Bra bostadsområde i Göteborg?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Om man vill köpa bostadsrätt i göteborg, kunna ha hojen ifred och slippa ligister. Vilka områden är intressanta då? Gärna nära stan.

Varför inte centrum? Innanför vallgraven?. Det finns iofs ligister överallt...

- Johan

de är snarare så att i vissa stadsdelar är det högre "synlig" kriminalitet än i andra. I dom "finaste" områdena syns det bara inte. Inte förren man kikar på hur dom har blivit så rika. Ja inte alla då, men de är ju såklart alltid nåra.

Om du tar nåt som inte har så dåligt rykte så ska du nog klara dig. men de snos ju såklart saker överallt.

vilken gata är nog viktigare att kolla upp, än vilken stadsdel. Varje mynt har ju två sidor.

Finns bra ställen i Majorna, men även lite sämre, samma sak med Frölunda, mölndal och redbergsplatsen.

Är det nåt mer än oskluden du är rädd för att förlora? :D

Mark skrev:
Om du tar nåt som inte har så dåligt rykte så ska du nog klara dig. men de snos ju såklart saker överallt.

Men jag vet ju inte vilka som har bra resp. dåligt rykte.
Har bara vart där en gång... :död

Kan rekommendera kranskommunerna också!

Mycket bra möjlighet med kontakt in till stan. Härryda, Lerum, Mölndal. Finns bra områden där, mycket fint nära naturen. Mycket nära in till stan. Tex Landvetter, där jag kommer ifrån. 7 minuter med bil in till centrala stan. 11 med buss. Finfina områden, lugnt och fridfullt.

:tummenupp

Edit: Närhet till BRA hojåkning också!

majorna är bäst tycker jag !

det är väll där priserna på lägenheterna ökar mest med har jag för mig!

ett område som ligger rätt nära stan men ändå inte i stan dock är det problem med garage och parkeringsplatser men det gäller väll i o f s typ hela gbg!

lycka till

hållundan skrev:
Kan rekommendera kranskommunerna också!

Mycket bra möjlighet med kontakt in till stan. Härryda, Lerum, Mölndal. Finns bra områden där, mycket fint nära naturen. Mycket nära in till stan. Tex Landvetter, där jag kommer ifrån. 7 minuter med bil in till centrala stan. 11 med buss. Finfina områden, lugnt och fridfullt.

:tummenupp

Edit: Närhet till BRA hojåkning också!

Landvetter lär ju fint. Det måste jag kolla upp.

Tack!

Gixxer-Anders skrev:
Landvetter lär ju fint. Det måste jag kolla upp.

Tack!
Varsegod... Mina föräldrar bor i ett grönt hus där, mycket trevligt :)

Du behöver inte vara rädd för att "staden"/byn/samhället/hålan har samma namn som flygplatsen, den ligger en bit ifrån och i "fel" riktning så att säga...

Den fick nämligen heta Landvetter flygplats för att det var det närmsta samhället med ett namn utan Å, Ä eller Ö. Thats it. Den ligger i Härryda, som är en bit ifrån.

Lycka till!

hållundan skrev:
Du behöver inte vara rädd för att "staden"/byn/samhället/hålan har samma namn som flygplatsen, den ligger en bit ifrån och i "fel" riktning så att säga...

Exakt det satt jag och funderade på :)

HELA TRÅDEN ÄR EN ENDA STOR KUGGFRÅGA!!!!

ALLA VET ATT DET INTE FINNS NÅN BRA STANS ATT BO I GÖTEBORG!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHA :banana

RAVESMURF skrev:
HELA TRÅDEN ÄR EN ENDA STOR KUGGFRÅGA!!!!

ALLA VET ATT DET INTE FINNS NÅN BRA STANS ATT BO I GÖTEBORG!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHA :banana

bättre än one spoon i alla fall va?

hur kan något vara bättre än framsidan?

Jag tycker att det är helt ok här i gamlestan.
Likaså bortåt Torp, och där, men jag vet inte vad området heter... skatås, Björkekärr..... Skit samma Östra gbg iaf. Ligger lite utanför (dock spårvagnsavstånd) så det är väl inte så enorma pengar det handlar om, jämfört med stan.

Själv skulle jag köpa just där eller i majorna. Visst är linnéstan kanon men det kostar därefter...

Det är lite skumt det här med stan tycker jag. Från ytterkanten av stan tar det en tjugo min med vagnen. Från Kode (4mil) tar det 30min med buss till centralen och det går typ sjuttio avgångar/dygn. Om jag skulle köpa villa så skulle jag definitivt kolla upp kranskommunerna eftersom det är en helt annan prisnivå där.

Vad tycker ni andra om Partille och Utby? Där verkar det vara lugnt eller?? Nära stan med..

Titta närmare på Eriksberg också, dom håller på o bygger för fullt där, mittemot centrum, på andra sidan älven ligger det. Bara hoppa på "älvsnabben" o du e inne i stan på 5 min. Annars tar det väl 5-10 min med bil/hoj. Mycket lugnt område med fin utsikt över hamnen. Vet inte hur mycket lägenheterna ligger i pris där nu, brorsan köpte en 2:a där -00 för 330.000:-.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman