Bra 600a för bana?

  • Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
...förtydligande kan vara på sin plats. :)

Jag kommer förmodligen importera en gatreggad hoj, pga smc-åtaganden så behöver banpiskan vara reggad. :) Så något välpiskat ban-åk är inte med alls i målbilden.

Du behöver inte förkasta banhojarna pga SMC-åtagandet. Så länge den är registrerad och går att trafikförsäkra funkar det bra.
Man får med mycket godis med gamla rejshojar såsom Öhlinskomponenter, titanavgassystem och extra fälgar... :tummenupp
 
Det är ju en hoj man tar ut i jakt på en god espresso. ;) Det vore bra för utvecklingen att ha en knarr man inte gråter blod om man lägget...

Ok, vi får bara försöka och se till och jaga en kopp espresso tillsammans ngn gång. Hrmm, ja jag vet att det hänger på mig...jag ska skärpa mig.


Jag lägger också en slant på Gixxer 750:tummenupp
 
Last edited:
Daytonan får ju ständigt bra recensioner för banåka så den kanske kan vara värd en provkörning?
 
Okej, ska den vara gatlegal eller bara gatreggad?

Jag tycker du ska köpa en r6:a -03 och framåt helt orginal.
Sen skaffar du Kina- eller glasfiberkåpor med hål för lysena, billigt om du kraschar. Tänk på att underdelen måste kunna rymma oljan från en ev. havererad motor!
Det finns billiga kåpställningar att skruva instrument och lysen i, sen najar du allt som måste najas så får du köra raceträningar också!
Till r6:orna finns drivor med delar...

När du efter några år tröttnar på banåkat kan du sälja antingen ban- eller gatgrejerna!
 
Du behöver inte förkasta banhojarna pga SMC-åtagandet. Så länge den är registrerad och går att trafikförsäkra funkar det bra.
Man får med mycket godis med gamla rejshojar såsom Öhlinskomponenter, titanavgassystem och extra fälgar... :tummenupp

Fast man får mycket nyare grejer, som inte misshandlats, för samma, eller mindre pengar om man bemödar sig med lite eget arbete. :)

Hund har greppat konceptet, jag är ute efter en stabil, och billig japansk rääääser. Om den är 2 procent långsammare än något annat runt en bana är inte det största problemet med min körning. :hihi :D
 
Våga köpa en Kawa nu SGM ;)

R6 är som Volvo... Finns i drivor...

Det är ju värt mycket att ha en vanlig modell som finns överallt då det är dags att börja leta billiga reservdelar, eller när du står med en lagd cykel på banan och börjar fråga runt efter en fotpinne i depån...
 
Okej, ska den vara gatlegal eller bara gatreggad?

Jag tycker du ska köpa en r6:a -03 och framåt helt orginal.
Sen skaffar du Kina- eller glasfiberkåpor med hål för lysena, billigt om du kraschar. Tänk på att underdelen måste kunna rymma oljan från en ev. havererad motor!
Det finns billiga kåpställningar att skruva instrument och lysen i, sen najar du allt som måste najas så får du köra raceträningar också!
Till r6:orna finns drivor med delar...

När du efter några år tröttnar på banåkat kan du sälja antingen ban- eller gatgrejerna!

Jag hade nog tänkt gatlegal till att börja med, så får det bli pyssel i vinter med lite najning och kraschkåpor. :) Man lär ju ha något att göra om man ser till att inte kunna åka geggmoped med stelfrusna fingrar och fötter. :D
 
Jag hade nog tänkt gatlegal till att börja med, så får det bli pyssel i vinter med lite najning och kraschkåpor. :) Man lär ju ha något att göra om man ser till att inte kunna åka geggmoped med stelfrusna fingrar och fötter. :D
Jamen då blir det ju perfekt!
Köp en hoj nu, sen använder du tiden fram till nästa vår till att samla på dig
stöt- och styrdämpare, avgasrör, extrafälgar och lite smått å gott!

Jag gjorde likadant när jag slutade tävla. Dit med alla gatgrejor och sen hål i
kraschkåporna för lysena, man vill ju inte nöta på finkåporna! Och att pluggarna är najade stör ju inte på gatan!
 
Det kommer förmodligen importeras en cykel, men slantarna räcker till i krokarna runt 05-06 om man sneglar i England ex.vis.

/J

Sneglar du mot England så bör det finnas en hel del 675or där, säkert också en hel del grjor.
Kör själv en 08a som jag kör en hel del på SMC-kurser (instruktör), den är skitkul på bana

Nackdelen med 675an är att det inte finns speciellt mycket beggade delar i Sverige.

Barnsjukdomar:
En del har haft problem med oljekonsumption, om det bara gäller 1a årsmodellerna eller inte kan jag inte svara på, men min dricker inte mycket. I och för sig har den bara rullat knappt 600 mil än så länge.
Kolla i 675-tråden, http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108964&page=73
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Bump!

Hur går det SGM, har du tagit något beslut? Det börjar bli rätt tid att köpa nu. Både om du vill köpa en hoj att använda både på bandagar och gata, eller om du vill köpa en hoj mer åt rookierace-hållet att kanske testa något race.

Nyfiken!
 
Bump!

Hur går det SGM, har du tagit något beslut? Det börjar bli rätt tid att köpa nu. Både om du vill köpa en hoj att använda både på bandagar och gata, eller om du vill köpa en hoj mer åt rookierace-hållet att kanske testa något race.

Nyfiken!

Kolla avatarbild och text:fakta Kvackgrön blev det iaf:)Som han redan har kört med vid flera bantillfällen det går jeffligt bra kan jag intyga:tummenupp
 
Fint!
Då får vi hoppaas att han hittar lite bangrejor i vinter!
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top