Bra 600a för bana?

  • Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är lite sugen på att växla motocrossåkat mot lite mer banåkning, och sneglar lite på sexhundrorna.
Om man rör sig runt 05-06 - är det någon av dem man skall se upp för, barnsjukdomar, etc?

Den enda jag provat är en polares 08 ZX6R - och den fungerade ju. :)

/J
 
Har haft en R6a själv och totalt älska den, hann tyvärr inte köra så mycket bana med den innan den blev stulen men passa mig perfekt! Har en cbr600 nu, dock en lite äldre hoj (03a) och tycker den är lite klumpig för mig. Har ett flertal vänner som har från 05 och nyare. Tycker inte de är lika klumpiga. Nu e jag tjej o liten så sånt väger in för mig.

Men hade lätt kunnat byta upp mig till en -05a om ja haft möjlighet. Har bara kört en cbr1000 på bana och det var sjukt najs! Barnsjukdomar kan ja inte svara på, har inte upplevt något av de än iaf. :) Har inte hört något av de ja känner att de upplevt något sånt i heller. :)
 
Jag har fått för mig att R6:an är vanligast (kan ha fel såklart).

Jag föredrar "vanliga" hojar för banåkning av den enkla anledningen att det är lätt att få tag på reservdelar.

Iofs CBR600RR är ju inte heller ovanlig.. men ja.. kolla runt lite i din bekantskapskrets vad folk kör för nåt..
 
Hej! Kolla min annons! ZX6RR-06! Hur kul som helst och håller jämna steg rent tekninskt med de senaste 600:orna:tummenupp
 
Njä, lockas lite av varvasatangrejen, och inte speciellt av suckysooki... :) men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. :hihi R6, kwak eller CBR?

GSX750R gillar att varvas bara så du vet :) , när SRAD GSX750R kom runt 96-> så va det en jävligt varv villig hoj som hade fin effekt kick när man närmade sig de högre varven.

Annars om du vill ha en 600cc så rekomenderar jag R6 den nya modelen.
 
CBR 600 är det från 2007 du ska titta på. Tidigare modeller känns klumpiga efter man kört en -07. Och vad jag vet så finns det inga problem med denna modell.

Vad ligger din budget på?
 
CBR 600 är det från 2007 du ska titta på. Tidigare modeller känns klumpiga efter man kört en -07. Och vad jag vet så finns det inga problem med denna modell.

Vad ligger din budget på?

Det kommer förmodligen importeras en cykel, men slantarna räcker till i krokarna runt 05-06 om man sneglar i England ex.vis.

/J
 
R6 06 och frammåt alternativt hondan från 07

r6 an har mer effekt men hondan bättre chassi.

Dessa är ju även de två absolut vanligaste i racingsammanhang så det finns ju mycket reservdelar att få tag i.

Dock kan det nog finnas en hel del rätt så trötta exemplar på marknaden, banhojar som rullat många år och av många ägare kan ju vara billiga vid inköp men dyra att hålla i drift.....

Lycka till!
 
Honda är väl de som mer genomgående har genomtänkta konstruktioner och ger färre svordomar när man ligger i garaget än övriga.

Dock svär ju var & varannan CBR-pilot över över dom där R6'orna som går som f-n på rakan..
 
  • Gilla
Reaktioner: B89
...förtydligande kan vara på sin plats. :)

Jag kommer förmodligen importera en gatreggad hoj, pga smc-åtaganden så behöver banpiskan vara reggad. :) Så något välpiskat ban-åk är inte med alls i målbilden.
 
...förtydligande kan vara på sin plats. :)

Jag kommer förmodligen importera en gatreggad hoj, pga smc-åtaganden så behöver banpiskan vara reggad. :) Så något välpiskat ban-åk är inte med alls i målbilden.


Lugn nu SGM......se nu till och piska ditt banjärn som du redan äger lite mer bara:D
 
Har kört R6-05(en del) R6-07(testat) R6-08(mest) och CBR-08(testat),räcker pengarna så välj nya generationen av R6 och då helst -08an.

Har inte kört 06-07 modellen tillräckligt för att bilda mig någon uppfattning om den skiljer sig mot -08 och framåt men ska ju göra enlig specarna och prismässigt verkar dom ju ligga snarlikt så......

R6-05 och CBR-08 tyckte jag kändes likvärdiga i hanterandet,lättkörda och pigga men nya R6an känns som ett kliv upp.

Märk väl,det är gathojar jag kört,skillnaderna blir väl mindre fullkittade kan jag tänka men min känsla är att R6 06 och framåt är mest färdig redan som gathoj för banåka,bromsar och fjädring räcker långt.

Vill du så kan du få testa min om vi är på samma bana någon gång,är på g-åsen ibland,så kan du bilda dig en egen uppfattning.

Henrik
 
Dock svär ju var & varannan CBR-pilot över över dom där R6'orna som går som f-n på rakan..

Absolut, men under SS600-nivå så kompenseras det med att köra 1% bättre istället.

Och TS vill nog mer ha en driftsäker, bra hoj som går som ett ägg. Än ett vurpollon man hoppar på så fort man ska byta nån skitsak och går som 1,03 ägg.
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top