Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det brukar gå jättebra. Har köpt mina 4-5 senaste batterier online. Nästan alltid Yuasa från webbshop i UK (före brexit...).Tydliga kommentarer.. får bli ett Yuasa då. Jag gissar att det inte är några problem att skicka batteri med postorder från batterionline.se..
Tack
Ja, det låter som en rimlig hypotes att detta Biltemabatteri numera borde betraktas som förbrukatHa ha - trodde pay-offen skulle vara att "Yuasabatteriet kom precis när Biltemabatteriet gav upp för gott."
Kan nog stämma. Dock googlade jag en del innan jag bytte batteri 2019 och såg att ganska många hade haft problem med Yuasa också. Det var det som avgjorde mitt val. Jag tänkte som så att skulle det nya batteriet paja så vart jag ju inte ruinerad i alla fall. Fast räknar man antalet paj batterier och jämför så är det högst troligt färre Yuasa jämfört med Biltema. Vad gäller min hoj kan det även ha spelat roll att tidigare ägare troligen låtit hojen stå längre perioder utan underhållsladdning. Jag kör betydligt mer än tidigare ägare vilket också kan vara en förklaring till att just mitt Biltema-batteri tycks leva ett gott liv.Det finns en speciell tråd om Biltema-batterier som berättar varför man bör undvika dem. Det har med syrakoncentrationen och batteriets polspänning att göra. Insiktsfull läsning.
Garantin räknas från köptillfället, sen kvittar det om/när/hur du byter under garantitiden, du har bara en garanti på grundprodukten.Får man alltså inte full garanti på utbytesbatteriet? Då är det en kass deal.
Lyckost.Jag har ett Biltemabatteri som funkar efter garantitidens utgång.
Det sitter i åkgräsklipparen och får ingen som helst vård.Lyckost.
Du borde göra en förgylld pedistal till det, och låta allmänheten beskåda detta underverk![]()
Har ingen erfarenhet av detta, men skulle inte chansa när det finns ett fungerande koncept (Yuasa) för samma pris dessutom.Ingen som kan kommentera BS-batteri?
https://www.biketrollhattan.se/original/1151235-bs-battery-btx14-bs-mf-cp-mainteance-free.html
Är det något att ha? - samma pris som Biltema
Det finns ju hjälmkopior, som kostar en bråkdel av originalet. Kan det vara så att Yuasa som är jättebilliga också är kopior, eller säljer plötsligt en ÅF ut dom av ren välgörenhet?Har ingen erfarenhet av detta, men skulle inte chansa när det finns ett fungerande koncept (Yuasa) för samma pris dessutom.
Naturligtvis ! Att välja svart hölje och låta trycka Yuasa på utsidan borde inte vara så svårt.....Det finns ju hjälmkopior, som kostar en bråkdel av originalet. Kan det vara så att Yuasa som är jättebilliga också är kopior, eller säljer plötsligt en ÅF ut dom av ren välgörenhet?
I 8 år hade jag ett Biltemabatteri - ålder okänt - i en Yamaha VT700. I maj ställdes skotern bort bakom garaget. I december vred jag om nyckeln och den startade efter 30 sek snurr när soppan kom fram till förgasarna. Likadant varje år.Jag måste ju haft en jäkla tur jag har hela fyra Biltema batteriet, 6 år i Hondan, minst 4 år i Trajan (satt i vid köpet) 3 år i en åkgräsklippare och drygt ett år i GSX:en. Nu ska jag nog aldrig mer köpa ett batteri på Biltema för min tur måste ju vara förbrukad nu. Till mitt försvar att det blivit Biltema batterier är att Hondan och GSX:en köptes som tveksamma objekt som jag inte visste om jag skulke få liv på och jag orkade inte höra morsans tjat om åkgräsklipparen i stugan och passerade Biltema i Skellefteå nån dag senare?
Hannuse har ju inte långt förbi för att själv få beskåda dessa fyra underverk från Biltema ? Kanske vill han rent av få trycka på startknapparna själv och höra startmotorerna snurra?
Klockrent.Köpte ett Varta mc batteri till min Honda 1000CBF i mars hos batterilagret i Västerås. Batteriet är färskt då dom fyller batteriet med syra medans man väntar. Kört ca 700 mil med batteriet och jag har underhållsladdat batteriet under vintern med C-tek laddare. Laddade det för två veckor sedan, efter ett dygn visade voltmätaren 12.9v, efter två veckor visade voltmätaren 12.7 volt. Vad säger experterna?
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |