligger uppe lite mer än bara 24h. Men dom kan ju ha ändrat det i veckan. Sen kollar du bara av din mail, snart har du ett som heter "Erbjudande" :tummenupp

Jag skrev kontrakt igår på min 2:a. Hade samma dag tackat nej till en lgh i länsmansgården. och fick dan efter ett annat erbjudande om en lgh på Djävlusön (Hisingen för er som inte kan Ghettobosska).

Du ska inte bo på stengatorna, typ briljant, smaragd.
Däremot musik såsom klarinett och mandolin.
Antenngatorna är bra, såsom modulatorsgatan, bildradiogatan.
Högsbo är bra, alltihop.
högsbohöjd med, kanske dyrt bara (kanske asså)

Detta är generaliseringar. Finns bra stengator oxå, såsom smyckegatan tex men dom flesta är inte nåra höjdarområden. Kom nu inte med klagomål och sån skit. det här är den bittra sanningen! Jag kör fan taxi och är uppväxt där! Basta!

Fler frågor?

Bildradiogatan har jag bott på, ruskigt lungt område, synd bara att det inte fanns garage till hojen (som jag inte ens har än) :gnissla

juha01 skrev:
Hur är det där med biskopsgården? Likaså hammarkullen. Är det så illa som det verkar?? Jag fick för mig att gamlestan var ghetto, men det är bara en som har blivit skjuten i benet sen i somras... :rolleyes:

Biskopsgården verkar inte vara så hemskt som ryktet säger. Statistiken enligt GP var inte så skrämmande jämfört med andra områden tycker jag.
Jag har bott i södra biskopsgården i knappt ett år och känner mig trygg samt har fått ha bil och MC ifred (hittills).
Men det kanske skiljer sig mellan södra-, norra biskopsgården och länsmansgården.

RWD skrev:
Biskopsgården verkar inte vara så hemskt som ryktet säger. Statistiken enligt GP var inte så skrämmande jämfört med andra områden tycker jag.
Jag har bott i södra biskopsgården i knappt ett år och känner mig trygg samt har fått ha bil och MC ifred (hittills).
Men det kanske skiljer sig mellan södra-, norra biskopsgården och länsmansgården.

ett ställe du skall undvika o parkera på är vid poseidons hyreshus på stackmolnsgatan, samt de nybyggda flerbilsgaragen som är till för hyresgästerna på stackmolnsgatan och väderilsgatan. hejdlösa problem med inbrott/skadegörelse.

Givetvis är det där du erbjuds möjlighet att parkera som nyinflyttad. Det är också därför de 20-talet besöks-p som finns på väderilsgatan ALLTID är upptagna. Där får du stå ifred. Å andra sidan är det en snubbe som parkerar sin retta på innergården på väderilsgatan varje säsong. står även nån slags guldvinge-klon tvärs över gården, som också parkeras ute hela säsongen.

Dessutom, moppefuckona letar alltid bilar att slanga. Har haft två bilar utan låsbart tanklock de har bägge två blivit slangade inom två veckor. Det är iofs ett lättlöst problem. Ett låsbart tanklock kostar 74.90kr på biltema.

/

Tacka vet jag Kikås i Mölndal. :yoparty
Tydligen orkar inte "packet" upp för Mölndals Kråka. Har bott här i två år nu och fått ha bil, hoj, moppe och källarförråd ifred. :tuttar

Ingen som nämnt Guldheden, lagom centralt, men ändå inget "genomfartsställe". Ligger också högt upp, villket gör att folk som inte har nåt ärende här inte kommer hit. Lugnt och bra med andra ord.

Anki72 skrev:
Tacka vet jag Kikås i Mölndal. :yoparty
Tydligen orkar inte "packet" upp för Mölndals Kråka. Har bott här i två år nu och fått ha bil, hoj, moppe och källarförråd ifred. :tuttar

Kan bara hålla med dig.

Va fan ska du lämna fjoll-träsk och flytta till sveriges framsida?
Jag tycker verkligen du ska kolla upp angered i så fall! :D

Då var jakten igång då!
Letar bostadsrätt för fullt nu. Områden jag letar i är:
Guldheden, Linnéstan och Haga. Låter funkis va?

Jag kan rekomendera områdena kring Kålltorp, Munkebäck, Björkekärr, Torpa, Redbergsplatsen, Lunden osv.
De är mycket nära in till stan och ändå nära till naturen med Skatås och Delsjön bl.a.
Där bor det relativt lite "bös" också.
Jag bodde där i 6 år innan jag byggde hus för 1,5 år sedan. Min bror har bott där i 16-17 år och min mormor i över 55 år, och vi har trivts jätte-bra.

Lycka till och varmt välkommen till "bästkusten".

Gixxer-Anders skrev:
Då var jakten igång då!
Letar bostadsrätt för fullt nu. Områden jag letar i är:
Guldheden, Linnéstan och Haga. Låter funkis va?
Appselut!

om du tar områdena i ordningen Linne, haga, guldheden har du dom i "finast" först ordning. Men de visste du säkert redan. Syns kanske på prislappen oxå :rolleyes: .

alla mina pengar

Gixxer-Anders skrev:
Vart hamnar Masthugget i ordningen då? :va
Nu är jag ju inte nån mäklare, men har ju horat taxi här i stan. Kan tänka mig att de är likvärdigt med Guldheden, men själv anser jag nog att Masthugget är mer centralt. Men de är nog mest en smaksak, beroende på var i stan man hänger mest. De är ju nära till olika delar av centrala stan bara.

[retas] Utby, hmm, det var nog den sista platsen att bo på som skulle komma upp i den här tråden.... :rofl [/retas]

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman