Jonas_Västerås
Sporthojsnörd
En kompromiss då Yuasa till min Honda kostar runt 1800kr, Biltemas runt 500kr. Vartas batteri kostar runt 850kr.Klockrent.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En kompromiss då Yuasa till min Honda kostar runt 1800kr, Biltemas runt 500kr. Vartas batteri kostar runt 850kr.Klockrent.
Precis !Det viktiga med Biltema batterier som jag fattat det, rätta mig om jag har nu har fel. Man inte kan underhållsladdas dom med en Ctek laddare genom att koppla på laddaren på hösten och tro att man ska kunna starta med fulladdad batteri till våren. Spänningen är för hög så även med ett helt urladdat batteri startar inte underhållsladdningen, kopplar man på Ctek laddaren lite då och då på batteriet så funkar det dock då den då startar upp och laddar upp batteriet.
Med en herrans massa fordon så flyttar jag runt mina laddare och detta har förmodligen räddat Biltema batterierna från en säker död, eller så har jag bara haft en jäkla tur.
Startar hojen på våren efter stått med en Ctek för underhållsladdning talar mycket för i varje fall någorlunda batterikvalitet. Med reservation för att Ctek höjt tillslagsspänningen vid underhållsladdning till ca 12,95 Volt mot tidigare ca 12,85 Volt.Köpte ett Varta mc batteri till min Honda 1000CBF i mars 2020 hos batterilagret i Västerås. Batteriet är färskt då dom fyller batteriet med syra medans man väntar. Kört ca 700 mil med batteriet och jag har underhållsladdat batteriet under vintern med C-tek laddare. Laddade det för två veckor sedan, efter ett dygn visade voltmätaren 12.9v, efter två veckor visade voltmätaren 12.7 volt. Vad säger experterna?
Jag har aldrig laddaren på konstant utan laddar min batterier en gång i månaden. Låter det ladda ett dygn kopplar sen bort laddaren. Laddaren är en Ctek XS 0.8 EU.Startar hojen på våren efter stått med en Ctek för underhållsladdning talar mycket för i varje fall någorlunda batterikvalitet. Med reservation för att Ctek höjt tillslagsspänningen vid underhållsladdning till ca 12,95 Volt mot tidigare ca 12,85 Volt.
Vilken Ctekladdare har du ?
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |