Bra bostadsområde i Göteborg?

xXx40 skrev:
Titta närmare på Eriksberg också, dom håller på o bygger för fullt där, mittemot centrum, på andra sidan älven ligger det. Bara hoppa på "älvsnabben" o du e inne i stan på 5 min. Annars tar det väl 5-10 min med bil/hoj. Mycket lugnt område med fin utsikt över hamnen. Vet inte hur mycket lägenheterna ligger i pris där nu, brorsan köpte en 2:a där -00 för 330.000:-.

Skulle var dom nya lägenheterna då,dom som dom byggnde för några år sedan är ju svindyra i hyra och ingen vill köpa dom pga detta.Har en arbetskamrat som har en.

Men dom säljer gärna,dock en 4:a

Last edited:
juha01 skrev:
Från Kode (4mil) tar det 30min med buss till centralen och det går typ sjuttio avgångar/dygn. Om jag skulle köpa villa så skulle jag definitivt kolla upp kranskommunerna eftersom det är en helt annan prisnivå där.

Vad tycker ni andra om Partille och Utby? Där verkar det vara lugnt eller?? Nära stan med..

Helt annan prisnivå?! Det är precis lika dyrt där ute som det är närmare stan. Räkna med en 10 mils radie runt GBG som priserna nästan är identiskt höga. Längre bort, upp, in, ner i landet sjunker priserna avsevärt. Såg en bostadsrättslägenhet i Gislaved tror jag det var, för runt 40 000 kr. Tokig skillnad mot priserna hemma i Götet med omnejd.

Partille och Utby är trevliga ställen båda två, jag hade dock försökt hitta boende ut mot Öjersjö, LA, Jonsered, Lerum om jag hade letat radhus eller mindre villa.

Långa farbron skrev:
Skulle var dom nya lägenheterna då,dom som dom byggnde för några år sedan är ju svindyra i hyra och ingen vill köpa dom pga detta.Har en arbetskamrat som har en.

Tycker att hela Eriksberg runt det nya köpcentret är RIKTIGT trevligt. SKulle väldigt gärna bo där någonstans om jag hade fått chansen. Vem vet, kanske hamnar där när jag flyttar "hem" igen. Jag bodde hos nån brud där utigenom i helgen :rolleyes: Det var trevligt. :slicka

hållundan skrev:
Tycker att hela Eriksberg runt det nya köpcentret är RIKTIGT trevligt. SKulle väldigt gärna bo där någonstans om jag hade fått chansen. Vem vet, kanske hamnar där när jag flyttar "hem" igen. Jag bodde hos nån brud där utigenom i helgen :rolleyes: Det var trevligt. :slicka

Hon var inte gift och hette Christin va va va :7peta

Ja där inne är fint, runt kyrkan typ,hade också en date för något år sedan som bodde där. :gnissla

Eriksberg är ett lätt raggat område med andra ord. :banana

Last edited:
Långa farbron skrev:
Hon var inte gift och hette Christin va va va :7peta

Ja där inne är fint, runt kyrkan typ,hade också en date för något år sedan som bodde där. :gnissla

Eriksberg är ett lätt raggat område med andra ord. :banana
Ett lätt raggat område alltså? Inte lättraggat? :7peta

Nä, hon hette Sofie, känner henne sedan innan, mycket trevlig tjej :slicka

hållundan skrev:
Helt annan prisnivå?!

Jag vet faktiskt inte säkert, men en villa på på svärföräldrarnas gata där var med i tidningen för 1,7 men det är en stor villa... 6 rok 170m2.

Det kanske är samma priser i gbg eller så gick det priset upp väldigt innan dom sålde det.

juha01 skrev:
Jag vet faktiskt inte säkert, men en villa på på svärföräldrarnas gata där var med i tidningen för 1,7 men det är en stor villa... 6 rok 170m2.

Det kanske är samma priser i gbg eller så gick det priset upp väldigt innan dom sålde det.
Visst, det skiljer lite, men priserna är ändå sjukt höga inom den ungefärliga radien jag nämnde tidigare...

Polarens föräldrar sålde en bostadsrättslägenhet i Biskopsgården, 5:a på ca 120 kvm för 700 000. De flyttade till Dingle strax norr om Uddevalla, fick ett 1½-plans hus med jacuzzi och hela baletten för samma peng.

Långa farbron skrev:

Jojo det stämmer ju, brorsans hus e byggt -98 o hyran e svinhög, ligger på 5k ungefär med P-plats i garage. Men föreningen ska lägga ut sina lån på dom boende nu, så att om man lägger en slant (ca 150-200k) till för lägenheten (igen) så blir hyran ca 1500-2000:- mindre för honom + att lägenheten ökar i värde.

xXx40 skrev:
Jojo det stämmer ju, brorsans hus e byggt -98 o hyran e svinhög, ligger på 5k ungefär med P-plats i garage. Men föreningen ska lägga ut sina lån på dom boende nu, så att om man lägger en slant (ca 150-200k) till för lägenheten (igen) så blir hyran ca 1500-2000:- mindre för honom + att lägenheten ökar i värde.
Hur stor är den lägenheten då?!

hållundan skrev:
Polarens föräldrar sålde en bostadsrättslägenhet i Biskopsgården....

Hur är det där med biskopsgården? Likaså hammarkullen. Är det så illa som det verkar?? Jag fick för mig att gamlestan var ghetto, men det är bara en som har blivit skjuten i benet sen i somras... :rolleyes:

Nä, allvarligt alltså. Jag söker förfullt på boplatsgbg.se men det verka helt omöjligt att få nåt som är närmare än bergsjön/frölunda. (jag trivs i gamlestan men måste snart flytta.)

Har ni några söktips?? Jag vill inte ha nåt i linnestan utan ett ok läge bara... som alla andra..

RAVESMURF skrev:
HELA TRÅDEN ÄR EN ENDA STOR KUGGFRÅGA!!!!

ALLA VET ATT DET INTE FINNS NÅN BRA STANS ATT BO I GÖTEBORG!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHA :banana

Herrn e välkommen på mässan i januari så kan vi gruppkissa på honom:)

juha01 skrev:
Hur är det där med biskopsgården? Likaså hammarkullen. Är det så illa som det verkar?? Jag fick för mig att gamlestan var ghetto, men det är bara en som har blivit skjuten i benet sen i somras... :rolleyes:

Nä, allvarligt alltså. Jag söker förfullt på boplatsgbg.se men det verka helt omöjligt att få nåt som är närmare än bergsjön/frölunda. (jag trivs i gamlestan men måste snart flytta.)

Har ni några söktips?? Jag vill inte ha nåt i linnestan utan ett ok läge bara... som alla andra..

Se till söka efter lgh på boplats mellan 09-12 varjr vardag fm. Den som anmäler sitt intresse först, blir erbjuden boeende. Ibland fem som erbjuds att visa intresse, sen väljer dom en av dom fem som får den.

Jag har fått tre erbjudanden på bara nåra veckor, men så har jag fan sökt som fan oxå. uppdatera utavbara helvete. nångång i minuten räcker nog :hihi

Mark skrev:
Se till söka efter lgh på boplats mellan 09-12 varjr vardag fm. Den som anmäler sitt intresse först, blir erbjuden boeende. Ibland fem som erbjuds att visa intresse, sen väljer dom en av dom fem som får den.

Jag har fått tre erbjudanden på bara nåra veckor, men så har jag fan sökt som fan oxå. uppdatera utavbara helvete. nångång i minuten räcker nog :hihi

Eeeyy! Söker du på nätet?? För som jag fattade det så ligger lgh ute minst 24 tim och sedan tar dom ut den som får den..
På vissa lgh så blir det över 2000sökanden på ett dygn. :hihi

Frölunda. Vilka gator ska man bo på och vilka ska man inte bo på.. Fick du tag på en fin lya??

Äh det var ju en polis som blev skjuten i Biskopsgården häromdagen, men annars är det la lugnt :rolleyes: Äh, jag tycker det verkar helt okej där. Likaså Kortedala och det hållet...

juha01 skrev:
Eeeyy! Söker du på nätet?? För som jag fattade det så ligger lgh ute minst 24 tim och sedan tar dom ut den som får den..
På vissa lgh så blir det över 2000sökanden på ett dygn. :hihi

Frölunda. Vilka gator ska man bo på och vilka ska man inte bo på.. Fick du tag på en fin lya??

jo, men han/hon som lägger ut lägenheterna jobbar ju inte på nätterna. Jag har märkt att dom tittar fram vid 09-12 snåret. Allra mest vid 10-11. står det <50 anmälda till objektet så sök, annars är det ju nästan så att de kvittar. Ligg på som en igel!!! Tror att lyorna ligger uppe lite mer än bara 24h. Men dom kan ju ha ändrat det i veckan. Sen kollar du bara av din mail, snart har du ett som heter "Erbjudande" :tummenupp

Jag skrev kontrakt igår på min 2:a. Hade samma dag tackat nej till en lgh i länsmansgården. och fick dan efter ett annat erbjudande om en lgh på Djävlusön (Hisingen för er som inte kan Ghettobosska).

Du ska inte bo på stengatorna, typ briljant, smaragd.
Däremot musik såsom klarinett och mandolin.
Antenngatorna är bra, såsom modulatorsgatan, bildradiogatan.
Högsbo är bra, alltihop.
högsbohöjd med, kanske dyrt bara (kanske asså)

Detta är generaliseringar. Finns bra stengator oxå, såsom smyckegatan tex men dom flesta är inte nåra höjdarområden. Kom nu inte med klagomål och sån skit. det här är den bittra sanningen! Jag kör fan taxi och är uppväxt där! Basta!

Fler frågor?

Last edited:
hållundan skrev:
Opaltorget då? :hihi

De är bättre än vad man tror. Opalgatan, grevegårdsvägen hade jag inte haft nåt emot att bo på. nära till vagnen som tar 30 min till stan. Lagom för att hinna läsa ut en Metro.

Men de finns ju helt klart bättre alternativ. Dock låga hyror om de går före nya golv/kakelplator.

Kanske är jag lite opartisk. Har vuxit upp i närheten och inte varit med om nåra problem alls. Tanken på att nåt kan hända finns ju i bakhuvet jämt. Vart man är är..eller?

Ädit: Opaltorget är ju en änd :arsele hållplats, kanon om man har för vana att somna på nattvagen på väg hem efter massa :fyllisar och :pannkyss

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...